Skocz do zawartości

Trwają prace konserwacyjne. Logowanie jest zablokowane.
Zdjęcie

Komora Spalania


18 odpowiedzi na ten temat

#1 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 21 wrzesień 2017 - 18:11

Komora Spalania

Witam mam pytanie czy w silniku bf6m1012 wymienne są komory spalania ponieważ na allegro są w sprzedaży (http://allegro.pl/ze...5643318280.html) a u mnie w silniku widać jakby to było nie wymienne tylko same tłoki



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Deutz-Fahr Agrotron M 620 Profiline


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Deutz-Fahr
  • 152000.00 PLN
  • 12 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komora Spalania Dzisiaj, 22:34
  •  

#2 Share BUSTED

BUSTED

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny

Napisany 21 wrzesień 2017 - 18:23

Komora Spalania bo to tuleja sucha i dlatego tak Ci się wydaje

#3 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 21 wrzesień 2017 - 19:08

Komora Spalania

Czy ona jest wyciągana z kadłuba bo u mnie nie widać



#4 Share BUSTED

BUSTED

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny

Napisany 21 wrzesień 2017 - 19:21

Komora Spalania jest wyciagana tylko lepiej oddaj to gdzieś do zakładu

#5 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 22 wrzesień 2017 - 07:00

Komora Spalania Komora spalania w tłoku więce co chcesz jeszcze wymieniać?
Blok w tym silniku to odlew z nie wymiennymi tulejami. A nie suchymi.
@BUSTED przecież ty w życiu silnika na oczy nie widziałeś

#6 Share piotrbm_211320

piotrbm_211320

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamosc
  • Zainteresowania:niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
    TEL 509500422

Napisany 22 wrzesień 2017 - 07:38

Komora Spalania

czy ty kolego jesteś przypadkiem z okolic Rzeszowa i borykasz się z mieszaniem wody z olejem? tam są tuleje ale wprasowywane nie takie wkładane na o ringach tylko wprasowywane na stałe wiec można powiedzieć ze ich nie ma :)



#7 Share BUSTED

BUSTED

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 470 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny

Napisany 22 wrzesień 2017 - 08:12

Komora Spalania czyli jest to tuleja sucha jest tak samo wymienna jak mokra tylko żeby ja wymienić najlepiej jest ją zetrzeć do zera ten zabieg to chonowanie

#8 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2017 - 08:26

Komora Spalania ten zabieg to szlifowanie jak już ale tak tego się raczej nie powinno robić. Nie mniej - jak już bida przydusi - można obrobić cały blok bez kupnych tulei ;-) Z tym, że tu są tylko trzeba mieć wiedzę i sprzęt.

#9 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 22 wrzesień 2017 - 09:03

Komora Spalania Tam fabrycznie nie ma tuleji blok obrobiony całościowo. Jak przekroczysz wymiar naprawczy to obrabiasz blok i wtedy wkładasz tuleję. Powtarzam wkładasz nie praszujesz.

Edytowany przez Laval, 22 wrzesień 2017 - 14:42.


#10 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 22 wrzesień 2017 - 09:18

Komora Spalania

Trochę wprowadzono tutaj zamętu. Powyżej omawiany zestaw zawiera tuleję gotową ( chonowaną). Jest ona cienka i potrafi pęknąć przy wprasowaniu, dodatkowo zdarza się ,że po wprasowaniu takiej tulei otwór może odbiegać od wymiaru ( ryzyko zacierania tłoka). Najlepszym rozwiązaniem jest kupić tuleje tzw surowe i dopiero po wprasowaniu je obrobić.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komora Spalania Dzisiaj, 22:34
  •  

#11 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2017 - 10:14

Komora Spalania albo zrobić wszystko jak się należy...
Właśnie - nikt nie pyta poco?
Ja się pytam? Czujnik zegarowy był? Szlifu już nie starcza? Bo rozszlifowywać blok po to żeby jakąś kupną tuleję wsadzić to bez sensu..

#12 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 22 wrzesień 2017 - 13:02

Komora Spalania Dokładnie brakło szlifu. To właśnie wkłada się taką tuleję. Powtórzę jeszcze raz wkłada nie prasuje. Musi wejść ręką inaczej zmienię wymiar po nagrzaniu. Zresztą to włożeniu takiej tuleji i ta trzeba delikatnie honować bo gdzieś zawsze wymiar odbiega.

#13 Share piotrbm_211320

piotrbm_211320

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamosc
  • Zainteresowania:niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
    TEL 509500422

Napisany 22 wrzesień 2017 - 17:09

Komora Spalania

jeszcze raz w roli ścisłości silnik bfm1012 ma blok wykonany beztulejowo jest możliwość naprawy przy zamontowaniu tulei naprawczej cienkościennej po ówczesnym rozwierceniu na wymiar co do prasowania to tuleja musi być spasowana bardzo dokładnie z blokiem i wprasowuje się ja pod lekkim naciskiem 500-800 kg nie możesz jej spasować aby weszła luźno nie jest to robota w zwykły warsztacie bo jest potrzeby sprzęt do obróbki precyzyjnej

 

ps.(1) nie mylić z silnikiem 1013 bo tam są tuleje wymienne!

 

ps.(2) wprasowywanie nie zawsze oznacza ze wciskamy coś na sile i ile tylko prasa może dać (współczuje małżonkom co tak myślą :) )

 

10121013j_qrhprnq.jpg


Edytowany przez piotrbm_211320, 22 wrzesień 2017 - 17:11.


#14 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 22 wrzesień 2017 - 17:51

Komora Spalania 500-800kg to ogromna siła.Tuleja ma wejść lekko. Obrabiasz otwór na zero albo w minusie.
Tuleję chłodzisz. I musi wejść ręką. Nigdzie się z tamtą nie ruszy. Do dołu nie wpadnie bo zamek trzyma do góry nie wyleci bo głowicą trzyma. Dostanie temperatury to już jej sam nie wyciągniesz trzeba wytoczyć.
To nie Polonez czy Żuk że wciskasz tu w konsekwencji pęka blok. Nie od razu oczywiście.

#15 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 22 wrzesień 2017 - 21:21

Komora Spalania Jeśli konstrukcja pozwala można go roztoczyć i przetulejować, koszt spory...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#16 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 wrzesień 2017 - 18:48

Komora Spalania ejjj toczenie to proces gdzie obraca się materiał obrabiany...

jeżeli chodzi o pasowanie żeliwo - żeliwo to rozszerzalność jest taka sama zbliżona w warunkach silnikowych do żadnej dlatego to tak lubiany materiał.

Są warsztaty z piecem na podobnej wielkości elementy. Samo jednak rozwiercanie wymaga skupienia i dobrej godzinki ustawiania.

Kiedyś dawałem do tulejowania silnik bo tłoków z powiększonym wymiarem nie było. Ślusarz robił sam tuleje.
Dorabiał też panewki. Do tego silnika wszystko jest a ja zrozumiałem, że autor chce kupić na allegro jakiś zestaw w ten sposób naprawić...

#17 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 23 wrzesień 2017 - 19:42

Komora Spalania Pisałem o wytaczaniu. Nie toczeniu.
http://www.sandvik.c...es/default.aspx
Płyniesz......
Rozszerzalność zależy od dodatków stopowych. Surowe tuleję są idealne. Tyle że Krotoszyn już dawno nie robi. A to co jest na rynku to trochę loteria. Nawet tym dobrym do Krotoszyna brakuje.
A tuleja cylindra to specyficzne miejsce pracy. Wysoka temperatura i ciśnienie wewnątrz w zasadzie tylko w górnej części i chłodzenie z drugiej.
Tak wogóle to co ma piec do rozwiercania?
Autor się pytał czy ma wymienne tuleje. Oczywiście od znawców dostał odpowiedź że tak.......

#18 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 wrzesień 2017 - 20:22

Komora Spalania uwaga co do toczenia nie do Ciebie tylko do Zbyszka.
Wytaczanie idzie dwojak.
Co ma piec? A tyle, że duża masa nagrzanego bloku powiększy wymiary i utrzyma ten stan dłużej niż zamrożona, lekka tuleja. Pracuje się spokojniej, można osadzić żeliwo w aluminium i takie tam..
A co do pytania to źle zrozumiałem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komora Spalania Dzisiaj, 22:34
  •  

#19 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 23 wrzesień 2017 - 20:53

Komora Spalania Bierzesz suchy lód i bez żadnego ale tuleja wpada. Długi czas do niczego nie potrzebny. Wystarczy 10-15minut i wchodzi z wymiaru 3-5mikronów. Wkładasz ręką. Mam gdzieś zdjęcia.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy