Skocz do zawartości

Trwają prace konserwacyjne. Logowanie jest zablokowane.
Zdjęcie

Massey ferguson VS Valtra


53 odpowiedzi na ten temat

#41 Share koks

koks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żuławy Wiślane
  • Zainteresowania:rolnictwo,ciągniki MF

Napisany 24 wrzesień 2017 - 18:23

Massey ferguson VS Valtra

''System amortyzacji kabiny OptiRide Plus przetwarza informacje z różnych czujników i systemów ciągnika, uwzględniając przy swoich obliczeniach informacje takie jak – przyspieszanie, hamowanie, zmiana kierunku jazdy itd. Jednostka kontrolująca dostosowuje reakcje amortyzatorów w celu zniwelowania drgań i wahań, by zapewnić możliwie najłagodniejsze i najbardziej komfortowe warunki pracy operatorowi.

Dla zapewnienia najwyższego poziomu komfortu, system amortyzacji OptiRide Plus oferuje możliwość regulacji twardości/miękkości podczas jazdy. Ta innowacyjna technologia nie mogła być prostsza, możliwe jest to dzięki jednemu przyciskowi na bocznym słupku kabiny. ''

 

To ten system w 8700 jest jakąś opcją bogatszą amortyzacji kabiny?


Edytowany przez koks, 24 wrzesień 2017 - 18:24.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
MASSEY FERGUSON 6180 renault 6290 zetor 6280 case john deere 6190


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 67900.00 PLN
  • 21 gru 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey ferguson VS Valtra Dzisiaj, 22:06
  •  

#42 Share andrewk

andrewk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 468 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:.
    III---------------III
    ŻELAZO

Napisany 24 wrzesień 2017 - 19:25

Massey ferguson VS Valtra

Dobrze wiem, że MF wywodzi się z Wlk. Brytanii, uproszczenie znów nie jest takie duże, więc bez przesady. Nigdzie nie narzekałem na silnik czy skrzynię, a co do bujania i katapulty na fotelu - zależy kto ile i gdzie na nim pracuje. My ze znajomymi objeżdżamy MFami ponad 1500ha, więc coś tam jednak wiemy i każdy ma podobne zdanie.

 

Od kiedy to Massey Ferguson wywodzi się z Wlk. Brytanii ???????? NIe interesuje mnie gdzie produkują poszczególne modele, a sama marka. Znasz chociaż trochę historię jej powstania ??? Bo piszesz niezłe farmazony....


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-


#43 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1640 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 24 wrzesień 2017 - 19:34

Massey ferguson VS Valtra Kolego lukasz222 widze ze nie masz zielonego pojecia co to znaczy amortyzowana kabina. To co pokazales na fotce to wersja BEZ amortyzacji, te gumy seryjne mozna nazeac conajwyzej jakims tlumikiem drgan. Hubertus napisal czym jest amortyzacja. Sa to przewaznie sprezyny jak w zawieszeniu samochodu w polaczeniu z amortyzatorem olejowym, gazowym lub olejowo-gazowym. Dodatkowo przy amortyzowanej kabinie spotkalem sie (valtra n111) z tylu kabiny z zamontowanym drazkiem stabilizatora ktory itrzymuje cala kabine w ryzach i zawieszenie mialo odpowiednia sztywnosc i tp etc....
Takowa amortyzacja kabiny jest w wiekszosci opcja, byla tez w starszych reniach popularna w seri tx54 jak dobrze pamietam a w nowszych aresach juz zadko byla bo generowala koszty produkcji.

#44 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 24 wrzesień 2017 - 19:51

Massey ferguson VS Valtra

Różnica taka że to bieda-wersja, kabina normalnie na tych gumach pracuje.
@andrewk jeśli ma Ci być po tym lepiej, to poprawię się - wywodzi się z USA.



#45 Share andrewk

andrewk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 468 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:.
    III---------------III
    ŻELAZO

Napisany 24 wrzesień 2017 - 19:59

Massey ferguson VS Valtra

rzeczywiście mała poprawka, Anglia a USA chyba jest różnica... śmieszą mnie ludzie tacy jak TY


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-


#46 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 24 wrzesień 2017 - 20:10

Massey ferguson VS Valtra

A mnie cieszy, że można jednak rozśmieszyć kogoś z kijem w tyłku. Mam przy okazji nadzieję, że zdajesz sobie sprawe, że pierwsze wyłącznie Fergusonowskie ciągniki miały z USA tylko właściciela, a powstawały w Wielkiej Brytanii, z którą każdy tę marke kojarzy



#47 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1640 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 24 wrzesień 2017 - 20:13

Massey ferguson VS Valtra To jest kabina bez amortyzatorow to czego sie chlopie spodziewasz?
Ale widac ze dla ciebie nie ma roznicy....
Koncze bo widze ze pojecie techniczne masz zerowe czym to wlasnie udowodniles....
Edit....
Fergusona kazdy z anglia kojarzy bo tam mialy zakladane angielskie silniki perkinsa do niedawna... teraz nalezy do agco i tyle....

Edytowany przez Mikruss, 24 wrzesień 2017 - 20:15.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey ferguson VS Valtra Dzisiaj, 22:06
  •  

#48 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 24 wrzesień 2017 - 20:21

Massey ferguson VS Valtra

Bo nie wyrobie. Jak chcesz mówić czysto technicznie, to skoro kabina siedzi na poduszkach, to nie dla ozdoby, tylko dla stłumienia drgań. Mnie tam robi różnice, czy coś jest amortyzowane choćby zwykłą gumą, czy na sztywno przykręcone jak w 60tce...
BTW. Agco nie przeniosło produkcji bo porzucili Perkinsy, tylko przez politykę brytyjskiego rządu, a dokładniej nie przyjęcie euro. Widocznie mieli w tym interes


Edytowany przez lukasz222, 24 wrzesień 2017 - 20:23.


#49 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1640 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 24 wrzesień 2017 - 20:40

Massey ferguson VS Valtra To ja nie wyrobie....sam sie mieszasz o czym piszesz....tlumik drgan ze zwyklej gumy to nie amortyzacja i wez to pojmij. Amortyzowana kabina buja sie jak w ciezarowce. Reszta ma zwykle gumy i ok 2 cm luzu jak w starych zetorach 7211 zeby raz choc troche zminimalizowac wstrzasy dla trakorzysty, a dwa zeby konstrukcja kabiny nie popekala po kilku miesiacach.

#50 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 24 wrzesień 2017 - 20:45

Massey ferguson VS Valtra

Chciałeś gadać technicznie, a technicznie rzecz biorąc każdy mechanizm choćby minimalnego tłumienia drgań w takim przypadku jest amortyzacją. I możemy sie tak spierać następne dwie strony o głupie nazewnictwo jak Duda z Macierewiczem o kompetencje. Wątpie by to było mnie czy Tobie potrzebne



#51 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4207 postów

Napisany 25 wrzesień 2017 - 12:44

Massey ferguson VS Valtra

Z tobą nie da się technicznie rozmawiać. Bo upór osła i ego przewyższające wiedzę nawet o sprzęcie który masz nie pozwala ci na normalną dyskusję. Nie wiesz ale i tak będziesz się produkował na dany temat bo ma być po twojemu chociaż już kilka osób zwraca ci uwagę, że się mylisz.

Do twojej głowy nie potrafi nawet dojść informacja, że te twoje poduszki pod kabiną pozwalają tylko na redukcję drgań i wibracji powodowanych pracą silnika, opon np. Ich zakres pracy jest zbyt mały by niwelować wstrząsy powodowane przez wjechanie na nierówność. Jełki tego nie rozumiesz nie nasza wina. Ale jak ci kilka osób pisze, że nie masz amortyzacji to nie masz. Więc nie pisz bzdur, że źle działa. Bo nie działa bo jej nie masz.

 

Po pierwsze, nie znasz ludzi, a ich obrażasz, to tylko pokazuje, na jakim jesteś poziomie. Po drugie - jak nie posiada amortyzacji? Że niby jak już nie ma sprężyny albo poduszki pneumatycznej, to nie ma i już, bo hubertuss tak powiedział i basta? Zauważ, że sam przyszedłeś zrobić g*wnoburzę. Bo myślisz, że wiesz więcej niż inni, bo tak. Uważaj, żeby ci jakiś samolot noska nie przytarł, bo bardzo wysoko go nosisz.

A i tak nawiązując do twojej wypowiedzi - nie wiesz gdzie je projektują, ale wiesz, że na pewno Francuz do tego ręki nie przyłożył. Niezły hipokryta z ciebie, mógłbyś być nawet troche śmieszny, gdyby nie irytujący

 

Perkins, Sisu, Dana i wiele innych komponentów z których złożony jest ciągnik mf nawet we francuskiej fabryce projektowali Francuzi? Jaką jeszcze bzdurę jesteś gotów wymyślić by mieć tutaj ostatnie słowo. Niektóre modele mf jak 76xx dzieliły całą tylną cześć z Fendt. Od skrzyni biegów poprzez tylną oś i podnośnik. Fendta tez projektowali Francuzi. Produkowano to wszystko w fabryce w Beauvais.

Ja nikogo nie obrażam ale skoro nie wiesz nawet, że nie masz amortyzacji kabiny w ciągniku to po co piszesz, że źle działa?


Edytowany przez hubertuss, 25 wrzesień 2017 - 12:55.


#52 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 25 wrzesień 2017 - 14:30

Massey ferguson VS Valtra

Czy ja stwierdzam, że każdą jedną część w danym produkcie projektuje i wytwarza jedna fabryka? W dobie globalizacji i możliwości współpracy z wieloma producentami podzespołu to nawet nie opłacalne. Inna sprawa, ze producent jako taki składa to wszystko w kupę i sam decyduje, co chce żeby tam się znalazło. Przestań mi wciskać w wypowiedzi słowa, których nie użyłem.

Te nie-moje-poduszki zarówno producent, jak i serwis umieszczają pod hasłem "amortyzacja mechaniczna" obok opcjonalnej amortyzacji pneumatycznej. Kogo więc należy się trzymać? Dziwne jest w sumie, ze coś co wcześniej sam nazwałeś amortyzacją teraz już nią nie jest. Jedno dla mnie jest pewne, że ciągnik widziałeś na zdjęciu wyłącznie. Zakres pracy tych poduszek nie ogranicza się do minimalnego luzu żeby stłumić drgania jak w ciężkiej serii Ursusa i Zetora, tylko jest to zrobione bardziej 'finezyjnie' i ma spory zakres ruchu we wszystkich kierunkach. I może to jest właśnie jego największa bolączka

A co do serii 87 która jeszcze Cie interesowała to małe sprostowanie z mojej strony - nie tyle amortyzacja szwankuje, co wyważenie całości. Na drodze która nie jest płaska jak stół cały traktor zaczyna się bujać przód-tył i amortyzacja kabiny nie potrafi tego zniwelować. Dlatego musi na dłuższe trasy zaczepiać ciężarek na przedni TUZ. Pewnie i tak wyjdzie, że to mój wymysł, dlatego od razu kieruję na kanał @Kuli gdzie przy okazji pracy Masseyem na jednym z filmów sam mówi że to jego największa wada przy wszystkich zaletach

 



#53 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4207 postów

Napisany 25 wrzesień 2017 - 14:49

Massey ferguson VS Valtra

Z resztą osobiście (podkreślam, osobiscie, to tylko moja opinia) patrząc nie tylko przez pryzmat MF, ale też Manitou, Gregoire Besson czy Tecnomy to ja serdecznie dziękuję za żabojadzką myśl techniczną. Wole przepłacać u Niemca czy Skandynawa, albo szukać oszczędności u włoskich czy amerykańskich producentów

 

Przynajmniej coś tam zrozumiałeś. BO jeszcze stronę czy dwie temu twierdziłeś, że mf to projekt żabojadów wymieniając go z innymi francuskimi markami.

 

Pomysłu, że ktoś nie potrafi utrzymać odpowiedniego ciśnienia w kołach, albo że serwis przyjedzie Ci ustawiać 4 gumy pod kabiną o działaniu łopatologicznym jak w starym Ursusie nawet nie skomentuję, bo jest śmieszny. A dla Twojej informacji - grammer sam nabija odpowiednie ciśnienie pod ciężar kierowcy, jak tylko wyczuje że jest za niskie.

 

Stronę czy dwie temu były to cztery gumy jak w ursusie. A teraz okazało się, że działają bardziej finezyjnie. Nie wiem czy ty czerpiesz z tego ośmieszania się tutaj jakąś przyjemność. Chcesz mieć zawsze ostatnie słowo a coraz większe głupoty ci wychodzą. Ja widziałem ciągnik na zdjęciu by stwierdzić, że nie ma on amortyzacji a jedynie poduszki pod kabiną. Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma. Ciekawe co jeszcze napiszesz. Twoje otoczenie musi mieć z tobą i twoim uporem ciężko. Już ci kilka osób tutaj pokazało, że nie masz pojęcia o pewnych sprawach. W tym jaką amortyzację masz w ciągniku i czy w ogóle ją masz. A ty dalej swoje.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey ferguson VS Valtra Dzisiaj, 22:06
  •  

#54 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 25 wrzesień 2017 - 18:28

Massey ferguson VS Valtra

Wiesz na czym polega twój problem na oburzanie sie na francuskie pochodzenie nowych modeli MF? Że największe (i jedyne w Europie) biuro projektowe, zajmujące się ciągnikami, znajduje się na terenie fabryki w Beauvais :rolleyes:

 

A czy to moja wina, że musisz mieć wszystko od a do z podane na tacy ze szczególnym zwróceniem uwagi na brak jakichkolwiek porównań czy przenośni? Wątpię. "Cztery gumy jak w Ursusie" dla mnie brzmi inaczej niż "4 gumy jak z Ursusa" czy "4 gumy identyczne jak w Ursusie", może rusz kopułą i sam sie nie ośmieszaj. Śmieszne jest też to, że myślisz że coś dojrzałeś, a nie miałeś szans tego zrobić, bo z zewnątrz widać tylko metalowe elementy i to w dodatku z takiej perspektywy.

 

 Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma

 

Producent też twierdzi, ze ta amortyzacja tam jest, leć mu powiedzieć, że się ośmiesza pisząc takie rzeczy :D
 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy