Polecane posty

gatrem    1

Witam.
Poproszę o opinie na tematy spalania fergusona 6160, wydaje mi że paliwa idzie zbyt dużo. 

Orka: 3 hektary, 3 godziny, pługi obrotowe 4x40, bieg 4 C żółw, obroty 1600

Siew: 3 hektary,  2,5 godziny, agregat 2,5 metra, bieg 1 C zając, obroty 1400-1500

 

Spalił 80 litrów. Czy to dużo czy normalnie? 

Edytowano przez gatrem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

zalezy jakie masz gleby kolego. Jak cięzkie to normalne. Srednio na hektar orki policz sobie 15 litrów to juz masz 45 litrów, a jak z dojazdem ? Bo jak musisz jechac kilka km w obie strony to tez troche spali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gatrem    1

Dojazd 2 km w jedną stronę czyli w sumie 8 km. 
Gleba raczej lekka bo i miejscami piaski. 
Pierwszy sezon większym ciągnikiem dlatego wolę się upewnić czy wszystko w porządku bo jakoś się wydało że dużo paliwa poszło:) 

Czy obroty podczas orki odpowiednie? czy może większe zalecane? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 5.10.2017 o 11:58, gatrem napisał:

Witam.

Poproszę o opinie na tematy spalania fergusona 6160, wydaje mi że paliwa idzie zbyt dużo. 

 

Orka: 3 hektary, 3 godziny, pługi obrotowe 4x40, bieg 4 C żółw, obroty 1600

Siew: 3 hektary,  2,5 godziny, agregat 2,5 metra, bieg 1 C zając, obroty 1400-1500

 

Spalił 80 litrów. Czy to dużo czy normalnie? 

 

Jakie masz gleby, czy kawałek w "miarę" czy dużo kręcenia się ?? Ludzie " na internecie " pisali, że 6150 i 6160 palą podobnie więc opiszę swoje spostrzeżenia :) U mnie przeważają "piaski", na jednym kawałku można znaleźć od 4 do 6 klasy + czasami jakieś górki / wzniesienia.

 

Orka zimowa 25cm / 1 C Zajac,  obr1600, pług 4x44 prędkość ok 8km/h - nigdy nie spalił mi jeszcze więcej niż 10L/ha

Orka siewna 18cm / 1 D Zając, obr 1600, pług 4x44 prędkość ok 9,5km/h - dokładnie nie mierzyłem ale wiem, że mniej :D myślę, że w granicy 8-9L/ha

 

Przy agregacie 3,6m pali mi w granicach 6l/ha.

 

Ostatnio robiłem 15ha ( w 8 różnych kawałkach ) talerzówką 3,15m w układzie X z tylnym wałem i spalił mi dokładnie 75L co daje średnią 5L na ha łącznie z dojazdami :)

 

U mnie na takim areale spalił by 50L :)

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-dane-techniczne/

https://www.agridane.com/agricultural-tractors/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-specs/

https://www.agridaten.de/traktoren/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-technische-daten/

https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-technische-gegevens/

https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-ficha-tecnica/

https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-fiche-technique/

https://www.agridati.it/trattori-agricoli/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-scheda-tecnica/

https://www.agrodannyye.com/traktory/deutz-fahr/dx-3-10-dx-3-30-dx-3-50-dx-3-60-dx-3-65-dx-3-70-dx-3-90-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/case-ih/maxxum-mx80c-mx90c-mx100c-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/new-holland/ts-100a-ts-110a-ts-115a-ts-125a-ts-135a-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/jcb/fastrac-1115-1115-s-1125-1135-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/deutz-fahr/dx-4-10-dx-4-30-dx-4-50-dx-4-70-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/new-holland/ts100a-delta-ts110a-delta-ts115a-delta-ts130a-delta-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/jcb/fastrac-2115-2125-2135-2150-2140-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/deutz-fahr/dx-6-05-dx-6-10-dx-6-30-dx-6-50-dx-7-10-dx-8-30-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/case-ih/magnum-mx-180-mx-200-mx-220-mx-240-mx-270-tekhnicheskaya-kharakteristika/

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

lekka gleba ma to do siebie ze do orki jest lekka właśnie, a do uprawy ciagnik ma ciężej, wieksze opory toczenia ciagnika, maszyny itp. Jak zrobiłeś 8km drogą to z 5 l Ci spalił wiec na 75 litrach pracowałes 5,5 godziny, to masz ponad 13 litrów na godzine srednio wiec nie ma tragedii moim zdaniem. Duzo ma sie tez od paliwa, zauwazylem to po swoim jak zatankowałem go paliwem z shela, na tej samej ilosci paliwa zrobiłem wiecej, nic na paliwie ze słabej stacji.

Co do obrotów w orce to ja daje 1700-1800 przeważnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gatrem    1

Jakie masz gleby, czy kawałek w "miarę" czy dużo kręcenia się ?? Ludzie " na internecie " pisali, że 6150 i 6160 palą podobnie więc opiszę swoje spostrzeżenia :) U mnie przeważają "piaski", na jednym kawałku można znaleźć od 4 do 6 klasy + czasami jakieś górki / wzniesienia.

 

Orka zimowa 25cm / 1 C Zajac,  obr1600, pług 4x44 prędkość ok 8km/h - nigdy nie spalił mi jeszcze więcej niż 10L/ha

Orka siewna 18cm / 1 D Zając, obr 1600, pług 4x44 prędkość ok 9,5km/h - dokładnie nie mierzyłem ale wiem, że mniej :D myślę, że w granicy 8-9L/ha

 

Przy agregacie 3,6m pali mi w granicach 6l/ha.

 

Ostatnio robiłem 15ha ( w 8 różnych kawałkach ) talerzówką 3,15m w układzie X z tylnym wałem i spalił mi dokładnie 75L co daje średnią 5L na ha łącznie z dojazdami :)

 

U mnie na takim areale spalił by 50L :)

 

 

Kawałek długi na 600 metrów:) 

Z tego co piszesz to u mnie dużo spalił. 

Tylko czy 6150 nie jest 4 cylindrowy? bo 6160 - 6 cylindrów to i raczej paliwa więcej trzeba. 

 

Może tak być że wtryski leją i paliwa idzie więcej? Po zakończeniu prac planuje je oddać do regeneracji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 5.10.2017 o 13:15, gatrem napisał:

Kawałek długi na 600 metrów:) 

Z tego co piszesz to u mnie dużo spalił. 

Tylko czy 6150 nie jest 4 cylindrowy? bo 6160 - 6 cylindrów to i raczej paliwa więcej trzeba. 

 

Może tak być że wtryski leją i paliwa idzie więcej? Po zakończeniu prac planuje je oddać do regeneracji. 

 

Dokładnie to jest 4T 95 kobyłek, a twój 6 bez T i 100 kobyłek. Według krążących mitów niedoładowana 6 z 6160 pali tyle samo co 4T, a życie pokazuje coś innego. Swoich pomiarów jestem pewien bo już trzy sezony śmiga ;)

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niepokorny    3

Jeśli nie masz ciężkich gleb to wolno orzesz.

Ja jak miałem 6160 orałem 1 C na zającu czasem 1B

Co do uprawy to ja na 1C ciągałem agregat 4,8 metra

Edytowano przez niepokorny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gatrem    1

Jeśli nie masz ciężkich gleb to wolno orzesz.

Ja jak miałem 6160 orałem 1 C na zającu czasem 1B

Co do uprawy to ja na 1C ciągałem agregat 4,8 metra

 

Przy agregacie 2,5 m bieg 1D na zającu słychać że nie daje rady i czarny dym się pojawia dlatego maksymalnie bieg 1C.

Przy orce 4C żółw maksymalnie, 4D już za ciężko ma. 

 

Może coś z nim nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ja swoim 3085 taki sam silnik jak w 6160 orze na 1 C na lekkiej ziemi a na ciężkiej 1 B, pługiem obrotowym rozstawionym na 1,8 m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

Cos musi byc nie tak bo wolno jezdzisz. A jeszcze ten agregat 2.5 do takiego kolosa i dymi no chyba ze aktywny i ziemia ciezka to tak

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Pisał, że ziemie ma lżejsze więc definitywnie jest coś nie teges. Tak tylko spytam filtry nowe ??

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gatrem    1

Agregat zwykły czyli przedni wał, zęby, tylni wał. 

Filtry paliwowe i od oleju silnikowego nowe. 
Nie zmieniane tylko od oleju hydraulicznego. 

Jak podejrzewacie co może być przyczyną braku mocy?
Paliwa idzie sporo jednak jak widać nie przekłada się to na jego prace.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Z tą wolną jazdą nie jest do końca prawda, bo 4C/żółw jest prawie identyczna jak 1B/zając i jest szybsza od 1A/zając. @gatrem robi błąd przechodząc na żółwia, bo nie potrzebnie używa dodatkowej przekładni (reduktora) przez co jest dodatkowy spadek mocy (niewielki ale jednak).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

a mi sie zawsze wydawało ze na żółwiu jest mocniejszy, w koncu to wzmacniacz momentu.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na żółwiu jest wolniejszy (przez to mocniejszy ;) ). Ale ostatnie dwa półbiegi praktycznie się pokrywają z dwoma pierwszymi na zającu. Używając żółwia uruchamiamy dodatkowo dwa przełożenia zębate (dwie pary kół) a jak wiadomo każde przełożenie zębate powoduje minimalne (ale jednak) straty energii. Min. z tego powodu pomiar mocy na WOM jest zawsze mniejszy niż moc silnika, bo po drodze są straty energii (przełożenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 5.10.2017 o 21:25, gatrem napisał:

Agregat zwykły czyli przedni wał, zęby, tylni wał. 

 

Filtry paliwowe i od oleju silnikowego nowe. 

Nie zmieniane tylko od oleju hydraulicznego. 

 

Jak podejrzewacie co może być przyczyną braku mocy?

Paliwa idzie sporo jednak jak widać nie przekłada się to na jego prace.  

 

Powietrza w jakim stanie ??? Też mam agregat z przednimi/tylnymi wałkami tylko, że szerokość robocza to 3,6m ( zdjęcie w galerii ). Massey śmiga bez problemu na 1C zając. Na 1D jest już za szybko ze względu na kamienie i możliwość powyginania czegoś w nie amortyzowanym przednim wale.

 

Sprawdź ten filtr powietrza, a później pompa / wtryski i mierzenie kompresja.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15255

lekka gleba ma to do siebie ze do orki jest lekka właśnie, a do uprawy ciagnik ma ciężej, wieksze opory toczenia ciagnika, maszyny itp. Jak zrobiłeś 8km drogą to z 5 l Ci spalił wiec na 75 litrach pracowałes 5,5 godziny, to masz ponad 13 litrów na godzine srednio wiec nie ma tragedii moim zdaniem. Duzo ma sie tez od paliwa, zauwazylem to po swoim jak zatankowałem go paliwem z shela, na tej samej ilosci paliwa zrobiłem wiecej, nic na paliwie ze słabej stacji.

Co do obrotów w orce to ja daje 1700-1800 przeważnie.

Bez jaj 5 l na 8 km to ild na godz jazdy by spalił.

Ja ursusem 5314 robię na zbiorniku 80 l 13 mtg i wtedy tankuję i jeszcze dobra piątka zostaje. A mf to perkins więc coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gatrem    1

Powietrza w jakim stanie ??? Też mam agregat z przednimi/tylnymi wałkami tylko, że szerokość robocza to 3,6m ( zdjęcie w galerii ). Massey śmiga bez problemu na 1C zając. Na 1D jest już za szybko ze względu na kamienie i możliwość powyginania czegoś w nie amortyzowanym przednim wale.

 

Sprawdź ten filtr powietrza, a później pompa / wtryski i mierzenie kompresja.

Powietrza czyszczony przed sezonem,  60 mtg temu. Po zakończeniu prac wiozę pompę na sprawdzenie razem z wtryskami. 

Przydało by się jej też małe uszczelnienie bo się lekko zaczyna pocić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

Bez jaj 5 l na 8 km to ild na godz jazdy by spalił.

Ja ursusem 5314 robię na zbiorniku 80 l 13 mtg i wtedy tankuję i jeszcze dobra piątka zostaje. A mf to perkins więc coś nie tak.

 

tylko ze Twoj jest 4 garowy, a ciagnik autora tematu ma 6 garów, wiec automatycznie czy chciał czy nie chcial 2 gary chodzi na powietrzu. Ja swoim ostatnio na 60 litrach zrobiłem lekko ponad 6 godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mój na 1 ha orki pługiem 4x40  obrotowy srednio 15l ha 

agregat talerzowy 3m w ściernisku 8l ha

agregat talerzowy z siewnikiem 3m 10 l ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj