Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternatory - problem


42 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 marzec 2012 - 18:19

Alternatory - problem Tak, ma wynosić nieskończoność. Tylko, że pomiar zwykłym multimetrem niewiele Ci powie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 23:47
  •  

#42 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 15 kwiecień 2012 - 16:47

Alternatory - problem chce zmienić kółko od alternatora w t-25 na takie na podwójny pasek i podczepić się za dodatkowe koło z pompą na wspomaganie. czy to dobry pomysł? szukam oszczędności bo u mnie nie ma koła do napędu sprężarki. jeżeli można zastosować taki manewr to czy coś się stanie gdybym zastosował zamiast oryginalnego kółka śred 106mm koło o śred 78 mm?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 23:47
  •  

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 23:47
  •  

#43 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 17:23

Alternatory - problem A to dla tego chcesz zmienić koło.
Już ci pisałem w innym temacie, że alternatorowi nic się nie stanie jeśli chodzi o średnicę koła.
A czemu akurat taki wymiar kół chcesz użyć? Takie już masz?
Mankamentem tego rozwiązania jest to, że jeden pasek będzie napędzał dwa odbiorniki.
Łożyska w alternatorze to jakoś wytrzymają chodź trzeba będzie pilnować i spodziewać się ich wymiany szybciej niż normalnie.
Ja bym proponował podwójne koło alternatora ale o dwóch średnicach.
To do napędu alternatora w oryginalnym wymiarze, a drugie które będzie napędzać pompę mniejsze.
Co nam to da? Duże koło ma większą powierzchnię przylegania paska wiec ograniczy nam uślizg przy dużym obciążeniu.
Drugi rowek koła ten mniejszy dla pompy by zmniejszyć sile jaka będzie trzeba użyć do napędu pompy i jednocześnie zmniejszy obroty pompy(powstanie przekładnia). Bo alternator ma spore obroty większe niż zapotrzebowanie pompy na obroty. Pompy hydrauliczne maja max około 2000obr/min. W sumie zależny jakiej użyjesz.
Wiec przydało by się to przeliczyć i dać odpowiedniej średnicy koła.

Podobne tematy