Polecane posty

dawid2m    1

Witam,

tak jak w tytule, mam problem z MF 6160 Speedshift. Problem polega na tym, że po wymianie tarczek sprzęgła (zużyte, sprzęgło się ślizgało), nie da się wcisnąć pedału sprzęgła, jest bardzo twardy. Pedał jedynie wpada do podłogi gdy wciska się odpowietrznik (po prawej stronie ciągnika, pod kabiną). Sprzęgło nie ciągnie ani na puszczonym ani na wciśniętym pedale.

Olej w skrzyni biegów jest nowy, wszystkie filtry poczyszczone. Sprzęgło rozebrane i złożone tak jak było, tyle że wymieniono tarczki sprzęgła i wszystkie o-ringi i uszczelniacze. Czytałem na forum, w innym temacie, że problemem może być "zawór 17 bar" i małe zapychające się otworki w zaworze odkręcanym kluczem 32 (zawór na silnikiem). Zawór wyczyszczony, poskręcany (choć tego co jest rzeczywiście wewnątrz tego rozdzielacza (tzn. trzpienia z tymi małymi dziurkami i sprężyny), nie ma w katalogu). Nadal nie działa.

Sprzęgło niejednokrotnie było odpowietrzane. Nadal to samo. Co prawda nie mierzono ciśnienia na wyjściu z tego odpowietrznika, które powinno zmieniać się w zakresie 0-17 bar w zależności od położenia pedału sprzęgła. Ale jak zmierzyć to ciśnienie skoro nie da się w ogóle wcisnął pedału?

 

Dodatkowo, po przestudiowaniu katalogu, wyszło, że w koszu sprzęgła znajduje się metalowa podkładka (przed łożyskiem wałka wchodzącego w koło zamachowe), której w katalogu nie ma. Czy rzeczywiście nie powinno jej być w tym koszu?

 

I pytanie dodatkowe: Jak działa w ogóle to sprzęgło? Słyszałem i czytałem, że tarczki są ściskane poprzez ciśnienie generowane przez mikropompkę znajdującą się koszu sprzęgła. A jak sprzęgło jest rozłączane (tzn. jak tarczki są luzowane) poprzez naciśnięcie pedału sprzęgła? Co się dzieje z olejem z pompki przy pedale sprzęgła?

 

Pozdrawiam

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    1

Poprawki po prawdopodobnie wcześniejszych mechanikach...

W środku jest sprzęgło z czterema tarczami, które dociskane są za pomocą dwóch sprężyn talerzowych, położonych jedna na drugiej. Problem był w tym, że owe sprężyny były włożone odwrotnie i działały jak zwykła podkładka, nie można było ich ścisnąć. Oprócz tego pod łożysko, już nie pamiętam które, ale chyba to, które wchodzi w kosz sprzęgła była włożona jakaś własnej roboty podkładka. Nie wiem do tej pory po co.

No i jak zrobiłem sprzęgło, to okazało się że speedshift nie działa, tzn. nie ciągnął na szybkim przełożeniu. Okazało się, że ścięte były takie dwa pierścienie na tłoku przymocowanym do pokrywy speedshiftu (tej za sprzęgłem).

Wymiana pierścieni w speedshifcie i odwrócenie sprężyn talerzowych rozwiązało problem twardego pedału sprzęgła i ślizgającego się szybkiego przełożenia wzmacniacza momentu.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ares
      Witam.
      Szukałem w internecie ( może i słabo), ale nie mogę znaleźć. Otóż poszukuję dwóch części jak na zdjęciu. Pierwsza część to najprawdopodobniej tarcza sprzęgłowa składająca się z sześciu okładzin, połączonych sprężyną po obwodzie. Drugą częścią są tak jakby przekładki (czarne na zdjęciu). Powinno być ich 9 sztuk, a mam 8 (zaginęła). Czy ktoś z Was zna sklep internetowy, w którym kupiłbym powyższe części?. Z góry dziękuję za odpowiedzi.



    • Przez drajwer12
      Witam . Chodzi mi o ustawienie docisku w case 845 xl nabiłem tarcze nową okładziną przetoczyłem docisk koło zamachowe i che to teraz ustawić żeby potem tylko wyregulować na linkach . Jak ktoś się orientuje jak to proszę  o odpowiedz
    • Przez Maniek11001
      Witajcie koledzy .  Mam pytanie do posiadaczy Reni którzy robili juz remont silnika w swoim statku. Mianowicie chodzi mi o koszt naprawy silnika ( dolu) góra zrobiona na wiosnę. I czy u was też tak ciężko chodzi dźwignia od sprzegla? ( linka nowa ) czy da się to jakoś wyregulowac? 
      Renault caly mechaniczny, 
      Proszę i dziekuje za odp 
      Pozdrawiam 

    • Przez Mikua
      Czołem 
      Problem z Władkiem, rzuca olejem przez otwór w obudowie co widać łożysko sprzęgła, miał ktoś taki problem ? stawiam że poszedł uszczelniacz wału, wymieniał ktoś ? dużo jest rozbierania? 
    • Przez Pablo_97
      Witam wszystkich mam problem w ciągniku renault 61.14 biegi ciężko wchodzą a na wcisniętym sprzęgle ciągnik potrafi szarpnąć po wbiciu biegu chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość regulacji sprzęgła w inny sposób niż tylko tą linką pokrętłem co jest nad pedałem sprzęgła  czy można np dostać sie do łap dociskowych i tam wyrgulować bo  już niestety ta linka jest na maxa rozkręcona i teraz nw co robić czy zostaje tylko rozpoławianie i wymiana sprzęgła czy jeszcze można podratować sytuacje proszę o szybką odopowiedź 
      Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj