Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nawożenie pszenicy ozimej


3172 odpowiedzi na ten temat

#761 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8984 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 11 luty 2014 - 21:17

Nawożenie pszenicy ozimej

Koledzy w nowym top agrar jest przedstawiona strategia nawożenia pszenicy i nie tylko po tegorocznej długiej i ciepłej jesieni... Opisują tam że zboża są aktualnie dobrze rozkrzewione (prawda) i trzeba zastosować inna strategię a mianowicie:
Pierwsza dawka w ilości max 40-60kgN/ha w postaci mocznika żeby jeszcze bardziej nie pobudzać krzewienia a potem przed fazą strzelania w zdzbło saletra w ilości ok 90kgN/ha...
Proszę o komentarz:-)

Żeby mieć pewność jaki nawóz, kiedy i w jakiej dawce stosować to najlepiej określić można po zbadaniu azotu mineralnego w glebie. A w takim ogólnym opisie do wszystkich pól to można powiedzieć że każda teza częściowo jest prawdziwa. Przy zbyt dużej obsadzie I dawka powinna być zredukowana, ale mocznik może być złym rozwiązaniem, chyba że wiosna będzie bardzo ciepła, a zapasy azotu w glebie są dobre.

Witam co myslicie o moim nawozeniu?
Pszenica ozima pod korzen było 200kg polifoski 6, na 1 rzut planuje dac 200 saletry na 2 100 mocznika a na 3 chyba 100 saletry i do tego opryski mocznikiem z siarczanem magnezu + mikro. Razem bedzie ok 160kg azotu czu musze stosowac antywylegacz jak tak to jaki modus czy ccc? A i ile zabiegów na grzyba przy takim nawozeniu zrobic?

Na 160kg N to antywylegacz obowiązkowo. Powinien wystarczyć 1lCCC+0,2-0,3l moddusa, wszystko zależnie od odmiany i obsady. Takie nawożenie swobodnie jest na 6t, na taki plon 3 zabiegi tańszymi środkami lub 2 takimi z wyższej półki. Napisz jaka to odmiana, przedplon. trochę więcej informacji, i ile możesz przeznaczyć na ochronę.

Co powiecie na takie nawożenie azotowe :
- Pierwsza dawka 200 kg saletry puławy
- druga dawka 200 kg mocznika
- trzeciej dawki brak
Dodam, że zawsze stosowałem tylko saletrę ok 450 kg/ha lecz w poprzednim roku zastosowałem na drugą dawkę w życie ozimym na małym areale mocznik i ku mojemu zdziwieniu żyto było dłużej zielone i bardziej ciemne. Dawki w czystym N były mniej więcej takie same. Nie wiem przy którym nawożeniu lepszy był plon bo to był dosłownie jeden przejazd rozsiewaczem.
Czy lepiej : ???
- pierwsza dawka 200 kg saletry
- druga dawka 150 kg mocznika
- trzecia dawka 100 kg saletry
Ile trzeba wcześniej wysiać mocznik po pierwszej dawce ???

Dobre te nawożenie. Mocznik powinieneś wysiać 2-3tyg przed planowana 2 dawką w postaci saletry czy RSM. Czyli jeżeli saletrę w 2 dawce byś dawał w 3 kolanku, to mocznik w 1 kolanku. Mocznik dobrze jest wysiać wcześnie. Rok temu u mnie mocznik w 2 dawce na żyto też się sprawdził choć początkowo efekty były mizerne. Wysiałem go tydzień po 1 dawce, ale efekty były widoczne dopiero w fazie liścia flagowego, ale jaka wiosna w poprzednim roku była każdy wie.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie pszenicy ozimej Dzisiaj, 04:23
  •  

#762 Share mds212

mds212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 630 postów

Napisany 11 luty 2014 - 21:23

Nawożenie pszenicy ozimej

Na 160kg N to antywylegacz obowiązkowo. Powinien wystarczyć 1lCCC+0,2-0,3l moddusa, wszystko zależnie od odmiany i obsady. Takie nawożenie swobodnie jest na 6t, na taki plon 3 zabiegi tańszymi środkami lub 2 takimi z wyższej półki. Napisz jaka to odmiana, przedplon. trochę więcej informacji, i ile możesz przeznaczyć na ochronę.


Pszenica Bamberka nasiona kwalifikat siew 21.09 180 kg
Niesiety 3 rok to bedzie pod rzad pszenica ;/ Aha i była gorczyca przyorana pod siew ziema 3 klasa.
Na srodki 300zl max ;)

Edytowany przez mds212, 11 luty 2014 - 21:24.


#763 Share renovoltage

renovoltage

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 398 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom ,

Napisany 11 luty 2014 - 21:27

Nawożenie pszenicy ozimej Oczywiście jest wiele zmiennych lecz chodzi o zobrazowanie uśrednionego nawożenia azotem wśród użytkowników gdyż jedni nie przekraczają nigdy 150 kg n, inni dobijają do 200 a rekordziści po 250 :rolleyes:

Chodzi tu raczej o taką mała sonde a nie o przepis na rekordowe plony :)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Nawożenie pszenicy ozimej Dzisiaj, 04:23
  •  

#764 Share wiesiekb3

wiesiekb3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 11 luty 2014 - 22:10

Nawożenie pszenicy ozimej Witam Kolegów

Proszę o porade czym nawozić pszenicę ziemia średniej klasy chodzi mi tylko o zasilanie nawozami granulowanymi areał 1 ha zboże będzie użytkowane jako karma dla drobiu

Połączone

Edytowany przez razor275, 11 luty 2014 - 23:13.


#765 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 11 luty 2014 - 22:23

Nawożenie pszenicy ozimej Często dobijam do 200kgN/ha, czasem nawet więcej. Najważniejsze co zauważyłem- im więcej dasz tym więcej problemów masz.
Zawartość PK wysokie do bardzo wysokie, 3b. Plon zależy głównie od przebiegu pogody, a zysk od działań spekulantów.

#766 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8984 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 11 luty 2014 - 22:45

Nawożenie pszenicy ozimej Nawożenie fajne ale te środki na ochrone to może być mało.
Na T1 dobry by był tilt turbo+mirage lub wirtuoz koszt ok 110-120zł/ha
Na T2 raczej triazole duet ultra, menara by było ok koszt ok 90zł
Na T3 coś w stylu tebu koszt ok 60zł
Niby się mieści w 300zł ale to dość skromna ochrona i może być niewystarczająca.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#767 Share MLODY402

MLODY402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2014 - 22:58

Nawożenie pszenicy ozimej Dla dobrego plonu na pewno azot (N) najlepiej w 2-3 dawkach. W zależności od stanu plantacji dobrać trzeba dawkę i formę nawożenia azotem. Poczytaj inne tematy o nawożeniu zbóż.

Edytowany przez MLODY402, 11 luty 2014 - 23:00.


#768 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 08:56

Nawożenie pszenicy ozimej

Witam Kolegów

Proszę o porade czym nawozić pszenicę ziemia średniej klasy chodzi mi tylko o zasilanie nawozami granulowanymi areał 1 ha zboże będzie użytkowane jako karma dla drobiu

Połączone

Kolego z 10 stron do tyłu przeczytaj i będziesz wiedział, jak nie to cofnij się z rok do tyłu i z pewnością więcej wiedzy nie potrzeba o dobrym nawożeniu :)

#769 Share marcin2057

marcin2057

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 893 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 12 luty 2014 - 09:38

Nawożenie pszenicy ozimej jeden znajomy większy rolnik na pszenice i pszenżyto stosuje na I dawkę mocznik i osiąga plony 6-6,5t/ha czy jest sens stosować mocznik w I dawce na IV i V klasie ?

#770 Share rafto

rafto

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 711 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 13:33

Nawożenie pszenicy ozimej @marcin2057 na drugą dawkę już daje saletrę czy też mocznik ??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie pszenicy ozimej Dzisiaj, 04:23
  •  

#771 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 12 luty 2014 - 19:54

Nawożenie pszenicy ozimej

Witam Panowie mam dylemat otoz tatowi przestawil sie siewinik i wysial 280 kg pszenicy na ha. Pszenica jest zdecydowanie za gesta i nie wiem co mam zrobic,aby za bardzo sie nie rozkrzewila. Czy dac mniejsza dawke startowa np 50kg N na hektar zwyklej Saletry Pulawskiej czy wysiac normalnie 64 kg N ale w postaci Saletry Kedzierzynskiej, ktora podobno troche slabiej sie rozpuszcza przez co pozniej dziala??

to że wolniej się rozpuszcza nic Ci nie da, chodzi tu bardziej o forme azotu. Wysiej np. saletrosan, który ma mniej formy saletrzanej a więcej amonowej, dzięki temu wniesiesz odpowiednia ilość azotu a mniej pobudzisz rośliny niż w przypadku saletry amonowej.

Nawożenie fajne ale te środki na ochrone to może być mało.
Na T1 dobry by był tilt turbo+mirage lub wirtuoz koszt ok 110-120zł/ha
Na T2 raczej triazole duet ultra, menara by było ok koszt ok 90zł
Na T3 coś w stylu tebu koszt ok 60zł
Niby się mieści w 300zł ale to dość skromna ochrona i może być niewystarczająca.

Nie uważasz że Duet Star będzie lepszym rozwiązaniem niż Tilt? Oba środki zawierają morfoline, a epoksykonazol chyba będzie skuteczniejszy od propikonazolu. Co o tym myślisz?

Edytowany przez losktos, 12 luty 2014 - 19:55.

Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#772 Share mathewc385

mathewc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamojszczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 20:01

Nawożenie pszenicy ozimej Dzieki chlopaki za rady.

Edytowany przez mathewc385, 12 luty 2014 - 20:06.


#773 Share Farmkeen

Farmkeen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 20:49

Nawożenie pszenicy ozimej Witam, chłopaki jakie byście polecili nawożenie na pszenicę ( siana w terminie, trochę rzadka, ale ma po 3 rozkrzewienia, ziemia III klasy, przedplon pszenica, niska odmiana Linus). Chciałbym wyciągnąć z niej 6-7 t/ha. Mam zakupione na nią narazie po 300 kg/ha saletry. Na pierwszą dawkę myślałem dać po 250 kg/ha saletry. Na drugą dawkę nie wiem co dać, może mocznik będzie dobry, ale nie stosowałem go nigdy w pszenicy i nie mam z tym doświadczenia. Jak możecie to przedstawcie Wasze sugestie. . ;)Z góry dzięki.

#774 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 12 luty 2014 - 20:54

Nawożenie pszenicy ozimej myślę że te 250 kg saletry na pierwszą dawkę to max, na 2 daj tak 200 kg mocznika (ok. 3 tygodnie po pierwszej dawce) i będzie ok. Możesz jeszcze pojechać dolistnie mocznikiem
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#775 Share marcin2057

marcin2057

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 893 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 12 luty 2014 - 20:55

Nawożenie pszenicy ozimej

@marcin2057 na drugą dawkę już daje saletrę czy też mocznik ??

na II dawkę też daje mocznik

#776 Share Farmkeen

Farmkeen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2014 - 21:04

Nawożenie pszenicy ozimej Dziękuje @losktos za odpowiedź. Siejesz mocznik u siebie na pszenicę? A czy mocznik nie przypali liści pszenicy i czy trzeba go siać przy określonej pogodzie?

#777 Share michalhr

michalhr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 12 luty 2014 - 22:39

Nawożenie pszenicy ozimej Mocznik nie przypali bo ma formnę NH4. Ja już zacząłem dziś zasilać pszenicę Polifoska 21 w dawce 35kg/ha N.

#778 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 13 luty 2014 - 20:35

Nawożenie pszenicy ozimej No to powodzenia jak ruszy wegetacja i przyjda mrozy.

Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#779 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 13 luty 2014 - 21:14

Nawożenie pszenicy ozimej Polifoska 21 tak gwałtownie nie rozbudzi roślin także ryzyko jest mniejsze. Co nie zmienia faktu że to troche wcześnie na azot
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie pszenicy ozimej Dzisiaj, 04:23
  •  

#780 Share akacja

akacja

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2014 - 20:27

Nawożenie pszenicy ozimej

Mocznik nie przypali bo ma formnę NH4. Ja już zacząłem dziś zasilać pszenicę Polifoska 21 w dawce 35kg/ha N.


A co ci da te 35N na ha o tej porze,znam talentów co już rsm leja-szaleńcy.

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jak nawozić pszenicę wiosną? zobacz »