Skocz do zawartości

Zdjęcie

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share AchimR

AchimR

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Racibórz

Napisany 13 sierpień 2017 - 22:37

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy

Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...

Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...

 

Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)

Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.

Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.

I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

5990b8b2569fd.png

 

Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

5990b9f715de8.png

 

Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.

 

W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).

Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.

Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h

 

Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.

 

Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).

Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.

 

 

5990c27c9ce1e.png

5990c3042fc87.png

5990c2c140321.png

 

 

 


Edytowany przez AchimR, 13 sierpień 2017 - 22:47.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Valtra N113


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Valtra
  • 310000.00 PLN
  • 26 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra seria T 2016 - urlopowe testy Dzisiaj, 11:09
  •  

#2 Share kali2107

kali2107

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2017 - 22:47

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

#3 Share AchimR

AchimR

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Racibórz

Napisany 13 sierpień 2017 - 22:52

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy

jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

 

Chłodzenie jest identyczne jak T254. Serwisant coś mówił, że przekładna CTV w wersji Direct jest słaba i 900Nm to max więc nie jest stosowana w T234. Kuzyn ma Versum jak dobrze pamiętam, bo oś przednia jest w wersji HD i na poduchach, a taka konfiguracja przewidziana jest też dla T254, ale dopytam jeszcze bo mam kontakt emial z serwisantem.
 

Aaaaa i jeździłem tym trochę z 20t wywrotką na tandemie. Jak dla mnie komfort jest extra, może to przez przednią oś na poduchach, może też i waga ciągnika, ale prowadzi się rewelacyjnie.


Edytowany przez AchimR, 13 sierpień 2017 - 23:27.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra seria T 2016 - urlopowe testy Dzisiaj, 11:09
  •  

#4 Share grzegorz18_05

grzegorz18_05

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pow. Rawski

Napisany 14 sierpień 2017 - 17:33

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy siema
ciekawy temat poruszyleś
skoro np 174e jest określa na jako 2 ciągniki w jednym i prawdopodobnie tryb Eco może być zmodyfikowana mapa większego modelu to czy nie jest możliwe23 zostawienie mapy zwykłej 174 a tryb Eco zamiana mapy np na 254?
I mamy rzeczywiście 2 w 1 ?
pytam tak z ciekawości mimo że nie mam styczności z takim ciagnikiem i nie znam się na takim tuningu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra seria T 2016 - urlopowe testy Dzisiaj, 11:09
  •  

#5 Share AchimR

AchimR

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Racibórz

Napisany 15 sierpień 2017 - 21:13

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy

Jest to do zrobienia. Zamiast trybu Eco będzie Power :)



Podobne tematy