Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dlaczego nowe silniki to muły?


86 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:35

Dlaczego nowe silniki to muły? Wsadzić turbine która pompuje max przy 1000 obrotów a nie jakieś wiatraczki,które dmuchają dopiero przy 2000 obrotów.
Czyli aby odmulić muły należy przyspieszyć kąt wtrysku,wystrzelić egr (wzrost emisji Nox,które są najmniej szkodliwe,mniej Nox więcej HC i większy apetyt na paliwo bo paliwo się spala w spalinach a nie powietrzu) regulator (podkręcić dawkę)?
Te nowe silniki mogą mieć i max moment przy 1800 tylko nie on ciągnie na tych obrotach a nie się momentalnie zadusza.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 22:44
  •  

#22 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:41

Dlaczego nowe silniki to muły?

Nie znasz się na silnikach zbytnio... głupoty pleciesz. Po co ci moc przy 1000-cu obrotów jak na takich obrotach z żadną maszyną mającą zapotrzebowanie na moc adekwatną do ciągnika się nie jeździ. Każdy ciągnik jest tak skonstruowany że max moment ma w jednym zakresie obrotów a max moc w drugim. Sam silnik na większych obrotach ma zmagazynowany moment w obracających się ciężkich elementach jak wał i koło zamachowe. Na tym to działa. Nie wspominając o wałku wom który swoje obroty też ma przynajmniej w pobliżu max momentu a najczęściej mocy czyli ponad 2000 obrotach silnika. Pomijając wersję ciągników z womem eco.

 


Edytowany przez seweryn20, 12 wrzesień 2017 - 19:42.

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#23 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:41

Dlaczego nowe silniki to muły?

Dawka ta sama tylko w zetorze jest tych śrubek kilka i i jedna jest od szybkości wchodzenia na obroty.Seweryn najpiejw wsiądz na taki nowy wynalazek i popracuj trochę to dopiero zrozumiesz o co chodzi.


Edytowany przez krzysztofz14, 12 wrzesień 2017 - 19:44.


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 22:44
  •  

#24 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:48

Dlaczego nowe silniki to muły? Potrzebny momenent przy 1000 poto aby można było ruszyć z:pługiem,przyczepą,talerzóką,rozdrabniaczem,bronami,kultywatorem.
A do tych nowy wynalazków to trzeba mieć 500m rozpędu przed polem aby się nie zadusił jak się opuści narzędzie w ziemi.

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 19:50.


#25 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:54

Dlaczego nowe silniki to muły?

Do ruszania są biegi, w polu  maszynę opuszczasz na biegu na jakim chcesz jechać a nie wbijasz w ziemię i ruszasz. Brakuje ci techniki już ci o tym wspomniałem.

Tyle ludzi jeździ i jakoś nikt nie ma problemu tylko ty. Popytaj się trochę i naucz a nie wypisuj dyrdymałów. Jeśli chcesz ciągnik który będzie szedł na 1000 obrotów silnika to polecam ci c-45.

krzysztofz14

Nie kompromituj się jak kolega swoją wiedzą o pompie w zetorze czy ruszaniu z przyczepą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#26 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:01

Dlaczego nowe silniki to muły?

Kto ci pisze że na 1000 obrotów silnik ma pracować.Ma ciągnąć od dołu a nie od 1500 .Na temat pompy w zetorze wiem swoje i na pewno fachowców  nie będę uczył.


Edytowany przez krzysztofz14, 12 wrzesień 2017 - 20:09.


#27 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:03

Dlaczego nowe silniki to muły? 2 gaz do dechy i wzajd na pole i katapulta przez dach,jak wylądujesz spowrotem na fotelu to opuszczasz narzędzie.
A tak na poważnie problem jest w tym,że te silniki mają jakiś moment antyobrotowy,ja mu gas a on zgasł.
Poprostu nie czuć takiego momentu jak w starych urusach zetorach czy mf.
A ja ci powiem tyle ten sagan (c45) na pełnym gazie spełnia euro 6,zero dymu ogień z rury.

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 20:07.


#28 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:08

Dlaczego nowe silniki to muły?

Ciągnik nie musi ciągnąc od dołu bo robotę praktycznie zawsze wykonuje na większych obrotach. A że wy nie umiecie sobie z tym w pracy poradzić wasz problem. 

 

Podjeżdżasz, obroty 1000, opuszczasz maszynę i gaz. Zanim się zagłębi masz 1500 najmniej na blacie i elegancko sobie suniesz z robotą. Nie trzeba nawet 10-ciu metrów z podjazdem.

Dzisiaj silniki mają inną konstrukcję niż kiedyś, są lżejsze, mniej masywne, moce uzyskane z mniejszej pojemności więc siłą rzeczy trzeba zmienić technikę jazdy. Tego nie przeskoczysz trzeba się dostosować a nie ma z tym problemu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#29 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:14

Dlaczego nowe silniki to muły? A ja bym miał taką koncepcje silnika.
Silnik c45 zasilany tanim paliwem niskiej jakości z grzałką w komienie.
Grzałka grzeje komin następnie uruchamiamy silnik i dym w tłumniki się grzeje dostaje powietrza przy wylocie i się zapala.
Grzałka potrzebna na małe obroty na max mocy dym jest tak gorące ze sam się zapala w kontakcie z powietrzem i była by moc ekologia i taniocha.

#30 Share zetorki12

zetorki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3974 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:15

Dlaczego nowe silniki to muły?

Hmm . Seweryn , a jak dajmy na to orzesz i nagle się zatrzymasz (mniejsza o powód) , to podnosisz pług , ruszasz i dopiero opuszczasz ?


Edytowany przez zetorki12, 12 wrzesień 2017 - 20:15.

ZETOR TEAM

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 22:44
  •  

#31 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:17

Dlaczego nowe silniki to muły?

Wyobraś sobie że masz 1000 obrotów jedziesz opuszczasz pług dajesz gaz obroty stoją w miejscu pług wchodzi w ziemie i naciskasz sprzęgło bo nie da się jechać.Musisz na starcie mieć 1500 obrotów



#32 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:18

Dlaczego nowe silniki to muły?

Ile wy macie lat 12-cie? 

Ale ci odpowiem jak chcesz wiedzieć. Często wystarczy bez podnoszenia pługa cofnąć 2 metry, jeśli nie to go wyciąg z ziemi cofnij kawałek i kita do przodu. 

Ja nie mam jakiegoś nowoczesnego ciągnika ale sytuacja jest taka sama.  Na tym biegu na którym jadę w orce czy głęboszu nie jestem wstanie ruszyć. A jakoś problemu nie mam.......

 

krzysztofz14

Ty sobie wyobrażasz i idzie ci to wyjątkowo dziadowsko. Ja jeżdżę i problemu jaki ty sobie właśnie wyobraziłeś nie mam. Chcesz dalej fantazjować?


Edytowany przez seweryn20, 12 wrzesień 2017 - 20:19.

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#33 Share zetorki12

zetorki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3974 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:23

Dlaczego nowe silniki to muły?

No nie mam 12 lat , ale wiedza zawsze się przydaje . B) Właśnie wygląda na to że mam złą technikę jazdy , bo ja pługa nie podnoszę .


Edytowany przez zetorki12, 12 wrzesień 2017 - 20:24.

ZETOR TEAM

#34 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:25

Dlaczego nowe silniki to muły?

O czym Wy mówicie, to technika poszła tak do przodu że już teraz trzeba z pługiem cofać żeby ciągnik ruszył?     :P     :D


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING


#35 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:25

Dlaczego nowe silniki to muły?

Zależy jak starym ciągnikiem jeździsz. Jeśli zetorem małej serii z monstrualnym jak na ciągnik tej mocy kołem zamachowym i jednym biegiem do orania to nic kombinować nie trzeba.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#36 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:26

Dlaczego nowe silniki to muły? ale jak masz 12 ton rozrzutnik i pole po głębokiej uprawie to jak ruszysz ? albo pomogą w tym półbiegi jeśli są albo się mordujesz ze zmiana biegów żeby rozbujać zestaw

#37 Share Krzysztof81

Krzysztof81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:26

Dlaczego nowe silniki to muły? Taka jest po prostu trend w budowie silników/ciągników. Ja np mam ciężka talerzowke która ciagam jak szmate po polu Fendtem 615 (kiedys 185km) pozyczyłem koledze który podpial pod nowego Case 170 km. Pole za miedzą, taka sama głębokość, te same warunki, ciagnik wielki jak stodoła a musiał zrobić płycej żeby jako tako szło jechać. Koleś nie wiedział gdzie ma oczy podziać a miała być pokazówa nowego sprzetu:)

#38 Share zetorki12

zetorki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3974 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:27

Dlaczego nowe silniki to muły?

No 30-tką też tak się da B) . No to wynika że tym razem Sadownik ma odrobinę racji .


ZETOR TEAM

#39 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:29

Dlaczego nowe silniki to muły? Ja jak koszę trawę to zanim wjade w nizine muszę się rozpędzać 20m i gaz 2500 lub wieńcej.
W drugiej nizienie gdzie mam rów odwadniający to przed rowem muszę zwolnić,bo bym wystrzelił z kabiny, i wrzucić jednuką a następnie toczyć się do końca pola.
Natomiast ursus 1 i jedziemy przez nizine i pod górkę na równym to i na 2 idzie dojeźdzam do rowu,przejeźdzam rów gaz i jedzie a nię się dusi.
1H w urusie to 2zając w sadowniku.
A sadownik ma 54 konie.
Ech ta unia klozetowa.
Ale poco te normy euro 4 skoro silnik z euro 4 DUŻO CHLA A MAŁO ROBI I GDZIE TU TA ,,EKOLOGIA``?

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 20:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 22:44
  •  

#40 Share Sean

Sean

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 20:33

Dlaczego nowe silniki to muły?

Taka jest po prostu trend w budowie silników/ciągników. Ja np mam ciężka talerzowke która ciagam jak szmate po polu Fendtem 615 (kiedys 185km) pozyczyłem koledze który podpial pod nowego Case 170 km. Pole za miedzą, taka sama głębokość, te same warunki, ciagnik wielki jak stodoła a musiał zrobić płycej żeby jako tako szło jechać. Koleś nie wiedział gdzie ma oczy podziać a miała być pokazówa nowego sprzetu:)

No i była pokazówka.     :P    :lol:


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »