Zaloguj się, aby obserwować  
bartez1221

stukanie w proximie 6441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartez1221    0

Witam, niedawno zakupiłem proxime 6441, ma narazie jedyne 30 mtg, nie była oczywiście niczym jeszcze wiekszym dociązana. Poprostu ją pomału docieram. Jednak po jakiś 20 mtg zaczęło mi coś stukać, rowno z obrotami silnika, lecz impulsywnie. Na początku wydawało mi sie że to jakiś kawałek blachy czy coś takiego, lecz dotykałem i przejrzałem wszystko, a jak stukało tak stuka. Teraz jestem na 60 % ukierunkowany do stukania w silniku. Nie moge sie dobrze ,,wsłuchać" bo jak podejde blisko to słychać sam silnik, lecz z pewnej odległoście znowu słychać wkurzające i niepokojące stukanie. Niektórych może to śmieszyć, ale ja nie wiem czy mam zadzonić do serwisu, przedstawić sprawe?? Co mam robić, pomóżnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

ale jak to stuka? bez tego chyba nikt nie pomoże, nie jesteś obeznany z ciągnikiem i każdy inny lub obco brzmiący odgłos wydaje się podejrzany, najlepiej zadzwoń do serwisu, ale wcale nie musi to być coś złego, może poprostu ten typ tak ma, albo zajrzyj do kogoś kto ma w pobliżu proxime, to może być różnego pochodzenia odgłos,a le jak coś stuka w silniku cicho to daj w palnik temu ciągnikowi, albo ucichnie albo tłok bokiem wyjdzie i serwis będzie miał co robić he he, tak poważnie to na gwarancji tzreba ciągnik "docenić" a ostrożnie się obchodzić po gwarancji ')

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Chyba wiem o co ci chodzi, jak pracuje na wolnych obrotach, to slychać taki niby klekot, klepanie zaworów, ciężko to określić. jeśli chodzi o to co piszę to mam podobnie, tez mnie to zastanawiało co to, ale te silniki ponoć wydają taki odgłos, szczególnie to słychać, jak zejdzie z wysokich obrotów na jałowym biegu do obrotów na postoju czyli 800--1000. Jak będziesz na przeglądzie to porozmawiaj z mechanikiem, ja ten temat też poruszę jak będę swoją 85tką , ale kolega który ma forterrę, mówi że u niego jest podobnie. Ja jednak uważam, że to może zawory są do poregulowania, bo to jak był odgłos z pod klawiatury zaworów, ale nie wiem nie jestem mechanikiem,tylko tak na zdrowy rozum.... :D na początku też się tym przejmowałem, teraz mam 75mth i już tego nie słucham. Co jest dziwne, jak jest zimny silnik to tego nie słychać, ale jak się rozgrzeje, to już tak, a może to zly olej jest zalany? Tu może dali by głos ci co mają ciągniki wyprodukowane przed 2009 bo od tego nowego roku zalewają Zetory nowym Aralem, bodajże Turboral. A może to wina tego nowego oleju....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez1221    0

no właśnie, szczegolnie daje znać jak zejdzie z obrotów. Jeżeli nie tylkou mnie tak jest to chyba mój nie jest jakimś wadliwym modelem... Niestety nie moge posłuchać proxy z moich okolic bo poprostu ich nie ma.. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Jak będę miał chwilkę to podjadę do kolegi on ma 8441 z tamtego roku, posłucham i zobaczę jakie jest jego zdanie :D On juz trochę natlukl nią trochę.... mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez1221    0

no nie byłem gotów aż do takich poswięcen ze strony użytkowników agrofoto, ale komentarz kolegi @wlodiw zapewne bardzo mi sie przyda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

He,he to nie poświęcenie, mi to też nie dawało spokoju, a teraz mi o tym przypomniałeś :D Twoja też jest z tego roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez1221    0

No w tym roku kupiona, ale to z wyprzedaży rocznika :D więc 2008 rok :D

 

aaa i jeszcze jedno, przy pompce paliwa sączy mi sie paliwo, a to chyba dziać sie nie powinno... chociażby teraz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

No cóż będziesz miał co zgłosić na przeglądzie :D Czyli w takim razie olej raczej wykluczony, bo Ty chyba masz na starszym Aralu. Bo ten Turbral miał być zalewany od tego roku do Zetorów nowych serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Olej niema dużego znaczenia,najważniejsze żeby był. U nas w fronterze też coś stukało ale się ułożyło.Na początku silnik wydawał dziwne odgłosy ale już jest lepiej. ciągnik ma teraz 600mth . Na pewno stuka sprężarka albo jej napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tu w tym temacie wychodzi, że to jednak nie olej, ale tak na marginesie, co do tego co napisałeś krzysztofz to własnie oleje mają duży wpływ na pracę silnika już się o tym przekonałem, no ale nie schodźmy z tematu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj