Maciek90

Blokada tylnego mostu

Polecane posty

Davidastra    0

spręzyna znajduje się wewnątrz pokrywy blokady musisz ściągnąć zwolnice z pochwą i odkręcić ten dekiel -pokrywę , uważaj przy wykręcaniu bo spręzyna mocno odbija obudowę , ale niczym to zrobisz pobaw się regulacją cięgiełka co łączy układ blokujący dyfer z pedałem , skoro piszesz że nie wystaje do końca więc poreguluj aby poszedł w góre i wtedy spróbuj czy działa odpowiednio jeżeli nie to muszisz rozebrać jak pisałem wcześniej


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Słuchaj "Piotreksdc" - nie pisz tematu z dużej litery!

Taka rada na przyszłość.

Pisanie z dużej litery oznacza w netykiecie krzyk. Czemu krzyczysz na ludzi którzy chcą pomagać, dzielić się opniami itp?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odbija ci pedał kiedy trzymasz nogę to już zęby na blokadzie wyślizgane są, możesz je zeszlifować kontówką lub wymienić sprzęgiełko jeśli nie chcesz się bawić w regeneracje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

sprawdź pręt naciągający -jeśli pedał nie jest dociągniety do samej góry to znaczy ,że jest zbyt luźno!

Jeśli jest naciągniety to szukaj tam gdzie koledzy pisali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Miałem podobny problem. Okazało się że jest słabo naciągnięty naciąg, Gy nadal "wyrzucało" blokadę to podczas naprawy hamulca zajrzałem co się dzieje z blokadą, okazało się że po naciśnięciu pedału sprzęgło kłowe nie wchodziło całą powierzchnią kłów w dyferencjał. Wystarczyło tylko podciągnąć jeszcze cięgło i po problemie blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Witam.

 

Zamierzam zabrać się za regenerację dyferencjału. Czyli wymiana koła ataku i koła talerzowego, satelit i ich sworzni. Mam taki problem że nie wiem jakie koło ataku z wraz z talerzowym wymienić. Czy założyć oryginalny od 60'tki (260zł) czy zetorowski (350zł) Czy ten od zetora (nie oryginał zapewne) wytrzyma długi czas. Dodam że ciągnik ma za zadanie głównie do pracy lekkie zadania.

 

Proszę o jakieś podpowiedzi co należy zrobić aby było dobrze na kilka lat.

Z góry dziękuje za zainteresowanie.

 

Pozdrawiam

Tom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

Witam.

Jesli masz mozliwosc zainwestuj w orginalny zetorowski. Plusem bedzie to ze dluzej bedzie smigal i pozbedziesz sie typowego dla 60'tki wycia. To jest moja opinia.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

trzeba zacząć od tego że pedał blokady w 360 jest dość pokracznie usytuowany wciśnięty w narożnik skrzyni i mostu przez co można go wduszać samą piętom, na dodatek jeśli krótko wystaje ponad podłogę to przerąbane. Przerobiłem włączanie blokady w następujący sposób: założyłem drugą dźwignię z prawej strony taką samą jak od ręcznego hamulca, nie pamiętam dokładnie jak zakładałem cięgno, ale dużo roboty tam nie było. Robiłem to może z 15 lat temu i od tego czasu nikt tam nie zaglądał co zresztą świadczy o 100% skuteczności tego patentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0
ten zetorowski da ci tyle ,że bedzie most cichszy innej różnicy nie odczujesz

 

Wiem że głównie dlatego go się wstawia. Poza tym to nie ja mam czuć zmianę tylko ciągnik :lol:

 

Jesli masz mozliwosc zainwestuj w orginalny zetorowski...

 

Niestety budżet jest ograniczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:lol: sam widzisz większość jest za zetorowskim i wiedzą co piszą dasz 90 dych więcej ale warto,spokój raz na zawsze :D


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Jeśli nie masz pewności że to oryginalny zetora(sam się naciąłem z wałem miał być zetorowski a okazało się że to chińszczyzna)to kup polski zaoszczędzisz kasę. Wymieniałem niedawno ten zestaw i uważam jeśli dobrze ustawisz luz na kołach zębatych to nie będzie wyło ,ja tak mam. ps.Nie zapomnij wymienić podkładek na satelitach i podszlifuj sobie kły od włączania blokady tak przy okazji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Moim zdaniem warto założyć tryby zetorowskie, ponieważ te zwykłe naprawdę rzadko udaje się wyregulować żeby nie wyły. Dobrze jest jeszcze jak oryginalnie fabrycznie most nie wył (znaczy że była dobrana właściwa ilość podkładek dystansowych na wałku ataku), a jeśli wył od nowa to trzeba się pobawić w dobranie stosu podkładek. W przekładni zetorowskiej nie potrzeba tak dużej dokładności z powodu skośnych zębów, które lepiej ze sobą współpracują. Jednak aby założyć zetorowskie tryby trzeba dać dodatkowe podkładki pod tryb ataku, bo jest on węższy od normalnego. Wg mnie to żaden problem, bo zmiana na pewno się opłaci. A co do ceny to te polskie za 260 zł to też na pewno nie oryginał, bo oryginał to kosztuje ok. 430zł. Można kupić tryby zetorowkie na allegro http://allegro.pl/para-kol-atak-zetor-5011-7445-ursus-c-360-i1256571843.html , ja od nich kiedyś brałem to mieli firmy KORURS i z tego co się dowiedziałem to ponoć dobra firma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Podejrzewam że u mnie to od nowości nie był robiony most.

Wyć to on mocno nie wył jak niektóre 60'tki na wiosce, dźwięk był nawet można powiedzieć że przyjemny :blink:

 

piotrz właśnie od tego sprzedawcy zaczerpnąłem ceny.

 

Niestety jestem ograniczony finansowo, Gdyby to był do wymiany tylko atak z talerzowym to bym zorganizował więcej kasy.

Podkreślam że ciągnik nie robi ciężkich prać. Jest przydatny sporadycznie.

 

Dziękuje za dane do tej pory odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ludwik1983    4

cześć dziś jeździłem c360 i coś zaczeło zgrzytać blokada i w pewnym momencie sama się włączyła i niemożna wyłączyć jej, nie mogę wcale skręcać.Pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6

mój mąż mówi że blokada w c360 to jedna wielka pomyłka. a ojciec jak ma jechać tym traktorm orać to odrazu się miga i bierze 2812 ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

pewnie nie obejdzie sie bez rozbierania mostu

moze sproboj regulacji ciegielkiem, ale jak zgrzytalo to chyba nie pomoze


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

mój mąż mówi że blokada w c360 to jedna wielka pomyłka. a ojciec jak ma jechać tym traktorm orać to odrazu się miga i bierze 2812 ;[

tak , zgadzam sie, ale jest sposób żeby blokada działała bez zarzutów,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Zdejmujesz zwolnice by się do niej dostać, wyciągasz blokadę te dwa tryby co się załączają równolegle(blokada), zauważ że zęby nie są proste, tylko ukośne szlifujesz każdy ząbek z obu stron, ja szlifowałem kątówką, ale najlepiej dać do dobrego tokarza, wszystko składasz, następny krok to zamontowanie dźwigni do ręcznego zaciągania blokady, zauważ że po lewej stronie masz hamulec ręczny przykręcony do pokrywy podnośnika na 3 śruby, po prawej stronie też są takie same trzy otwory z gwintem gdzie bez problemów montujesz tak jakby drugi hamulec ręcznym łączysz go cięgłem do blokady, na takiej zasadzie zaciągasz blokadę i niema opcji żeby przeskoczyła, lub się nie załączyła,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

dobrze prawisz , mój znajomu tez tak zrobił blokade tylko w zetorze , na dźwigni od hamulca ręcznego


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

to nie chodzi o to że blokada na hamulec ręcznego, to tylko wygoda, główną wadą są te tryby ze skośnym szlifem, wiadomo że będzie przeskakiwać przy dużym oporze, no jak ktoś orze piaski to i blokada nie potrzebna, ale przy rędzinach, nie możliwością jest zaorać ursusem c 360 bez blokady, dlatego doradzam , zeszlifowanie tych zębów na kwadrat, 0% problemów z tą niedopracowaną blokadą

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Panowie -pierwsza i najprostsza rzecz to skręcenie maksymalnie pedału tym prętem regulowanym-ja miałem tak sam blokada użyta 2 razy po remoncie i potem przeskakuje a pedał był na połowie wysokości-naciągnąłem i jest git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
    • Przez TheAgroTV
      Witam pacjent c360 tylne lewe koło . A mianowicie jest bardzo duży luz w kole podczas szarpania za koło jedną ręką słychać stukanie i luz, w czerwcu były zmieniane 2 łożyska na wale koła i nakrętki zostały dokręcone do oporu wtedy jeszcze nie było takiego luzu jak teraz i przed wymianą łożysk był raczej mniejszy luz. W czym mam szukać przyczyny? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj