Skocz do zawartości

Zdjęcie

Auta ciężarowe


112 odpowiedzi na ten temat

#101 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 01:00

Auta ciężarowe Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja mam Volvo ciężarowe do wożenia drewna fakt ma DMC bodajże 24 t. I do niego mam 2 przyczepy, jedną o DMC 16 ton (Kassbohrer przerobiona z budowlanej) bo mi została od innego auta a druga DMC 18 ton orginalna z niemiec przyjechała. Więc zestaw dobry jest. A co do przebiegu to powiem tak przyjechało do mnie to miała coś koło 300 tys na tacho więc pewnie 1,3mln a mam je już 2 lata ponad na rok robie ok 40tys km.

Podałem przykład że z takim przebiegiem auto jeszcze chodzi i to nie najgorzej choć powiem drobne awarie są.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta ciężarowe Dzisiaj, 02:00
  •  

#102 Share mix

mix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole / Opolskie

Napisany 03 styczeń 2010 - 02:16

Auta ciężarowe 40tyś km to mało jak na ciężarówkę moja octavia zrobiła w rok 32tyś km :rolleyes:

Słyszałem że przy większych zakładach budowach, cukrowniach żwirowniach ma stać waga i gdy samochód ma 5 osi czyli 5x8= 40 to może wyjechać ale gdy zestaw waży 41t to trzeba tą tone zrzucić.... Takie przepisy nie raz byłem świadkiem auto 2 osiowe dupne jak krowa a jak kiprował ładunek to mała kupeczka wyleciała....

#103 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 08:41

Auta ciężarowe tak jak piszesz mało km robimy ale tylko na użytek własny auto i trasy do 100km w jedną stronę. A z tym ładowaniem prawda przywoził mi gość kruszywo i też waga ładunku mniejsza o 2 tony od dop ład naczepy

#104 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 03 styczeń 2010 - 09:55

Auta ciężarowe Kruszywo bardzo łatwo przeładować w sumie drewno też sosna 760kg/m3 a buk 1100kg/m3 dąb ma chyba 1160 ale nie pamiętam. Tak nie zrozumiałem cię myślałem, że Volvo ma byś samowyładowcze. Co do przebiegu mój Jelcz W642 miał 1,2 mln km jak poszedł na żyletki, a co do Volvo to one remont kapitalny powinny mieć gdzieś w granicach 800-900tyś km wiec 1,4mln to po prostu połowę przebiegu po kapitalce. Jelcz miał pierwszą kapitalkę po 350 tyś(fabrycznie po 300 powinna być w budowlanym) Łącznie 4 miał, ale się zwrócił. Widzę, że przyczepę do drewna masz marki, której właściciel Kassbohrer założył Setrę :D A co do wag, to jest obejście na krótkie odległości CIĄGNIK ROLNICZY, brak tacho nawet jak jest na firmę i krokodyle się ich nie czepiają. Moje Valtry tak ganiają i widzę, że konkurencja się przymierza do zakupu ciągników :D Naszczęście nie wiedzą ile one kosztują to się zdziwią :rolleyes:
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#105 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 10:46

Auta ciężarowe hehe też myślałem właśnie o ciągniku do transportu ale Fastrac'a 80km/h. U mnie silnik wygląda na nieruszany.

A Ty Lukasz1987 co wozisz?

#106 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 03 styczeń 2010 - 11:40

Auta ciężarowe Scanie wożą wszystko co się da ziemie, węgiel (bez koksu reaguje chemicznie z aluminium i skrzynia koroduje), stłuczkę szklana, czasami złom, płody rolne typu ziemniak, marchew, zboża, rzepak, piach i kruszywa. A ostatnio to głównie materiały budowlane na paletach.
Jelcze to wożą piasek, kruszywa i ziemie bo to staruszki i powoli się rozlatują, ale za trzy miesiące kończę spłacać R420 i biorę 3 G420 6x4 i przyczepy P2T od KH-kipper.
Scania G to targa drzewo z lasu. Valtry maja ten sam ładunek co Jelcze.
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#107 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 11:56

Auta ciężarowe A napisz mi jak opłaty między ciagnikami rolniczymi a samochodami no i spalanie jak? duża róźnica? rekompensuje się droższy zakup ciągników rolniczych?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta ciężarowe Dzisiaj, 02:00
  •  

#108 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 03 styczeń 2010 - 12:13

Auta ciężarowe Ojciec ma gospodarstwo rolne wiec Valtry u niego pracują, kieruje nimi ja lub któryś z moich braci. Spalanie w zależności od pracy ostatnio jak targały po 25 ton piachu na dwóch przyczepach z piaskowni to miały spalanie do 25l na godzinę biorąc pod uwagę warunki to byliśmy zszokowani, że tak mało, Jelcz na godzinę bierze od 50 do 70l z takim ładunkiem, Scania G w lesie robi więc spalanie powyżej 50l jest normą ale 60 to max, niestety Lasy Państwowe zapominają, że drzewo z lasu też trzeba wywieść, na szczęście sadzą bardzo dużo to robota pewna. Scanie R to w zależności 25-35l na 100km czy na pusto czy z ładunkiem i jaka trasa no i kto jedzie. Na szczęście tylko jeden mi został co nie szanuje swojego szefa i daje do odcięcia, ale jak tylko znajomy wróci z kursu to ja jego odetnę ale od pensji. Winiety, paliwo i inne to tak jak u wszystkich tu ceny są te same. Tylko ekologiczna mam niską bo Scanie to Euro4 a Jelcz Euro "brak" Fastrack mi na gospodarstwie nie potrzebny nawet Fenda nie braliśmy pod uwagę z jego 60km/h. Ceny za fracht i pensji pracowników nie podam bo to tajemnica zakładowa, a konkurencja nie śpi i nie chcę, żeby mi ktoś kierowcę podkupił, bo dobry kierowca to kilka tysięcy złotych oszczędności rocznie. Pomiary w większości poza drogami publicznymi
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#109 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 13:53

Auta ciężarowe Mi chodziło np czy jak jeżdzi auto i ciągnik to na porównywalnych ogólnych kosztach czy np na ciągniku jest 500 zł oszczędności w miesiącu. chodzi mi o tą różnice.

#110 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 03 styczeń 2010 - 14:54

Auta ciężarowe Niestety nie mogę Ci odpowiedzieć na to pytanie i już wyjaśniam dlaczego Valtry, jeżdżą dopiero od dwóch tygodni, także nie mogę stwierdzić, czy koszta są porównywalne, różnica w stawce za fracht gdzie szły ciągniki była niższa, ze względu a stałych klientów firmy, wiadomo kryzys o stałych trzeba dbać dlatego kursy wykonywane były po kosztach. Jelcze woziły w grudniu jedynie gruz i mam liczone za rozbiórkę a nie tonokilometry, jednak według wstępnych obliczeń, jeśli sam sobie bym pensję wypłacił i braciom również, korzyść była by po stronie ciągnika, jednak do 40km, powyżej ciężarówka jest nie zastąpiona, dodatkowo ciągnikiem nie wszędzie można wjechać jak jest zakaz wjazdu pojazdów rolniczych i ciężarowych a jest budowa to ciężarówka wjedzie ciągnik nie bo nie jest na firmę. Jelcze dużo palą i sporo na tym tracę, Valtry mają oszczędne silniki, brak winiet na ciągnik i przyczepę to także znaczne oszczędności. W przyszły weekend jak zajrzę do firmy to dam ci znać co na temat ciągników myśli moja księgowa. Valtry użytkujemy jako chwilowy wzrost wielkości przewozowej. Gdy pojawia się nowe Scanie to na pewno Valtry będą używane jedynie w gospodarstwie. Osobiście staram się wejść w specjalizację, jaka jest przewóz materiałów sypkich na trasach, krajowych i międzynarodowych, tylko na zagraniczne to muszę mieć kabiny CR19, bo CR16 to tylko na krajowe bo są to kabiny dzienne i przy dalszych wypadach muszę wynajmować noclegi.
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#111 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 styczeń 2010 - 15:29

Auta ciężarowe Dobra dzięki. To czekam na konkrety mozesz na pw napisać będzie wygodniej.
Tego Fastrac'a to tak chciałem żeby mi trociny wywoził na elektrownie (ok 140km w jedną stronę) to bym miał 1-2 kursy takie w tygodniu (z naczepą ruchomą podłogą) + ewentualnie jakiś rębak by chodził i zrzyny bym przerabiał na zrębki i też by woził niestety ciągnikiem siodłowym tego nie zrobie. No jeszcze chcialem naczepe wywrotke jakąś i wozić kruszywo albo sobie przywozić bo czasem też potrzebuje, piasek przywieźć bo wywrotką którą mam to tylko 8 ton wezme bo 2 osiowa, na kampanie buraczaną się załapać. Ogólnie jeszcze takie prace w firmie różne. Więc typowo nie chodził by w zarobku no oczywiście oszczędności by były czy większa cena za trociny itd. No czasem do lasu by jechał jak gdzieś dalej jedziemy. Tylko ten koszt zakupu ciągnika ale znów właśnie brak winiety i tańsze podatki chyba. Są plusy i minusy ciągnika tak samo ciężarówki.
pozdro

#112 Share franky69

franky69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 03 styczeń 2010 - 21:17

Auta ciężarowe Kolego Lukasz1987 mam takie pytanko jakie masz silniki w Jelczech bo przeraziło mnie ich spalanie na godzinę :) I jaki kruszywa można wozić w międzynarodówce bo raczej mało jest takich ładunków.

Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Auta ciężarowe Dzisiaj, 02:00
  •  

#113 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 03 styczeń 2010 - 21:39

Auta ciężarowe Silnik Steyr 320KM. To wpuść ciężarówkę na teren budowy niech jej DMC wyniesie 24tony i do tego przyczepę o DMC16ton. Samo rozpędzenie zestawu o masie 40 ton od 0 do 80km/h to 1 litr ON (serwisant Scanii mi to powiedział). Wystarczy kilka razy się zatrzymać i rozpędzić, ale mniejsza o to silniki są już wysłużone i dawno powinny zostać wymienione. Stare ciężarówki na budowach tyle paliły, gdyby jelcze miały napęd na trzy osie nie na dwie to w terenie możliwe by było obniżenie spalania o około 7-8 litrów.
Kruszyw w międzynarodówce nie wożę, jedynie zboża, stłuczkę szklaną oraz węgiel z Bogdanki na Słowację (firma na tym, że zamówiła transport kołowy a nie kolejowy zaoszczędziła 15PLN na tonie i 3 dni czasu, Ja byłem tylko podwykonawcą) Co do międzynarodówek i naczep samowyładowczych to w Polsce działają trzy tego rodzaju firmy, które łącznie mają 65 zestawów i na brak zamówień nie narzekają. Co do kruszyw to 140km o demie na Ukrainie jest kamieniołom i mógłbym z stamtąd importować kruszywo, tyle, że jest dobry przewoźnik kolejowy i wszystko idzie koleją.
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Podobne tematy