Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternatory - problem


42 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 listopad 2009 - 20:30

Alternatory - problem Zbyt luźne paski klinowe napędu alternatora.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 05:57
  •  

#22 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2009 - 20:40

Alternatory - problem Właśnie oto chodzi że to chyba nie paski bo są podciągnięte do końca i są sztywne . Więc na co zwrócić jeszcze uwagę.

#23 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 03 listopad 2009 - 22:33

Alternatory - problem Każdy alternator osiąga pełną sprawność przy określonych obr, jeżeli są to wolne obr to ładuje ale niższym napięciem, np 13,2V a przy zwiększeniu obr daje 14,4 i stąd ten efekt świateł :P

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#24 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 listopad 2009 - 10:34

Alternatory - problem Masz całkowitą rację @vcc. Napisałem o paskach bo taki objaw (opadająca wskazówka obrotomierza) właśnie wtedy występuje. Mam teraz pytanie do autora. Czy ta wskazówka opada do zera czy tylko trochę? A to, że paski są naciągnięte wcale nie oznacza, że nie mają poślizgu. Przy tak dużym obciążeniu paski muszą być napięte bardzo mocno. Mogą po prostu być zużyte i stąd możliwy jest poślizg. Napisałeś, że wskazówka opada przy włączeniu świateł, czyli po obciążeniu alternatora dlatego podejrzewam, że to coś z napędem.

#25 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2009 - 14:03

Alternatory - problem Wskazówka opada do samego zera. Dzisiaj jak popatrzyłem dokładniej jak silnik był na wolnych obrotach (500 -600 obr.) to jak włączę światła mijania i 1 parę halogenów to jest wszystko ok. ale jak już włączę następną parę halogenów to wskazówka opada właśnie do zera ale po dodaniu gazu wskazuje prawidłowe obroty silnika .A światła robią się bialutkie na około 1200 - 1400 obr.silnika . Jeśli mówisz że to jednak coś z napędem to kupie nowe paski i zobaczę czy jednak to jest przyczyną tego opadania wskazówki i żółtych świateł. Chciałbym jeszcze założyć dodatkowe 1 parę halogenów tych małych kwadratowych nad kierunkami ale jak się dzieją takie cyrki przy standardzie to nie wiem czy mi to wypali. W książce jest napisane że alternator ma moc 700 W.

#26 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 listopad 2009 - 16:52

Alternatory - problem Mówię, że to możliwe, że to coś z napędem. Możliwe też, że przyczyna leży w samym alternatorze. Przydałyby się pomiary napięcia ładowania we wszystkich możliwych przypadkach, wtedy można by powiedzieć coś więcej. Sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze, może tam występuje spadek napięcia. Do alternatora podłączony jest też cienki przewód, którym doprowadzony jest sygnał do obrotomierza. Sprawdź ten przewód, może nie łączy on prawidłowo i stąd opadanie wskazówki. Na razie tyle. Poczekajmy jeszcze na wypowiedzi innych ekspertów. Jeszcze zastanawiają mnie te obroty, przy których światła robią się białe. 1200-1400 rpm to trochę za wysoko. Alternator powinien dawać 50% mocy już przy 1000 rpm silnika. Definitywnie coś jest nie tak.

#27 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 04 listopad 2009 - 22:12

Alternatory - problem Miernik w rękę i pomierzyć ładowanie bez i z obciążeniem, jaka jest łączna moc załączanych żarówek, co do obr to 1200 jest jak najbardziej ok bo w dieslach jest przełożenie zazwyczaj 3:1 a alternatory zazwyczaj osiągają pełną sprawność przy 3000-4000 tyś obr/min :P

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#28 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 listopad 2009 - 21:37

Alternatory - problem No właśnie tak jak napisałeś oddają pełną moc przy 3000-4000 rpm czyli 50% mocy alternator musi osiągnąć przy około 900-1000 rpm silnika. W Pronarze są 4 reflektory z przodu, 2 z tyłu, oraz światła drogowe. Razem daje to 450W. Dodając do tego światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rozdzielczej i tym podobne mniej istotne czary (np. radio) mamy moc na poziomie 500W. Alternator ma 700W, więc przy 1000 rpm silnika musi wystarczyć mu mocy.

#29 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 05 listopad 2009 - 23:37

Alternatory - problem Elektrotechnik wg tego co napisałeś to na wolnych obr alternator ma 50% sprawności czyli 350W a pobór jest 500W więc spadek napięcia musi być i przez to światła świecą słabiej, ja bym się tym nie przejmował ponieważ każdy ciągnik w większości pracuje na średnich i wysokich obrotach gdzie altek wydaje z siebie grube ampery :P

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#30 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2009 - 08:44

Alternatory - problem To jeśli na wolnych obr alternator ma 50% sprawności czyli 350W to na samych włączonych światłach mijania licząc 200W nie powinno być w zasadzie żadnej różnicy w zmianie zabarwieniu świateł jeżeli to dobrze rozumiem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 05:57
  •  

#31 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 listopad 2009 - 10:15

Alternatory - problem Na wolnych obrotach masz niższe napięcie i stąd zjawisko rozjaśniania się światła po wzroście obrotów(napięcia).

#32 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 listopad 2009 - 20:48

Alternatory - problem

Elektrotechnik wg tego co napisałeś to na wolnych obr alternator ma 50% sprawności czyli 350W a pobór jest 500W więc spadek napięcia musi być i przez to światła świecą słabiej, ja bym się tym nie przejmował ponieważ każdy ciągnik w większości pracuje na średnich i wysokich obrotach gdzie altek wydaje z siebie grube ampery Dodany obrazek

No właśnie źle napisałem. Chodziło mi o to, że alternator powinien dawać 50% mocy przy 1000 rpm alternatora, a nie silnika. Przepraszam za pomyłkę. Dzisiaj trochę poszperałem w necie i dowiedziałem się, że w większości ciągników alternator powinien utrzymać napięcie 13,8-14,4V już od 900 rpm silnika, przy włączonych wszystkich przewidzianych przez producenta odbiornikach prądu. Czyli wynika z tego, że poniżej 900 rpm silnika światła mogą słabiej świecić.

#33 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 06 listopad 2009 - 22:13

Alternatory - problem Nie myli się ten co nic nie robi :P Ja tam bym nie zagłębiał się zbytnio w temacie, skoro ładuje i światła się rozjaśniają (czyli jednak rośnie do co najmniej 14V) ponieważ ciągnik pracuje na obrotach i altek oddaje zawsze swoja moc :P
Grunt to prund :D

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 listopad 2009 - 22:35

Alternatory - problem Warto wiedzieć jak to działa i dlaczego. Wtedy jest mniej gdybania, macania po omacku.

#35 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2009 - 23:27

Alternatory - problem To czytając wasze wypowiedzi myślę że jest wszystko raczej ok. jeszcze sprobuje wymienic te paski na nowe porządnie naciągnąć i niczym nie będę się przejmował. Bo gdyby altek nie ładował albo słabo to raz że by się kontrolka świeciła, a poza tym robiąc parę godzin na włączonych halogenach to rano byłoby cięzko odpalić ciągnik a takie sytuacje się nie dzieją ale dzięki za pomoc .

#36 Share jacki

jacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2012 - 21:38

Alternatory - problem Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Pojawił się u mnie problem z ładowaniem w mf255. Tzn. jest całkowity jego brak. Rozebrałem alternator, wymieniłem regulator napięcia, bo z niewiadomych przyczyn był najprawdopodobniej spalony a miałem na zapasie. Pomierzyłem diody ale bez ich rozlutowywania bo mi się śpieszyło i w nadziei, że to wina regulatora, teoretycznie wszytkie ok ale altek wciąż nie ładuje. Przed było niecałe 12V a teraz 13V ale to po ładowaniu aku prostownikiem
Czy do pomiaru diod muszę je rozlutowywać, czy wystarczy tylko odlutować uzwojenia stojanu ? Co najlepiej rozlutować do ich pomiaru?
Czy sprawdzając uzwojenia wirnika mierząc rezystancję między pierścieniemi ślizgowymi a pazurem biegunowym ma znaczenie do którego pierścienia i pazura przykładam końcówki miernika, górny pazur-górny pierś ? Czy przy obu powinien wskazywać nieskończoność ?
Czy sprawdzając uzwojenia stojana na zwarcie do masy i na przerwę w tychrze uzwojeniach powinienem je odlutować od mostka prost na czas pomiaru?
Gdzie szukać i jakie ew. kupić te duże diody prądowe, o co pytać w sklepie elektronicznym ? Alternator daje max 34 A, czy diody na większy prąd nie uszkodzą alternatora? Jako diody wzbudzenia kupię 1N4007
Jak sprawdzić regulator napięcia ? W starym mierząc rezyst. między masą a dwoma przewodami wynosiła po około 100Ohm a w nowym jest tyk między masą a jednym z przewodów i jest znacznie mniejsza.
Tak na marginesie, to czy brak żarówki albo spalona żarówka kontrolki ładowania ma jakiś wpływ na pracę alternatora ?


Proszę o poradę, najlepiej fachowców :)

Pozdrawiam wszystkich,

#37 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 marzec 2012 - 22:48

Alternatory - problem Kolego, Twoja wiedza jest niewystarczająca żeby to naprawić, bo nawet nie znasz podstaw. Poza tym to wszystko było już opisane na AF. Tak na marginesie dodam, że kontrolka ładowania jest niezbędna do prawidłowej pracy alternatora.

#38 Share jacki

jacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2012 - 23:14

Alternatory - problem Nnigdy przecież nie jest za późno na naukę :) Czytam i się dokształcam właśnie. Czy mogę prosić o odpowiedź na moje pytania i jakieś sugestie na co zwrócić uwagę ?

Pozdrawiam

#39 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 27 marzec 2012 - 06:57

Alternatory - problem Jak kolega napisał wyzej, jeżeli nie czujesz sie na siłach to lepiej nie ruszaj alternatora, akurat do nauki alternator z MF jest ciężką sztuka bo mostek dior jest jako pakiet, koszt nowego mostka w mojej okolicy to koszt ok 70zł.

Są to twoje pierwsze posty na forum, poczytaj trochę bo jest tu zawarta skarbnica wiedzy, ew pytaj na GG 1674378, przez gg można wiele, nawet naprawić ładowanie w Bizonie 300km ode mnie :D

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 05:57
  •  

#40 Share jacki

jacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2012 - 16:47

Alternatory - problem Dlatego też chciałem upewnić się czy muszę rozlutować jedne końce diod aby je prawidłowo sprawdzić, bo przy tym mostku jest trochę rozbierania właśnie.
Wracając do wirnika, bo leży u mnie z poprzedniego alternatora. Rezyst mierzona między jednym (jak i drugim) pierścieniem ślizgowym a pazurem biegunowym (takze z tej drugiej części) ma wynosić nieskończonośc ?
Gdy znów rozkręcę alternator i będę miał pytania na pewno napiszę na gg VCC

Pozdrawiam

Podobne tematy