DF1

Massey Ferguson 7715EF oraz Valtra T144V - Który ciągnik wybrać ?

Polecane posty

hubertuss    4652

Z tobą nie da się technicznie rozmawiać. Bo upór osła i ego przewyższające wiedzę nawet o sprzęcie który masz nie pozwala ci na normalną dyskusję. Nie wiesz ale i tak będziesz się produkował na dany temat bo ma być po twojemu chociaż już kilka osób zwraca ci uwagę, że się mylisz.

Do twojej głowy nie potrafi nawet dojść informacja, że te twoje poduszki pod kabiną pozwalają tylko na redukcję drgań i wibracji powodowanych pracą silnika, opon np. Ich zakres pracy jest zbyt mały by niwelować wstrząsy powodowane przez wjechanie na nierówność. Jełki tego nie rozumiesz nie nasza wina. Ale jak ci kilka osób pisze, że nie masz amortyzacji to nie masz. Więc nie pisz bzdur, że źle działa. Bo nie działa bo jej nie masz.

 

Po pierwsze, nie znasz ludzi, a ich obrażasz, to tylko pokazuje, na jakim jesteś poziomie. Po drugie - jak nie posiada amortyzacji? Że niby jak już nie ma sprężyny albo poduszki pneumatycznej, to nie ma i już, bo hubertuss tak powiedział i basta? Zauważ, że sam przyszedłeś zrobić g*wnoburzę. Bo myślisz, że wiesz więcej niż inni, bo tak. Uważaj, żeby ci jakiś samolot noska nie przytarł, bo bardzo wysoko go nosisz.

A i tak nawiązując do twojej wypowiedzi - nie wiesz gdzie je projektują, ale wiesz, że na pewno Francuz do tego ręki nie przyłożył. Niezły hipokryta z ciebie, mógłbyś być nawet troche śmieszny, gdyby nie irytujący

 

Perkins, Sisu, Dana i wiele innych komponentów z których złożony jest ciągnik mf nawet we francuskiej fabryce projektowali Francuzi? Jaką jeszcze bzdurę jesteś gotów wymyślić by mieć tutaj ostatnie słowo. Niektóre modele mf jak 76xx dzieliły całą tylną cześć z Fendt. Od skrzyni biegów poprzez tylną oś i podnośnik. Fendta tez projektowali Francuzi. Produkowano to wszystko w fabryce w Beauvais.

Ja nikogo nie obrażam ale skoro nie wiesz nawet, że nie masz amortyzacji kabiny w ciągniku to po co piszesz, że źle działa?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Czy ja stwierdzam, że każdą jedną część w danym produkcie projektuje i wytwarza jedna fabryka? W dobie globalizacji i możliwości współpracy z wieloma producentami podzespołu to nawet nie opłacalne. Inna sprawa, ze producent jako taki składa to wszystko w kupę i sam decyduje, co chce żeby tam się znalazło. Przestań mi wciskać w wypowiedzi słowa, których nie użyłem.

Te nie-moje-poduszki zarówno producent, jak i serwis umieszczają pod hasłem "amortyzacja mechaniczna" obok opcjonalnej amortyzacji pneumatycznej. Kogo więc należy się trzymać? Dziwne jest w sumie, ze coś co wcześniej sam nazwałeś amortyzacją teraz już nią nie jest. Jedno dla mnie jest pewne, że ciągnik widziałeś na zdjęciu wyłącznie. Zakres pracy tych poduszek nie ogranicza się do minimalnego luzu żeby stłumić drgania jak w ciężkiej serii Ursusa i Zetora, tylko jest to zrobione bardziej 'finezyjnie' i ma spory zakres ruchu we wszystkich kierunkach. I może to jest właśnie jego największa bolączka

A co do serii 87 która jeszcze Cie interesowała to małe sprostowanie z mojej strony - nie tyle amortyzacja szwankuje, co wyważenie całości. Na drodze która nie jest płaska jak stół cały traktor zaczyna się bujać przód-tył i amortyzacja kabiny nie potrafi tego zniwelować. Dlatego musi na dłuższe trasy zaczepiać ciężarek na przedni TUZ. Pewnie i tak wyjdzie, że to mój wymysł, dlatego od razu kieruję na kanał @Kuli gdzie przy okazji pracy Masseyem na jednym z filmów sam mówi że to jego największa wada przy wszystkich zaletach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Z resztą osobiście (podkreślam, osobiscie, to tylko moja opinia) patrząc nie tylko przez pryzmat MF, ale też Manitou, Gregoire Besson czy Tecnomy to ja serdecznie dziękuję za żabojadzką myśl techniczną. Wole przepłacać u Niemca czy Skandynawa, albo szukać oszczędności u włoskich czy amerykańskich producentów

 

Przynajmniej coś tam zrozumiałeś. BO jeszcze stronę czy dwie temu twierdziłeś, że mf to projekt żabojadów wymieniając go z innymi francuskimi markami.

 

Pomysłu, że ktoś nie potrafi utrzymać odpowiedniego ciśnienia w kołach, albo że serwis przyjedzie Ci ustawiać 4 gumy pod kabiną o działaniu łopatologicznym jak w starym Ursusie nawet nie skomentuję, bo jest śmieszny. A dla Twojej informacji - grammer sam nabija odpowiednie ciśnienie pod ciężar kierowcy, jak tylko wyczuje że jest za niskie.

 

Stronę czy dwie temu były to cztery gumy jak w ursusie. A teraz okazało się, że działają bardziej finezyjnie. Nie wiem czy ty czerpiesz z tego ośmieszania się tutaj jakąś przyjemność. Chcesz mieć zawsze ostatnie słowo a coraz większe głupoty ci wychodzą. Ja widziałem ciągnik na zdjęciu by stwierdzić, że nie ma on amortyzacji a jedynie poduszki pod kabiną. Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma. Ciekawe co jeszcze napiszesz. Twoje otoczenie musi mieć z tobą i twoim uporem ciężko. Już ci kilka osób tutaj pokazało, że nie masz pojęcia o pewnych sprawach. W tym jaką amortyzację masz w ciągniku i czy w ogóle ją masz. A ty dalej swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Wiesz na czym polega twój problem na oburzanie sie na francuskie pochodzenie nowych modeli MF? Że największe (i jedyne w Europie) biuro projektowe, zajmujące się ciągnikami, znajduje się na terenie fabryki w Beauvais :rolleyes:

 

A czy to moja wina, że musisz mieć wszystko od a do z podane na tacy ze szczególnym zwróceniem uwagi na brak jakichkolwiek porównań czy przenośni? Wątpię. "Cztery gumy jak w Ursusie" dla mnie brzmi inaczej niż "4 gumy jak z Ursusa" czy "4 gumy identyczne jak w Ursusie", może rusz kopułą i sam sie nie ośmieszaj. Śmieszne jest też to, że myślisz że coś dojrzałeś, a nie miałeś szans tego zrobić, bo z zewnątrz widać tylko metalowe elementy i to w dodatku z takiej perspektywy.

 

 Ty widzisz go na co dzień i myślisz, że ma amortyzację chociaż jej nie ma

 

Producent też twierdzi, ze ta amortyzacja tam jest, leć mu powiedzieć, że się ośmiesza pisząc takie rzeczy :D
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiank33    64

@DF1 mógłbyś napisać na priv jakie dokładnie miałeś wyposażenie w tej ofercie w valtrze?
i czy już coś wybrałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115

Ja posiadam 6613 dyna6 i valtre t214 i z obu jestem bardzo zadowolony ale to zupelnie inna klasa ciagnika dlatego wiadomo ze w valtrze lepszy komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat  i odnieść się do tej amortyzacji której dotyczyła powyższa dyskusja. Mam 6475 na amortyzowanej osi i pneumatycznej kabinie. Niestety buja w nim tak , że można skręcić kark jeżdżąc nawet po małych nierównościach. Trochę mi to nie pasuje z racji posiadanego wyposażenia i tu nasuwa się pytanie.?

 

Czy powodem tego bujania mogą być np. zużyte amortyzatory kabiny? Jak sprawdzić ten element . Nowe kosztują 500 zł jeden więc nie chciałbym ich wymieniać niepotrzebnie.

 

Ktoś coś podpowie?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115
46 minut temu, marian20 napisał:

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat  i odnieść się do tej amortyzacji której dotyczyła powyższa dyskusja. Mam 6475 na amortyzowanej osi i pneumatycznej kabinie. Niestety buja w nim tak , że można skręcić kark jeżdżąc nawet po małych nierównościach. Trochę mi to nie pasuje z racji posiadanego wyposażenia i tu nasuwa się pytanie.?

 

Czy powodem tego bujania mogą być np. zużyte amortyzatory kabiny? Jak sprawdzić ten element . Nowe kosztują 500 zł jeden więc nie chciałbym ich wymieniać niepotrzebnie.

 

Ktoś coś podpowie?

A jak sterujesz poduszkami kabiny to nic sie nie zmienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
43 minuty temu, michalek4040 napisał:

A jak sterujesz poduszkami kabiny to nic sie nie zmienia ?

Nie mam aktualnie sprężarki oryginalnej.  Niestety musze pompować mini sprężarką podpięta pod zapalniczkę. Nie sprawia to żadnego problemu bo wszystko ładnie zamontowałem , że nie przeszkadza jednak to nie oryginał.

Najmniej buja jak jest powietrze spuszczone. Dlatego podejrzewam , że to amortyzatory. Mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalek4040    115
46 minut temu, marian20 napisał:

Nie mam aktualnie sprężarki oryginalnej.  Niestety musze pompować mini sprężarką podpięta pod zapalniczkę. Nie sprawia to żadnego problemu bo wszystko ładnie zamontowałem , że nie przeszkadza jednak to nie oryginał.

Najmniej buja jak jest powietrze spuszczone. Dlatego podejrzewam , że to amortyzatory. Mam rację?

Z tego co piszesz to raczej tak i bedziesz musial kupic nowe. Traktor ma juz pewnie kolo 10 lat takze mogly sie zuzyc

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

Chciałbym trochę odświeżono temat, Massey Ferguson 7715S czy Valera T144 Active??? Massey z jojem reszta wyposażenia ta sama, cena podobną (przy tej kwocie groszowa sprawa). Ciągnik głównie bedzie pracować w transporcie plus prasa i uprawa, a może Kubota M7153?? 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

A nawet w tym tygodniu... Ostatnie modele po starej cenie a od nowego Roku podwyżka około 20 tys. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oradek    1

Ogólnie rzecz biorąc Valtra jest droższa ale nie biorę pod uwagę wersji verso że względu na jostick który mi nie pasuje, takie sam typ jest w Kubocie i po dłuższym użytkowaniu mam skurcz i ręka nie mogę ruszyć, ponieważ nie mogę położyć swobodnie ręki tylko trzymam ją podobnie jak się myszkę trzyma i wolę Activ. Valtra ma ogromny plus: skrzynia i hydraulika oddzielnie, Kubota serwis pod nosem a Valtra jednak ma super Jostick

Edytowano przez oradek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Kubotę daruj sobie, serwis blisko tylko części albo z magazynu w Niemczech albo z Japonii i może nie być kolorowo tak jak obiecują..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Silver
      Witam!
      Naczytałem się że tak awaryjne są skrzynie w mf serii 30xx, wiec może ciekawą alternatywą jest mf 399
      http://www.allegro.pl/item274257484_massey_ferguson_399.html, czy to jest nowsza wersja 690, jak jest z komfortem czy w 3060 jest lepsza kabina czy nie, zaznaczam że nie potrzebuje ani ehr ani półbiegów, bo to chyba jest najbardziej awaryjne w 3060?
      Ile pali perkins 6cio cylindrowy?
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
    • Przez lukaszkuc
      Wie ktoś gdzie reguluje się linke sprzęgła bo mi pedał opada trochę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj