19Damian89

MF 5455 czy Valtra N92

Polecane posty

19Damian89    0

A wiec sa juz papiery z Agencji dotyczace PROW ciagnik moze kosztowac mak 230tys Netto .. w gre wchodzi Valtra N92 i JD 6230 ale raczej wybor padnie na Jelonka.. ale moze macie jeszcze jakies rady ..

 

Ciagnik ma pracowac z plugiem i czy da sobie rade z 4 czy lepiej do niego 3 podczepic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

Na twoim miejscu wziąłbym cos 3 skibowego a biorącego więcej na skibe np 3x55cm :( Albo 3+1 jak bedzie za cięzko to wtedy odpinasz ostatni korpus i git :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Tak tylko zeby szeroksc korpusa byal ataka zeby kolo jechalo w bruzdzie i nie najzdzalo .. czyli jak mowisz 3x55 albo 3x50 i wtedy 3+1 bo jak bedzie mial kapcie z 480/85 R38 z tylu to 3x50 styknie i moze wtedy jak mowisz podczepic 4 skibe jak bedzie dawal sobie rade a jak nie to 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

A wiec tak papiery juz sa tylko trzeba nanies male poprawki i powinno byc ok ..

 

tylko teraz dylemat co do ciagnika:

 

MF odpada bo wujek gada ze silniki perkinsa maja mała żywotnosc i nie chce

 

Valtra N92 jest we wniosku wpisana

 

JD 6230 jest rozwazany zeby zmienic go zamiast Valtry..

 

Ktory z tych dwoch N92 czy 6230 bedzie lepszy jako glowny ciagnik na 40ha..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomas1234    0

Nie kupuj john deere one dużo palą ja ostatnio jeździłem mf ze skrzynią dyna 4 i bajka rewersem możesz zmieniać pułbiegi amortyzacja maszyn zawieszanych pokrętło do ustawiania agresywności zmiany kierunku jazdy przydatne w ładowaczu i pracach polowych...i silniki perkinsa znane i tak jaj filtry itp znajdziesz praktycznie w każdym sklepie....a i mało ci skopci bo wprowadzili tier3....a i jeszcze 4 biegi główne w jednej dźwigni wszystko bez sprzęgła możesz zmieniać... a co do valtry to tak szczeże też dobre sprzęty ale drogie ale pewnie jak bym miał wybierać między john deere a valtra to valtre bo byłaby oszczędniejsza....sam się zastanawiam nad new hollandem t5040 albo case jxu95 albo mf5435 coś z tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

No z tą dostępnością i taniością filtrów to mnie rozbawiłeś :) Owszem skrzynia fajna, pali mało. ale jd to pół rozmiaru większy ciągnik i jeśli kolega chce cos większego i droższego to raczej JD. Zaś do kolegi 2 posty powyżej, to chciałem powiedzieć, że dla mnie to nowość dowiedzieć się że silniki perkinsa są mało żywotne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

JD dużo spali jak nie masz odpowiednich maszyn do niego i nieumiejętnie operujesz gazem. Ile osób w lekkiej pracy daje 1700-1800 obr jak wystarczy 1400 :)

 

Kolejna sprawa to od kiedy normy tier3 przyczyniają się do spadku spalania paliwa? Chyba na papierku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

robertbara to samo tyczy sie innych modeli ciagnikow nie tylko JD

 

w testach DLG z tamtego roku brali ciagniki na walek przekaznika mocy i tam badano spalanie, obciazenie bylo jednakowe dla wszystkich i a tak najmniej spalil Fendt, potem MF a na koncu stawki byl JD


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To daj link porównamy.

Przeglądam testy DLG i nie ma normy który spali mniej, czasami DF, Fendt albo JD bo moc na WOM-ie to nie wszystko, napisali tam o spalaniu w przeliczeniu na moc na kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267
w testach DLG z tamtego roku brali ciagniki na walek przekaznika mocy i tam badano spalanie, obciazenie bylo jednakowe dla wszystkich i a tak najmniej spalil Fendt, potem MF a na koncu stawki byl JD

 

 

Z tego co wiem to były ciągniki o mocy prawie 200km z przekładnią bezstopniową.

 

A my tu mówimy o ciągnikach o mocy o połowe mniejszej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Spalanie wiadomo ze zalezy tez od tego kto i jak kieruje i jaki sprzet ma ciagnik podpiety .. ale mi chdzi o wytrzymalosc bardziej i jaki z tych dwoch bardziej sie nadaje na glowny ciagnik w gospodarstwie...

 

a co do zywtnosci silnikow Perkinsa to tylko slowa wujka MF255 wytrzymal 10tys mtg i 17 lat a pozniej remont silnika jeden za drugim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

nie mam linka bo to bylo w dodatku TopAgrar Technika w tamtym roku, i nie byly to ciagniki o mocy 200 koni tylko w granicach 95-105

 

moim zdaniem najbardziej miarodajnym testem spalania jest wlasnie WOM, owszem sily uciagu tym nie da sie zmierzyc i rzeczywiscie wykonanej pracy, ale pokazuje jak bardzo paliwozerny jest silnik (bez innych ukladow wspomagajacych podczas pracy, chocby EHR)

 

a u mnie c360-3p z tym samym silnikiem mial remont po 8tys, i teraz nastepne 8tys robi, a u mojego sasiada pekl wał i co? nie lubie jak ktos generalizuje poprzez pryzmat jednego egzemplarza danego modelu


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

To zwracam honor :D

Ja miałem do czynienia z testem tych marek w mocach ok 200KM :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Skoro są takie diametralne różnice to dla porównania wrzuciłem mega oszczędnego Fendt i paliwożernego JD :D

Różnice są w kilku g/kWh w jedną lub drugą stronę także jeśli ktoś twierdzi, że ten czy ten pali mniej to dajcie dowody na piśmie a nie że ktoś tam mówił, albo sąsiad, lub diler czy tam nie wiadomo kto.

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...r_412_Vario.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/jo...0s_autoquad.pdf

 

A tu porównanie z DF:

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/jd...910autoquad.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/De...ron_135_MK3.pdf

 

W 6 punktach pomiarowych JD ma 299 g a DF 363.

 

Dobra wróćmy do tematu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

no i stal sie jakby cud .. MF wrcocil na liste ciagnikow branych pod uwage ...

 

jak bedzie juz wszystko w PROW wyjasnione poprawki beda dobre to wtedy juz tylko zostanie wybrac jeden z trzech

 

JD 6230

MF 5455

Valtra N92

 

bedziemy jezdzic po dilerach tych ciagnikow obejrzymy sobie je i wogole .. no ale nie zobaczymy np. jak sie sprawuje w plugu takim samym na tej samej glebie ..

 

Wczoraj z kuzynem ogladalismy a stronach zdjecia i troche czytalismy o skrzyniach i silnikach tych ciagnikow ..

 

Zobaczymy moze tak nie chciany przez wujka MF bedzie nie dlugo stal u nich na podrwoku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Oj widzę, że się nudno zrobiło, może jakaś mała prowokacja?

 

Osobiście do MF nie mam przekonania gdyż Dyna-4 niby wszystko ładnie pięknie lecz ma ona ogromne straty na przekładniach i widać to gołym okiem...

 

JD - nie wiem jak jest teraz ale kiedyś było coś w stylu, że ciągnik można było dostać od x, ale on nawet w wyposażeniu kół nie miał, po dołożeniu kilku niezbędnych elementów, cena diametralnie się zmieniała... i jeszcze ten rewers jak łopata

 

Do najbliższego dilera Valtry mam coś ponad 100km dlatego też, nie znam tego ciągnika :)

 

pozdrawiam, Libero


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

jak to mówią: na oko to chłop w szpitalu umarł :)

Widzę że kolega fan Claasa:)

Ja uważam, że zdecydowanie lepsza jest przekładnia w ARIONIE C Quadrishift i w większych Claasa Hexashift, nie to co te badziewia w MF :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

fan, nie fan

proponuję poczytać trochę forum o mf i porozmawiać z właścicielami nowych mf

 

pozdrawiam fana mf :)


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

W testach gazetowych straty na tej przekładni wcale nie odbiegają od innych skrzynek ( dwa razy była testowana raz w modelu 5435 83 KM i 5455 112 KM) , tylko się zastanawiam czy lepsza jest, czy gorsza od Claas-owskiej Quadrishift :)

Fan, nie fan ale właściciel Dyna4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Mysle ze do konca miesiaca sie sprawa wyjasni co z tym PROW i niestety bedzie wybrana Valtra N92 osobiscie kuzynowi polecalem MF no ale coz to bedzie jego ciagnik nie moj wiec go nie zmusze .. a co do MF to rozmawialem z kilkoma uzytkownikami i nie narzekali zbytnio .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzenio    17

I co zostało wybrane w ostatecznym rachunku?

Bo ja własnie stoję przed podobnym wyborem jak kolega.

Tak mniej więcej troche juz wiem tylko chciałbym zapytać jak jest z widocznością w tych 2 ciagnikach? Szczególnie z widocznością do tyłu na zaczep i na dolne cięgna.


Bierzcie pieniądze póki dają bo długo to nie potrwa!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj