arassso

co sadzicie o seri ursusów 385 902 912

Polecane posty

Henius91    1537

ale juz widac ze jeden wydatek bys musial zrobic. a mianowicie nowe opony. niby jest tak ze np. ciagniesz plug 3 skibowy ktory ciagnela "60" to ten 912 powinie isc z nim dobrze ale w orce po oborniku to moc tutaj nic nie da jak masz lyse opony. jak kupilem 912 to zahaczylem plug 3 skibowy i myslalem ze dobrze pojdzie ale sie troche slizgal no i w nie dalekiej przyszlosci tez musze kupic nowe oponki do mojego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
i tu sie mylisz. bo w moim 912 jest 5 szybkozlaczy czyli 2 pary +powrot swobodny(ale i tak bede to przerabial). wszystkie 912 mialy standardowo 2 pary wyjsc a jedna pare mialy c-385 i 902 ktore byly produkowane chyba do 84 lub 85 roku.

A to ciekawe ;) ponieważ mój 912 ma jedną parę wyjść, sąsiada 912 ma jedną parę wyjść, znajomego 912 ma jedną parę wyjść, sprzedany 914 drugiego znajomego też miał jedną parę wyjść... Cóż, widać niestandardowe modele mamy ;)

 

Za instrukcją ciężkiej serii, ZPC Ursus - Warszawa 1990 (strona 30):

"-liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej -> 4 w tym: 2 obsługiwane rozdzielaczem, 1 współpracujące z siłownikiem podnośnika i 1 zlewowe

-dodatkowa liczba szybkozłączy sterowanych rozdzielaczem trójpołożeniowym -> 2"

 

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia5313    0

Ja bym go kupił chociaż a dane chyba znajdziesz w Googlach

 

ale ja się za bardzo nie znam na traktorach u wujka jedynie jeżdżę latem na wakacjach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1537
A to ciekawe ;) ponieważ mój 912 ma jedną parę wyjść, sąsiada 912 ma jedną parę wyjść, znajomego 912 ma jedną parę wyjść, sprzedany 914 drugiego znajomego też miał jedną parę wyjść... Cóż, widać niestandardowe modele mamy ;)

 

Za instrukcją ciężkiej serii, ZPC Ursus - Warszawa 1990 (strona 30):

"-liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej -> 4 w tym: 2 obsługiwane rozdzielaczem, 1 współpracujące z siłownikiem podnośnika i 1 zlewowe

-dodatkowa liczba szybkozłączy sterowanych rozdzielaczem trójpołożeniowym -> 2"

 

:D

ja sie klucic nie bede a z reszta nie dlugo i tak bede mial wiecej wyjsc. ale beda one i tak sterowane jedna dzwignia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Przeca wyjścia można dorobić niedużym kosztem w takim ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus02mb    1

dokładnie tak jest jak kolega "mirasek" napisał są 4 przynajmniej orginalnie powinny być . A tak pozatym to właśnie swojego 912 robie bo strasznie opuszczał podnośnik jak i słabo podnosił ale to pompa raczej ... poprostu to narazie dużo częsci takich drobnych przy tym .... ale powoli zaczynam składać ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bastek2210    42

Co myślicie na temat ursusa 902 jedni mówią że pali dużo a inni że spala nie wiele więcej od c 360. Czy to dobry wybór? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mwmati    0

Kolego jak to możliwe żeby palił niewiele więcej niż c-360? :blink: skoro jest to ciągnik o wiele większy , cięższy i mocniejszy ;) wg. mnie jest to totalna bzdura... wiadomo że nie jest to nowy ciągnik no ale znowu tak mało nie pali (znowu smokiem też nie jest):) takie jest moje zdanie :) ja posiadam c-385 i nie wiele się różni od 902 i jak na moje potrzeby to swoją prace wykonuje bez problemu chodź przydał by się przedni napęd :) jak dla mnie nie jest to zły sprzęt, sąsiad takiego posiada to nie narzeka wiadomo zdarzają mu się awarie ale nie ma się co dziwić te ciągniki już sporo się narobiły i jak na swój wiek to tak nie źle śmigają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

ale kwestia spalania jest bardzo szeroka bo np. w orce jak dobrze dobierzesz szerokość pługa to spali tyle co 60 albo nawet i mniej, a jak porównasz spalanie przy ciągnięciu pustej przyczepy to to chyba nie jest dziwne że spali więcej, zależy co chcesz nim robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bastek2210    42

Dzięki te 902 będzie mi potrzebne no do orki do prac polowych i do sianowania więc chyba aż tak dużo na nim nie strace :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 902 i obrabia gospodarstwo niemal 60-hektarowe. Pracuje z agregatem-uprawowo siewnym, pługiem 4-skibowym wraz z dosyć ciężkim wałem. Jest to traktor do iście ekstremalnych akcji :blink: Bardzo dobrze pracuje także z turem. Polecam w 100%. Spala od 6 do 8 litrów oleju napędowego. Zależy oczywiście od pracy.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Jak jest komplet obciążników na tyle i przeciwwaga to przodek nie musi być:blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Tez mam 902 w firmie pracuje u mnie tylko w transporcie. Przy okazji remontu skrzyni biegów przerobiliśmy ją na szybszą i teraz wyciąga na prostej ok 35 km/h. Pali ok 7 l/mtg (jak mówi traktorzysta) ciąga głównie 2 przyczepy o ład 4,5t. Teraz zimą będzie miał remont silnika bo już dymi i jest słabszy ale 3 tys mtg przerobił od ostatniego remontu. No i ta szybsza skrzynia troche go obciąża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Dokładnie Ja mam tura i na kołach z tyłu komplet obciążników. napęd 2x4 i nie narzekam. tyłu nie podbija i do tego jaki jest zwrotny. A jak ma przód to już trzeba trochę się nakręcić, ale coś za coś.

Co do tematu to to wydaje mi się ze to dobry wybór, niska cena a możliwości sensowne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

902 za słaby do szybkiej skrzyni jest. My mamy szybką skrzynię w 1212 i daje radę bo silnik 6tka o dużej pojemności i ciągnik ciągnie od dołu. Najczęściej ten ciągnik lata z cysternami o pojemności 7-11 tys litrów to radzi sobie bez problemu ale 902 by słabo z tym szła na szybkiej skrzyni, wiem bo mamy c385, i jakby mu jeszcze dać szybką skrzynię to całkiem muł by się zrobił. Na wykopki 1212 wozi większe ładunki, to jest 20-27 ton netto i daje radę rozpędzić się do pełnej prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No ale tak zrobiliśmy. te 12 ton co ciągnie to jest dobrze. Głównie teraz robi takie traski po 20 km albo między firmami jeździ. Narazie musi jeszcze starczyć może potem na coś lepszego się wymieni ale też bym musiał traktorzyste wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No z 12 tonami to sobie radzi na pewno, a na szybkiej skrzyni można zaoszczędzić sporo czasu. Traktorzystę ciężko przestawić na nowy sprzęt, co innego jak ktoś nigdy ciągnikiem nie jeździł i go posadzisz na new hollanda z power command że wogle wajchy od biegów nie ma , czy na skrzynię bezstopniową to taki człowiek się szybko nauczy, a starego ursusowca-zetorowca przestawić na zachodnie nowoczesne sprzęty to ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No dużo się zaoszczędzi teraz. Jeszcze mam C-360 ale ona głównie z beczką chodzi. No wiem a myślałem właśnie coś ze stajni Fendta wziąść ale wszystko zależy od kasy. Wieć i pewnie Vario z TMS by było. Jakiś może 120KM choć może mniejszy by był dobry tylko inne jeszcze plany co do tego ciągniczka. No właśnie traktorzyste cieżko no i takiego trochę niedbalucha mam to wiesz. w sumie to tak robi rodzinnie u nas bo z rodziny on. ale mniejsza z tym. A fastraca to swoją drogą kupię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Pod starszego traktorzyste 120 koni to dobry był zetor forterra, albo jakiś new holland z serii T6000 z mechanicznym sterowaniem hydrauliką, i z tą prostszą skrzynią. Jedynie co to rewers ale to nie powinno mu sprawić problemu. Niektóre JD mają chyba mechaniczne skrzynie bez bajerów, w sumie zależy co to za traktorzysta, może by się szybko nauczył jeździć vario z tms.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Raczej chyba szybko nie załapie bo jest starszej daty choć jak tak piszą jak sie obsługuje to wydaje sie proste albo ja mam takie odczucie bo sem młody kot. hehe zobaczymy pomyślimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
    • Przez Kredkizosi
      Witam koledzy potrzebije pomocy w porównaniu cen a więc do sedna pacjent ursus c385 
      Do zrobienia tuleja przedniej osi zwrotnice ok więc narazie nie ruszamy
      chłodnica bo ma wyciek więc upierał bym się przy lutowaniu bo ta nowa to trochę tandeta
      Na krzyżakach kierowniczych są lizy więc również do wymiany 
      Ponoć są urwane jakieś śruby mocujące chłodnice więc ewentualne wiercenie i wydobywanie gwintów 
      I yeraz pytanie przy takim zakresie prac może kosztować robocizna w warsztacie niezależnym czy to się bierze z godziny czy od dzieła 
       
    • Przez szyszka
      Witam posiadaczy ursusow z chlodnica oleju przekladniowego, chcialbym takowa zalozyc lecznieweim dokladnie gdzie siee wpiac ??? prosze o zdjecia jesli byla by taka mozliwosc . z gory dzieki . a takze Kto ma dodatkowy rozdzielacz hydrauliki zamontowany , w swoim mam tylk odwa gniazda szybkozlacz
      a potrzebuje jeszcze dwa . dzieki czekam na pomocne porady.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj