Skocz do zawartości

Trwają prace konserwacyjne. Logowanie jest zablokowane.
Zdjęcie

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012


60 odpowiedzi na ten temat

#1 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 17 wrzesień 2017 - 07:10

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Witam mam silnik bf6m1012 i potrzebuje do niego kolejność dokręcania śrub głowicy i z jaką siłą, jaki luz zaworowy ? Jak spuścić płyn chłodniczy?



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Deutz-Fahr Agrotron M 620 Profiline


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Deutz-Fahr
  • 152000.00 PLN
  • 12 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Dzisiaj, 23:58
  •  

#2 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2017 - 07:49

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 robiłeś coś kiedyś przy silnikach?

#3 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1637 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 17 wrzesień 2017 - 09:10

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 luz zaworowy w tych silnikach bez przyrządu jest nie do ustawienia podobno

#4 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 17 wrzesień 2017 - 10:03

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

O jaki przyrząd ci chodzi?


Tak robiłem coś przy polskich silnikach i przy samochodowych 



#5 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2017 - 10:51

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 jak robiłeś to wiesz kolejność - albo ósemkami albo dookoła.
Luz to 0,3 i 0,5 + 0,1 i kontrola za 100 h.
Moment masz na uszczelce chyba, że kupiłeś bez opakowania ale po szpilkach sobie wykminisz.

#6 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1637 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 17 wrzesień 2017 - 14:46

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 podobno w silnikach deutza jest specjalny przyrząd do ustawiania luzu zaworów

#7 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2017 - 18:21

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 niby poco?
ten akurat silnik idzie w różnych zastosowaniach.
Problemem może być zgranie kół bo znaki sá od strony bloku ale to pisak i ogień...
Ogólnie w tym akurat sprzęcie oryginalna uszczelka i niektóre aluminiowe obudowy gryzą się z płynami chłodzącymi.
znaczy - są takie kluczyki z pokrętłem i dokręcasz do trzonka a następnie popuszcza szybko na skalę ale jakoś się człowiek bez tego obywał. Szczelinomierz to podstawa...

#8 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 17 wrzesień 2017 - 20:52

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 @ iron najwięcej cię w tematach o których nie masz wogóle żadnego pojęcia. Do żadnego Deutza nie są potrzebne specjalne klucze do regulacji zaworów. A już napewno do tak starego silnika jak ten.
Autorze z chłodnicy masz korek. Z bloku masz śrubę za alternatorem. Luz zawory masz na tablice znamionowej silnika. I wynosi tak jak masz wyżej podane 0,3/0,5mm przy wymianie uszczelki dodajesz 0,1mm. Pierwsza kontrola luzu do 500h zalecane 150h potem już co 1000. Uszczelka jest w 3 wymiarach. Więc dobierz prawidło wysokość.
Zaraz ci wstawię zdjęcia.
Śruby smarujesz i nabijasz punki na skrajnej. Dokręcasz 30Nm/80Nm/90° dźwigienki zaworowe dokręcasz na 22Nm a dekiel na 10Nm.

Załączone miniaturki

  • Screenshot_20170917-215038.png
  • Screenshot_20170917-215122.png

Edytowany przez Laval, 17 wrzesień 2017 - 21:04.


#9 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2017 - 22:34

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 znaczy - te 90 stopni to jak masz nowe śruby bym powiedział ale jak tak przykręci to powinno wystarczyć bez turbo..

#10 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 05:40

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Widzę kolejny znawca. Ten silnik jest z turbo. Co więcej zawsze był tylko z turbo. A śruby można użyć 5 razy. Dlatego kazałem nabić punkt na śrubie. By było wiadomo ile już razy są użyte.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Dzisiaj, 23:58
  •  

#11 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2017 - 08:04

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 niech będzie - nie znam się wcale. Dodam tylko tyle, nie wyczułeś sarkazmu. Ja postępuję z rezerwą co do tych śrub.
W tak wiekowej maszynie czort wie ile to razy było odkręcane.
czekaj bo się chyba faktycznie pogubiłem
BF to chyba wiatrem podszyty, tak?

#12 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 08:16

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Nie ma rezerwy. Tyle producent podał i tyle się dokręca. Uszczelki w tym silniku trwałe. Stwierdzenie czy jest orginalna czy już wymieniona to jeden rzut okiem. A w silnikach wiatrowych szpilki się mierzy, a nie kombinuje.
Oznaczenia silników są proste B doładowany F szybkoobrotowy. Nic w tych oznaczeniach o typie chłodzenia nie ma.
Nie wspomnę że podałem kolejność dokręcania głowicy i widać że jedna. A ty sam napisałeś że moment dokręcania będzie w opakowaniu z uszczelką. W wiatrowych tego nie ma.

Edytowany przez Laval, 18 wrzesień 2017 - 08:22.


#13 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2017 - 09:08

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 czyli ten jest chłodzony powietrzem czy nie?
Producent podał dla konkretnej uszczelki, którą sam stosuje a w sile dokręcania głównie przecież o to chodzi.
bf6m1013 jest na bank cieczą chłodzony zwątpiłem czy ten także. A napisałem że siła będzie w opakowaniu a jak kupił bez a robił silniki to po długości i grubości szpilek dojdzie.
To, że się mierzy to podstawa.

Inna sprawa, że moim zdaniem trzebaby pompki wyregulować, że o sprawdzeniu wtryskiwaczy nie wspomnę. Ale ja się nie znam...

#14 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 09:26

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Chłodzony cieczą wystarczyło wpisać w Google lub wejście na stronę Deutza.
Producent podał siłę dokręca i to bez różnicy na grubość uszczelki.
Co do znawstwa to powiedź po co chcesz pompki regulować i w jakim celu? Bo już w fabryce je ktoś wyregulował. Potem nie ma takiej potrzeby. Wtryski wola autora. Mają przebieg to warto jak jest głowicą robiona.

#15 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2017 - 10:23

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Poszedłem kiedyś z pytaniem i takie dostałem zalecenie. Pomogło. Czy wg Ciebie pompki się nie zużywają? Rezerwa co do śrub odkręconych jest moja osobista bo często używam bez wymiany i tak wolę bo jak jest niezbyt rozciągnięta a ma swoją ścieżkę to uważam, że lepiej użyć starej i wtedy te 90 stopni trzeba moim zdaniem z czuciem. Może to i nieprawidłowo ale skutecznie.
Co do uszczelki nie chodziło mi o grubość tylko generalnie wytwórcę. Jak pamiętam w DTR koparki O&K było nawet, że śruby wymienić przy przekroczeniu wymiaru a nie po piątym razie ale to bym musiał się dokopać do tego DTR.

#16 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 10:58

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Zużyte pompki się wymienia/regeneruje. A nie ustawia. Spytam jeszcze raz w jakim celu i w jaki sposób chces ustawić pompki po wymianie uszczelki pod głowicą.
Sam przecież napisałeś że trzeba je ustawić. Nawet nie pytam jak wogóle chcesz je zweryfikować.
Powiedz mi też co ma wytwórcą uszczelki do momentu dokręcania? Bo jakoś nie zauważyłem by firma A zalecała dokręcanie z taką siłą a firm B z inną. Cały czas piszę i wytwórcy uszczelki. Ależ pokaż tą DTR od koparki chętnie się pośmiejemy z czegoś czego nie ma w tym silniku. Czyli pomiaru śrub.

#17 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 14:44

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Jestem po planowaniu głowicy i nie wiem jaką uszczelkę kupić oryginalną SDF czy victor reinz?



#18 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3101 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 18 wrzesień 2017 - 14:54

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Możesz zakładać reinz-a dobre uszczelni nie masz się co martwić.


Wrażeń dostarczają stajnie Renualt; 120.54, 133.54, 150.54, 180.94 oraz Deutz Fahr; DX85, K410, Agrostar 6.31, Agrostar 6.81.


#19 Share DawidWsik

DawidWsik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 18 wrzesień 2017 - 15:07

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Była właśnie od reinza ale ją wydmuchało Nie wiem czy była dobrze dokręcona bo zakupiłem ciągnik i ktoś wymieniał w nim uszczelkę 


Edytowany przez DawidWsik, 18 wrzesień 2017 - 15:08.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012 Dzisiaj, 23:58
  •  

#20 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3101 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 18 wrzesień 2017 - 15:12

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Coś było źle zrobione albo felerna uszczelka ( tak też bywa ) osobiście używam i nie tylko ja, problemów nie ma i opinią dobrą się cieszą.


Wrażeń dostarczają stajnie Renualt; 120.54, 133.54, 150.54, 180.94 oraz Deutz Fahr; DX85, K410, Agrostar 6.31, Agrostar 6.81.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy