Zaloguj się, aby obserwować  
piciaj

mf 3065 rura zamiast tłumika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piciaj    31

Witam, Panowie , mam pytanie zwiazane z ukła wydechowymm, mianowicie czy jak wyprowadze z turbiny spaliny tylko rurą, a nie przez ten mały tłumik, czy we żniwa spokojnie bede mógł pracować bez obaw że zaprusze ogień na polu np. iskrami ;) ?? bo czytałem gdziesopinie że łopatki turbine tłumią iskry itp?? ale wolę zaczerpnąć informacji od was, może ktoś juz tak robił? pozdro dzięki za odpowiedz


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

Mój znajomy miał Ursusa 1224 założył do niego wydech przelotowy, z tego co wiem nic mu sięnie działo, ma teraz Renaulta 155.54 też ma przelotowy wydech i narazie nie iskrzy z niego.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

w NH mamy turbinę, tłumik pod maską i rurę ponad maską. Nie zauważyłem żeby jakaś iskra poleciała...

Dlaczego chcesz omijać tłumik?? Skoro ktoś mądry go tam zamontował to raczej powinien tam zostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

coś zgryźliwie mi kolego WSK' sugerujesz czy mi sie zdaje ;) chodzi o to ze skoro mam juz lekko oberwany tłumik, to jak pewnie wiesz jak sie spawa przegrzaną blachę, to nie idzie zbyt fajnie, więc wpadłem na pomysł wyprowadzenia wydechu przy słupku kabiny a nie w masce ..


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Kolega Wsk napisał normalnie a nie zgryźliwie bo przecież jeśli wywalisz tłumnik to jest duże ryzyko samozapłonu np gdy wjedziesz do stodoły czy podczas ciągnięcia przyczep ze słomą


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

W żadnym razie nie chciałem ci dogryźć itp. Sory, jeżeli tak to odebrałeś ;)

 

Tłumik zawsze da się pospawać, jeżeli nie jest za mocno skorodowany wystarczy dobry spawacz i spawarka. Jeśli go ominiesz ciągnik będzie głośniej chodził i może to wpłynąć na silnik, nie wiem dokładnie ale w jakimś stopniu wpłynie, ale np. w motocyklach wypala zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w takim razie spox ;) akurat w przypadku tłumika w moim MF jest tak skorodowany w tym miejscu że grubość jest podobna do puszki piwa. Coś wymyśle


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31
W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

własnie silniczek tyka jak zegarek , obaw o niego niemam, słyszalem jak chodzi silnik A4.236 bez turbo, a moj z turbo AC4.236, i jest dużo cichszy i turbo przy obciążeniu ładnie słychać, :) a średnica rury wydechowej jest jak dobrze pamiętam 65mm więc spory przepust, i słabe opory..


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1
W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

Na tym linku co podałeś jest silnik z blow off-em, a nie przelotowym układem wydechowym :)

 

Tak dla jasności to "co to jest blow off???" http://pl.wikipedia.org/wiki/Blow_off

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Wybacz ale skoro tak twierdzisz to chyba masz coś ze słuchem ;) Silnik jest na przelocie bo doskonale wiem jak pracuje patrol z RD28T na przelocie, nawet w tytule ładnie napisali że ma "side pipe" zamiast tłumika... No ale co ja tam wiem... Pewnie też nie potrafie odróżnić wastegate i zwalniającej turbiny (które dobrze słychać na filmiku przez owy przelot) od blow-off'a... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Owszem, ten patrol ma wydech "side pipe", jest to taki wydech który jest wyprowadzany z boku samochodu ;) zresztą nawet na filmiku widać :)

(side pipe w wolnym tłumaczeniu oznacza boczną rure)...

A ten dźwięk po odpuszczaniu gazu spowodowany jest zaworem blow off... :) Nie chcę się kłucić, ale swoje wiem i akurat na tych sprawach znam sie wystarczająco dobrze :)

 

Aha i ze słuchem nic nie mam, nie musisz używać takich obraźliwych argumentów... wyluzuj :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Tak, masz racje, wydech jest z boku samochodu, ja nigdzie nie określiłem jego położenia, co nie zmienia faktu że jest to wydech przelotowy, gdyż widoczny kit zwany "side pipe" czy tam "boczna rura" taki właśnie jest - to raz. Słyszałem nie jednego patrola na przelocie i wiem jak pracuje jego silnik na wolnym wydechu - to dwa ;)

 

Przy odpuszczaniu gazu ja słysze wastegate i gwizd zwalniającej turbiny, BOV "troche" inaczej upuszcza ciśnienie...

No ale jak tak dobrze sie znasz to pewnie wiesz lepiej i patrol w linku nie ma przelotowego układu wydechowego tylko BOV :) Wybacz że obraziłem Twój słuch :)

 

ps: Modyfikujesz może samochody, lub coś w ten deseń?

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Nie chcę się kłucić, ale swoje wiem i akurat na tych sprawach znam sie wystarczająco dobrze B)

pogratulowac argumentu B)

jak mirasek pisal, w patrolu, w danym linku nie ma mowy, aby bylo slychac zawor upustowy, to na pewno dzwiek turbiny. slyszalem takie na zywo i nie mam watpliwosci co do tego.

poza tym w dieslu wcale nie jest latwo zamontowac blow offa, tzn. jest latwo ale wiaze sie to ze sporymi wydatkami - ponad 1000 zl - wiec male jest prawdopodobienstwo, ze ktos taki wsadzil B)

dodatkowo oprocz dzwieku nic nie daje, a w przypadku gdy silnik jest sterowany przepustnica, zabezpiecza turbosprezarke B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1
Tak, masz racje, wydech jest z boku samochodu, ja nigdzie nie określiłem jego położenia, co nie zmienia faktu że jest to wydech przelotowy, gdyż widoczny kit zwany "side pipe" czy tam "boczna rura" taki właśnie jest - to raz. Słyszałem nie jednego patrola na przelocie i wiem jak pracuje jego silnik na wolnym wydechu - to dwa B)

 

Przy odpuszczaniu gazu ja słysze wastegate i gwizd zwalniającej turbiny, BOV "troche" inaczej upuszcza ciśnienie...

No ale jak tak dobrze sie znasz to pewnie wiesz lepiej i patrol w linku nie ma przelotowego układu wydechowego tylko BOV :) Wybacz że obraziłem Twój słuch :)

 

ps: Modyfikujesz może samochody, lub coś w ten deseń?

Pozdro!

Piszesz o wastegate i BOV, w sumie to jest to samo (podobne) ten na linku działa w sumie tak jak blow off, czyli zwalnia ciśnienie z turbiny po odpuszczeniu gazu :) . Na słuch to nie jestem w stanie określić co tam jest zamontowane... A z tym patrolem na linku nie miałem bezpośrednio doczynienia, więc nie wiem co ma pod machą...

Nie, samochodów tak na codzien nie modyfikuje B) często chodze do sąsiada, on się takimi sprawami zajmuje i patrze mniejwięcej co i jak, no i brat ma wykształcenie technika mechanika i zna się na tym, więc jak coś to sie jego też pytam B)

Pozdro B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

wracam do tematu bo gdyby kogos to interere to pisz, tłumik udało mi sie pospawac, wewnatrz niego jest uformowane kolano z drobnej siatki w którym nie ma żadnych przeszkod żadnej scianki, tak wiec przymierzam sie do montażu rury przy słupku kabiny z boku,zrobie mały tłumik ewentualnie :P


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Ja miałem rure w MTZ teraz mam w 1614 i nic się nie dzieje. Różni ludzie mi odradzali że silnik będzie słabszy, że końcówki wtryskiwaczy polecą i przetestowałem to i nic się nie dzieje tylko że ciut głośnieszy jest, a w 1614 to tylko turbo gwizda. Tak że dobra rura żeliwna i tłumik ciągnik przeżyje :rolleyes: hehe


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zx9r    0
Ja miałem rure w MTZ teraz mam w 1614 i nic się nie dzieje. Różni ludzie mi odradzali że silnik będzie słabszy, że końcówki wtryskiwaczy polecą i przetestowałem to i nic się nie dzieje tylko że ciut głośnieszy jest, a w 1614 to tylko turbo gwizda. Tak że dobra rura żeliwna i tłumik ciągnik przeżyje :) hehe

 

tu wyraznie słychac 6ke z pustą rurą :D ,no i ten swist turbiny, troszke podrasowana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

tu wyraznie słychac 6ke z pustą rurą :blink: ,no i ten swist turbiny, troszke podrasowana :unsure:

[/url]

 

 

tu masz mają 16-stkę bez tłumika


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj