arassso

co sadzicie o seri ursusów 385 902 912

Polecane posty

jaro    166

"Są patenty na odsadzenie felgi ale to zawsze mocniej obciąży łożyska, a u mnie wisi wielikij tur i może nie być ciekawie. Coś za coś..."

A u mnie od pięciu lat wisi Tur może niezaduży ale za to z wielką belą :lol:-i jest ciekawie tzn-nic się nie dzieje-no ale to stary Zetor jest -pancerny znaczy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luzak    2

moim zdaniem te ciagniki sa bardzo dobre ale nie ma co porownywac ursusa c385A i 914.Mialem okazje je uzytkowac i c385A jest w porownaniu do 914 bardzo jałowy.nie mogl dac rady z plugiem 4*45 musial miec w przodzie jeszcze papaja


Parę filmików z prac polowych :P
www.youtube.com/watch?v=v8ctm9sS6mc
www.youtube.com/watch?v=dyW2Ma50hzQ&feature=channel
www.youtube.com/watch?v=e8iXeg_fEq4&feature=channel
www.youtube.com/watch?v=RRW_jc-ZUdw&feature=channel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
A na żółwiu to cacy zero zgrzytów.

 

Dokładnie, u mnie na żółwiu biegi też ładnie chodzą :lol: Ciekawe dlaczego tak sie dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Dokładnie nie powiem wydaje mi się jednak że przekładnia planetarna wyhamowuje skrzynię. Dodatkowo można używać hamulca synchronicznego w skrzynce ale zajmuje to zbyt dużo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

miałem 914 z 86 roku i żeby przy zmianie biegów nic nie zgrzytało robiłem tak:

1 - przy zmianie biegu na wyższy - wcisnąć sprzęgło troche więcej jak do połowy; wyłączyć niższy bieg; docisnąć sprzęgło do końca; włączyć wyższy bieg.

2 - przy zmianie biegu na niższy - wcisnąć sprzęgło do końca; wyłączyć wyższy bieg; przegazówka; włączyć niższy bieg.

no i nie zgrzytało :lol: :o:);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

jeszce mozna podciagnąć hamulec skrzyni biegów tam gdzie pod podłoga jest sruba rzymska do podciagania sprzegła jest tez sruba przy pedale trzeba ja wkrecić fakt sprzegło bedzie ciazko chodziło ale biegi beda ładnie wchodziły. a z tym zgrzytaniem ten ciagnik znam na pamieć wiec jak ja jezdze to sprzegło wciskam jak wyzucam z biegu puszczam sprzegło i znów wciskam zeby włozyc bieg podwójne wysprzeglenie i to tez pomaga.albo tez opanowałem to na jakim biegu i przy jakich obrotach mozna wzucić bez sprzegła i bez zgrzytu normalnie to to juz na słuch robie i tez jest ładnie i po drugie zauwazyłem ze nie trzeba tak na chama i raptownie tych biegów wkładac tylko normalnie delikatnie i powoli i tez ładnie wchodzą. ja mam 385 i ładnie chodzi jako ciągnik głowny i jak mi sie skrzynia dwa lata temu rozwaliła myslałem ze po kapitalce beda ładnie wchodziły ale jednak nie mechanik powiedział ze ten typ tak juz ma i zeby podciagnąć hamulec skrzyni i pomoze ale w tedy sprzegło to skała i mam tak zdeka podciagniete i stosuje te reszte doświadczen i jakos sie jezdzi. nagorzej jest jak ma cieżko i z nizszego na wyzszy np w transporcie pod góre piłuje sie go zeby rozbujac i chce sie wiekszy bieg to zgrzyta i najczesciej z 3 na 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karuś    5

U mnie w 912 biegów aż tak nie redukuje, bo nie mam gdzie jeździć. Na polu to na jednym biegu. Zgrzyt owszem się zdarzy, ale te typy tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol12    0

mam dylemat miedzy Ursusem C-385 , Ursusem 914 ,a Zetorem 7211 którego wybrac??

bede mial okolo 20ha i tyle samo krów.... to jaki radzicie i ile one pala tak mniej wiecej..

slyszalem ze Ursusy nie maj przedniego napedy dlatego kiepskie przy plugach to prawda??

i jeszcze ja chce miec do tego traktoru TUR'a...

moim zdaniem najlepszy bedzie ursus 914 ,a Waszym??

 

http://www.allegro.pl/item198157679_ciagni...dzo_dorby_.html ile taki moze palic??


U-R-S-U-S ------> moc i potęga :)

ZAPRASZAM NA MOJE FORUM!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

przy pługach nie sa słabe 385 3*40 obrotowe ciaga spokojnie sam nie mam ale juz kilka widziałem jak pracowały. a jak masz krówki i tura berdziesz zakładał to biez 914 przodek w tych ciagnikach to daje bardzo duzo. sam mysle zeby załozyc do swojej przodek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol12    0

aha to 914 z TUR'em?? tylko czy na moim areale bedzie na siebie zarabial??


U-R-S-U-S ------> moc i potęga :)

ZAPRASZAM NA MOJE FORUM!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Karol12, jak chcesz zakładać tura do ciągnika z napędem na jedną oś to musi on być z dociskiem żebyś miał sie czym wypychać jak wtopisz sie po silnik :lol: Oszczędź sobie nerwów i do tura kupuj tylko 4x4, przyda sie tez w pracy na polu.

 

Co do porównania Ursus 91x i Zetor 72xx to pracowałem na 50ha obydwoma i jakościowo lepiej wypada Zetor (komfort kabina, ciszej, super skrzynia, nic nie zgrzyta), nieco mniej też z nim problemów, jest ekonomiczniejszy ale za to Ursus jest mocniejszy i spokojnie ciągał pług 4x35 a dla Zetora było to ciut za ciężko choć też dawał rade. Na dzień dzisiejszy wymienił bym mojego U912 na 7245 bo ciężkie prace wykonuje teraz MF i nie potrzebuje już tak mocnego ciągnika tylko napędu 4x4 do tura! Ewentualnie U914.

 

Na 20ha to wg mnie obojętne czy kupisz Zetora 66KM czy Ursusa 78KM, bo to czy ciągnik zarobi na siebie zależy od tego czy wykorzystasz jego moc (odpowiednie maszyny). Ja byłbym bardziej za 7245 bo na takim areale ludzie radzą sobie C360 + papaj. Zależy jakie masz jeszcze traktory...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

nie powiedział bym ze 72XX jest az tak bardzo ekonomiczne kumpel ma przez ulic takiego i chleje mu niezle a ja swoją 385 spokojnie ciagam zeczy w których zetorek sie troche duzi i przyciezko ma i co za tym idzie mniej spala ursusik a u niego małe wiry w baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Jak myślicie, czy w tych ciągnikach przydałaby się chłodnica oleju przekładniowego tak jak to było już od 1012 w górę?

Przy pracy z hydrauliką olej potrafi się trochę nagrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Nie zwróciłem na to uwagi, ale wiem że z hydrauliką są problemy przy przechyłach. Przy rozpychaniu turem kukurydzy na pryzmie z podniesioną przeciwwagą na TUZ dzieją sie różne rzeczy przy wjazdach i zjazdach, m.in. zapala sie kontrolka od ciśnienia w układzie, TUZ zaczyna sie dygotać, słychać dziwne odgłosy ze skrzyni i takie tam. Nadmienie że stan oleju jest prawidłowy. Wiem że ma to związek z przechyłami, ale czy z temperaturą oleju? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ale jak wszystko poopuszczam oleju będzie ponad max :rolleyes: choć lepsze to niż katować pompe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

W instrukcji jest nawet żeby dolać 5 l kiedy ciągnik ma współpracować z maszynami posiadającymi hydraulikę o większym zapotrzebowaniu. Wrzuć te koła szersze jak pracujesz z czołówką, najlepiej wstaw te felgi 9x15,3 i opony 12,5/80 - 15,3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    7

A mi biegi nie zgrzytają, najważniejsze jest to żeby na wysokich obrotach nie zmieniać przy pługu podorywkowym(7) z 1 na 2 zmieniałem bez zgrzytu trzeba tylko zejść z obrotów. Wiem że mój wuja przełącza w ten sposób że podwójnie wsprzęgla i zmienia elegancko. Do każdej maszyny trzeba sie wprawić, szczególnie tych starszych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Także podwójnie wysprzęglam przy zmanie na niższy bieg, za pierwszym razem wciskam sprzęgło na jakieś 2 sekundy, neutralna pozycja i później wciskam do połowy i szybko wrzucam bieg, niskie obroty i nie zgrzyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Miałem kiedyś C-385 i bardzo dobry ciągniczek, tylko jedna rzecz mnie u niego denerwowało. Miał jeszczę tą starą skszynie biegów tzw. na kamienie i bardzo trzeszczała a silnik już miała nowego typu bo ty było ostatnie wydanie C-385 ( 1979 ). Ogólnie dobre ciągniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Pasowały by takie oponki na przód?

Gdyby zdobyć szerszą felge 20" to z tych z linka wybrałbym VL-44 w rozmiarze 360/70 R20, na oryginalną to nie wiem czy wejdą 9.00-20... Mozna by pokąbinować i obręcz np. z Pronara połączyć z tarczą od osiemdziesiątki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
8,3-20 ta to chyba powinna pasować na zwykłą felgę :)

Powinna pasować, tak samo jak 9.00 ale na nią akurat może być już mało miejsca przy kolumnie zwrotnicy resorowanej, choć nie wiem jak to wygląda w praktyce. Możliwe że i 9.00-20 na oryginalnej feldze dadzą sie przykręcić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj