Polecane posty

RybbA1999    0

Witam. Mam problem nie mogę wyłączyć przedniego napędu gdy odpale ciągnik naciskam hamulec i nie moge wyłączyć przedniego napędu dodam,że ehr działa tak samo nie mogę włączyć blokady mostu. Czy ktoś z was też tak miał? Jaka może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem nie mogę wyłączyć przedniego napędu gdy odpale ciągnik naciskam hamulec i nie moge wyłączyć przedniego napędu dodam,że ehr działa tak samo nie mogę włączyć blokady mostu. Czy ktoś z was też tak miał? Jaka może być tego przyczyna chociaż przełączniki i

a chociaż przełączniki i prądy dochodzące sprawdziłeś???


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hehe po tekście "gdzie są elektrozawory" raczej trzeba zamknąć ten temat bo... wezwij mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

Kolego zacznij przy akumulatorze, oczyśc oczka na tych cienkich przewodach dochądzacych do aku.Zobacz bezpieczniki (na tych przewodach) zdarzyło mi się to kilka razy po takim zabiegu zawsze zaczynało chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

pierwsza sprawa - jakie masz kontrolki po naciśnięciu sprzęgła przed przekręceniem stacyjki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RybbA1999    0

Kontrolki przed odpaleniem się palą od ciśnienia oleju w skrzyni i od przedniego napędu sprawdziłem i nie dochodzi prąd do żadnego elektrozaworu. Więc mam pytanie gdzie się znajduje sterownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

pod prawą częścią podłogi
żółw zając przełącza? Jeżeli nie to gdy gasną kontrolki po uruchomieniu silnika prawdopodobnie masz problem z czujnikiem obrotów silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki przed odpaleniem się palą od ciśnienia oleju w skrzyni i od przedniego napędu sprawdziłem i nie dochodzi prąd do żadnego elektrozaworu. Więc mam pytanie gdzie się znajduje sterownik?

Napisz konkretnie czy nie działają tylko te funkcje które podaleś na początku tematu??czy coś jeszcze bo to znacznie uprosci szukanie, czy autotronic wykonuje jakąś funkcję ?


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RybbA1999    0

żółw zając przełącza obrotomierz działa nie podaje prądu na te 5 elektrozawory jest jeszcze 1 bliżej przodu i na nim jest napięcie   wyjechałem na próbę w pole i jest napęd na 4 koła 

Edytowano przez RybbA1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli autotronik ma zasilanie, zostaje aktywowany przez czujnik cisnienia i obrotow. sprawdz czy przelaczniki maja zasilanie od blokady i napedu sa one na wspolnym zasilaniu i maja podac sygnal do sterownika


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RybbA1999    0

We wszystkich jest napięcie
W tym od przodu jest 17 V a w tym od blokady 16.60

Edytowano przez RybbA1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RybbA1999    0

Miernik powinien być dobry sprawdzałem też próbówką i prąd jest ktoś wyżej pisał że mógł paść sterownik teraz moje pytanie czy sterownik to ten komputer pod kabiną po prawej stronie czy ta kostka wisząca? Czy da się go jakoś sprawdzić czy kupować nowy?

Edytowano przez RybbA1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sterownik da sie sprawdzic wkladajac w inny ciagnik albo robiac symulacje na stole. ale nie wymieniaj go az nie doprowadzisz instalacji do sprawnosci. napiecie instalacji to max 14,4v ( napiecie ladowania alternatora) u ciebie jest za wysokie(jezeli miernik nie oszukuje)

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    1506

Kolego zacznij przy akumulatorze, oczyśc oczka na tych cienkich przewodach dochądzacych do aku.Zobacz bezpieczniki (na tych przewodach) zdarzyło mi się to kilka razy po takim zabiegu zawsze zaczynało chodzić

 

opróżnij skrzynkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj