Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternatory - problem


42 odpowiedzi na ten temat

#1 Share cinek14

cinek14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg

Napisany 07 kwiecień 2009 - 09:35

Alternatory - problem Witam po zimie wystąpił u mnie problem z ładowaniem akumulatora sprawa wygląda następująco gdy zapalę Ursusa to na wolnych obrotach ma napięcie 12,8V to mało bo o ile się nie mylę to powinien mieć jakieś 14V-14.4V ale gdy dodam gazu i obroty na alternatorze wzrosną to jest napięcie 14.2V wiec co może być przyczyną takich objawów dodam że kontrolka od ładowania gaśnie zaraz po zapaleniu ciągnika.
Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 18:34
  •  

#2 Share zbychu37

zbychu37

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 10:15

Alternatory - problem A masz oryginalny alternator czy coś kombinowaneg???????, być może masz nieodpowiednie przełożenie na kólkach pasowych

#3 Share cinek14

cinek14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg

Napisany 07 kwiecień 2009 - 10:25

Alternatory - problem Jest to alternator od poloneza ale tamtego lata było ok i ładował na wolnych 13.8V a na wyższych dochodziło do 14.4V

#4 Share klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów

Napisany 07 kwiecień 2009 - 12:11

Alternatory - problem Nie zmieniałeś żarówki od kontrolki ładowania ,nie grzebałeś w elektryce, jak jest napięty pasek

#5 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 07 kwiecień 2009 - 18:43

Alternatory - problem Sprawdź wszystkie styki.Może się obluzowały lub przerdzewiały.Sprawdź napięcie paska.Jeżeli zmieniałeś żarówkę kontrolki ładowania to zmień na 4W(jeśli taką masz nie ma potrzeby chyba że się spaliła).

#6 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 07 kwiecień 2009 - 18:58

Alternatory - problem Pytanie do jakich obrotów krecisz ciagnik jak pokazuje te 14?? i Tak ogólnie to hmm ja bym nic nie robił. Ładowac ładuje najlepiej poczekac na wypowiedz ekspertów a jest ich napewno 2. Na moje ejst ok bo normalnie akumulator ma 12V skoro na wolnych ma 12.8V to znaczy ze tez ładuje dodajesz gazu ładuje na poziomie 14V wiec jest ok. Kontrolka gasnie wiec napewno jest ok.
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#7 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:19

Alternatory - problem Napięcie powinno byc takie samo w calym zakresie obrotów pracy alternatora i wynosic 14,4 V. Sprawdź połączenie alternatora z masą, bo pewnie nie ma dobrego styku i regulator nie pracuje prawidłowo.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#8 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:29

Alternatory - problem @marian3p pierwsze słysze że w całym zakresie obrotów alternatora napięcie jest stałe. Z elektryki to ja jestem cieniki ale to wiem i to co napisałeś jest śmieszne. Wracając do tematu wszystko u ciebie jest ok. Napięcie przy wolnych obrotach powinno wynosic powyżej 12V a przy max mominalnych jakieś 14,4V

#9 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 08 kwiecień 2009 - 14:26

Alternatory - problem Po to jest ten regulator napięcia żeby utrzymawać stałe napięcie. Chyba ze alternator pracuje pod obciążeniem to spada ono do 13,8V. A to że kolega ma na niskich obrotach ponad 12V to na pewno nie jest normalne, bo przy takim napięciu akumulatory nie są prawidłowo ładowane.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#10 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 kwiecień 2009 - 19:11

Alternatory - problem Sprawdź sobie charakterystyki pracy alternatora to się przekonasz, a najlepiej by się wypowiedzial tu elekrotechnik jak to jest. Ty poprostu myślisz że ładowanie akumulatorów na wolnych czy na szybkich obrotach jest takie same- sam pomyśl logicznie, przecież by wytworzyć ten prąd to trzeba te nominalne obroty alternatora samo z siebie to się nie weźmie a napewno sam regulator tego nie wytworzy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 18:34
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 kwiecień 2009 - 20:53

Alternatory - problem Witam Panów. Widzę, że niektórzy oczekują tu mojej opinii. :) :P Oto ona. Kolego @cinek14, alternator w Twoim Ursusie pracuje prawidłowo. To, że kontrolka gaśnie a napięcie jest niskie nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli po zwiększeniu obrotów napięcie wynosi 14,2V to nic nie potrzeba robić. Podejrzewam, że gdy popracujesz ciągnikiem około pół dnia, akumulatory się naładują i miernik pokaże ponad 13V już na biegu jałowym.

#12 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 08 kwiecień 2009 - 21:12

Alternatory - problem OK poddaje sie :P Jeśli @elektrotechnik tak mówi to tak jest, każdy sie może pomylić. A mi chodziło o to, że napiecie jest stałe kosztem natężenia, ale sam już nie wiem czy mam racje. Sorry za błedne rozumowanie. Pozdro.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 kwiecień 2009 - 21:31

Alternatory - problem Masz rację, napięcie jest stałe, a zmienia się natężenie prądu, a co za tym idzie moc oddawana przez alternator. Jednak aby wytworzyć napięcie znamionowe (14,4V) alternator potrzebuje pewnych obrotów. I tak jak napisał kolega @macin87, gdy te obroty są zbyt niskie, napięcie nie osiągnie poziomu 14,4V mimo, że regulator podaje maksymalny prąd wzbudzania. Po osiągnięciu obrotów, przy których na wyjściu ustali się napięcie 14,4V zmienia się już tylko prąd, a napięcie jest stałe i wtedy tylko od regulatora zależy "stałość" tego napięcia. I napięcie nie spada pod obciążeniem do 13,8V (przy nieprzekroczeniu mocy znamionowej alternatora oczywiście). Spada dopiero wtedy gdy pobieramy prąd wiekszy niż alternator może wytworzyć. Wtedy spada też napięcie wzbudzania i alternator nie może wygenerować większej mocy niż ta na jaką został skonstruowany. Dlatego alternator jest odporny na zwarcia na wyjściu.

#14 Share semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2009 - 09:42

Alternatory - problem Pilnie potrzebuję pomocy!!!


W ciągniku MF-255 mam następujący problem, kontrolka od ładowania nie gaśnie a jedynie przygasa na wyższych obrotach (w całym zakresie obrotów się żarzy nawet przy maksymalnych obrotach). Pierwsze podejrzenie padło na szczotki, które nie były jeszcze wymieniane, jednak to nie przyniosło efektu. Dalej mam tak samo.


I teraz moje pytanie co jest przyczyną??
Dokonałem jeszcze pomiaru ładowania za pomocą miernika na biegunach akumulatora i wg miernika alternator ładnie się załącza po przekroczeniu tysiąca obrotów wyniki są następujące:

bez obciążenia (światłami) wynik 14,3-14,6
z max obciążeniem światłami wynik 14,2-14,3

Alternator oryginał fabryczny montowany za sprężarką.
Co jest powodem że kontrolka nie gaśnie???

#15 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2009 - 09:53

Alternatory - problem Przerabiałem ten problem w radzieckiej myśli technologicznej marki łada, a to że to ruskie żaden szanujący się elektryk nie chciał się podjąć naprawy tego cuda a jedynie poratował łaskawie swoimi radami i tak jak napisali tu wyżej userzy problemem było niższy niż kiedyś napięcie lekko żarząca się kontrolka od ładowania i tak było i było do puki gdy chwilowo zaczęło spadać całkowicie ładowanie i wyładował się akumulator daleko od domu więc najpierw sugestia była że winna jest bierznia na wirniku co się okazało była OK więc wyszło na to że odpowiedzialne za żarzenie się kontrolki i niższe niż zwykle napięcie są diody alternatora, bo jak to szanujący się elektryk powiedział klemy z akumulatora wystarczy zdjąć raz na pracującym silniku i diody już nie będą działać prawidłowo bo alternator ładuje w siebie i przepala diody, a regulator napięcia odpowiada tylko za to żeby nie było za wysokie napięcie i akumulatory się nie gotowały

#16 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 listopad 2009 - 10:38

Alternatory - problem Witam wszystkich. To może po kolei. Kolego @Semos, w Twoim przypadku najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa jedna (lub więcej) dioda wzbudzania. Żarzenie kontrolki jest tego typowym objawem. Ale bez paniki taka dioda kosztuje 20 groszy więc nie jest źle.Dodany obrazek Zamontuj diody 1N4007. I najlepiej wymień wszystkie trzy, będziesz miał spkój na dłużej. @Ferdek07 masz rację, ale tylko częściowo. Ty piszesz o głównych diodach prostowniczych. Rzeczywiście ulegają one przebiciu przy odłączeniu obciążenia od pracującego alternatora. Ale w tym przypadku nie zawsze żarzy kontrolka ładowania. A problem kolegi @Semos dotyczy diod wzbudzania. Co do regulatora to odpowiada on nie tylko za to żeby nie było za wysokie napięcie ładowania. Ma on utrzymać stałe napięcie 14,4V w instalacji pojazdu niezależnie od obrotów silnika i obciążenia alternatora.

#17 Share semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2009 - 11:05

Alternatory - problem DZIĘKI Elektrotechnik, właśnie na Twoją wypowiedź liczyłem.
a czy jazda przy takim stanie jest jak teraz mam jest niewskazana??

ładowanie wg. pomiaru wydaje mi poprawne wiec aku nie powinien mieć braków.

#18 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 03 listopad 2009 - 15:59

Alternatory - problem Przebita dioda wzbudzenia, ostatnio to przerabiałem, co do jazdy z takim alternatorem, to wzbudza się on dopiero na wyższych obr i napięcie 14V osiąga na wyższych, ale ostatecznie możesz tak jeździć.
P.S. Ostatnio rozbierałem altek od MF 255 i był tak usyfiony że nie można było stojanu z wirnika ściągnąć, toczka syfu w środku :D

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#19 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 listopad 2009 - 20:13

Alternatory - problem Tak jak napisał kolega @vcc, możesz tak jeździć, jeżeli jednak uszkodzeniu ulegną wszystkie diody wzbudzania całkowicie możesz stracić ładowanie. Alternator częściowo będzie się wzbudzał przez kontrolkę, jednak przy większym obciążeniu napięcie nie osiągnie wymaganego poziomu 14,4V (może nawet wynosić poniżej 12V). Radzę przy najbliższej okazji wymienić diody.
PS.
Co do brudu wewnątrz alternatora to też niedawno wymieniałem wirnik w 4512 (zużycie pierścieni ślizgowych), i też był tak zabrudzony, że najpierw musiałem moczyć go w benzynie żeby w ogóle dało się go rozebrać. Widocznie coś jest w tych MF-ach, że alternator tak się brudzi. Albo właściciele w ogóle nie dbają o czystość alternatora.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternatory - problem Dzisiaj, 18:34
  •  

#20 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2009 - 20:17

Alternatory - problem U mnie w Pronarze 1025 A jak włączę światła bądź halogeny na wolnych obrotach to są takie żółtawe ale jak dodam gazu to robią się od razu bialutkie . I jeszcze jedno jak włączę światła długie i 3 pary halogenów to momentalnie opada wskazówka od obrotów silnika ale jak dodam trochę gazu to wskazuje normalne obroty . A kontrolka od ładowania po odpaleniu silnika od razu gaśnie czyli wynika z tego że ładuje i jest wszystko ok .Niestety nie mam żadnych pomiarów bo nie mam do tego przyrządu. Co może być przyczyną tego zjawiska ?

Podobne tematy