luukisool

Rosnący stan oleju w rekordzie ..

Polecane posty

luukisool    0

Witam wszystkich. Mam maly problem wczoraj podczas próby kombajnu "na luzie" po pól godziny pracy silnika przybylo 1 cm oleju na bagnecie w silniku. Wody nie ubyło, olej z hydrauliki na podobnym poziomie jak przed próbą, po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika nie czuc paliwa. Obstawiam na pompe wspomagania bo olej na bagnecie w silniku jest jak nowy tzn brązowawy. Prosze o jakies sugestie i jak sie zabrac do tej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Znaczy po każdym odpaleniu oleju coraz więcej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luukisool    0

Tak. Przy pierwszym odpaleniu nie sprawdzilem stanu, odpinalem heder i kombajn spowrotem do szopy, podczas wymiany filtrow paliwa z glupot zajrzalem na stan i byl 2 cm nad max. Upuscilem 3 i pol litra okolo i bylo idealnie na max stan. Wczoraj po pol godziny przybylo znowu do 1 cm nad max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to faktycznie . Sądziłem że błąd w pomiarze . Tak skojarzyłem , bo niedawno znajomy w traktorze źle zmierzył i już chciał remont robić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luukisool    0

No tak. I teraz co, szarpac pompe? Kolo napedu tej pompy z rozrzadu nie jest tam zadne posrednie zeby czegos nie poprzestawiac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    181

z kolei ciągniki niektórych użytkowników tego forum produkują ON i nie ma problemu


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam wszystkich. Mam maly problem wczoraj podczas próby kombajnu "na luzie" po pól godziny pracy silnika przybylo 1 cm oleju na bagnecie w silniku. Wody nie ubyło, olej z hydrauliki na podobnym poziomie jak przed próbą, po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika nie czuc paliwa. Obstawiam na pompe wspomagania bo olej na bagnecie w silniku jest jak nowy tzn brązowawy. Prosze o jakies sugestie i jak sie zabrac do tej pompy

Wtryskiwacze są pod pokrywą klawiatury, przelew to samo i tylko tam trzeba szukać przecieku w Bizonie jak idzie paliwo do oleju. a nie przy żadnej pompie wspomagania, pompa wtryskowa i wspomagająca jest na wałku to jak może tam puszczać. Najprawdopodobniej od przelewu,ale może coś z którymś z wtryskiwaczy, ktoś tak głupio to wymyślił że jak coś tam puszcza to moment na obrotach i  napier***li do silnika paliwa. Dlatego zegar od ciśnienia i sygnał musi być sprawny, bo pojeździsz na rozrzedzonym oleju i po silniku.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Co Ty gadasz, jeżeli nie woda i nie zmętniło oleju to tylko olej napędowy  tam jest, nie wciskaj mi tu kitu, zaraz czuć nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luukisool    0

To w bizonie super by moglo byc, ale rekord ma pompe wspomagania wpieta w rozrzad i osobna do hydrauliki na pasek. A pozatym jakby paliwo to by bylo czuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak. Przy pierwszym odpaleniu nie sprawdzilem stanu, odpinalem heder i kombajn spowrotem do szopy, podczas wymiany filtrow paliwa z glupot zajrzalem na stan i byl 2 cm nad max. Upuscilem 3 i pol litra okolo i bylo idealnie na max stan. Wczoraj po pol godziny przybylo znowu do 1 cm nad max

Nie wiedziałem że rekord ma jakąś pompę wspomagania z napędem z rozrządu, żeby mogły przypadkowo wymieszać się dwa gatunki oleju to chyba jakiś kretyn mógł coś takiego wymyślić, ale ok mówisz że upuściłeś 3,5 L oleju z silnika, przybyło 1 cm, to jest następne co najmniej 1,5 L, to co ubytku 5 L oleju hydraulicznego nie jesteś w stanie zauważyć? 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luukisool    0

No niestety przed 1 uruchomieniem wlalem tylko wode do chlodnicy i nic nie sprawdzalem bo w tamtym roku po zniwach bylo wszystko okej. Dopiero teraz dobrze ze z glupot zajrzalem do oleju bo by moglo sie gorzej skonczyc. Ubytku 5 l nie mialem jak dokladnie sprawdzic bo dopiero po spuszczeniu nadmiaru zaczalem pomiary. Wyciagam pompe i zaslepie ta dziure. Zobacze jaki bedzie efekt. Regenerowana z tucholi 450 zl na zamiane + wysylka takze jeszcze ujdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Teraz można zaznaczyć poziom oleju i dać mu jeszcze chwilę pochodzić, jeżeli w ciągu pół godziny potrafi poziom wzrosnąć 1 cm to jest dużo, ja jednak obstawiam że to paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Uszczelniacz w pompie oleju przy rozrządzie innej opcji niema po zimie tak się dzieje czasami . Olej w hydraulice to pewnie lux bo na Hydrolu już są cyrki nie jeden silnik w Rekordzie poszedł przez Hydrol 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak nie ma innej opcji, wystarczy że puści uszczelka od nadmiaru paliwa i pompuje wiele wlezie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Tak tylko przybyło na starcie 2cm a teraz 1 cm więc chyba pompa bo tą uszczelką od paliwa równo rośnie stan oleju podczas defektu układu paliwowego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak, tylko kiedy sprawdził były już te 2 cm, więc nie wiadomo od kiedy, następny 1 cm, to napompował w pół godz. jak pompa musiałaby przepuszczać by wpompowała w pół godziny około 1.5 L oleju, tym bardziej że kolega nawet nie bardzo zauważył ubytek oleju w hydraulice.     :P  

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Przy 40L w hydraulice nie bardzo widać ubytki . Ja stawiam na pompę .Sean stawiasz na nadmiar paliwa tylko tam zbyt wysokiego ciśnienia niema i jest wolny spływ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niestety ale przy rozwiązaniu usytuowania wtryskiwaczy w tych silnikach, to jest bardzo realna przyczyna wzrostu poziomu oleju w silniku.       :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luukisool    0

Wczoraj po godzinie walki pompa na stole. Dorabiam dekielek z blachy i zobacze co bedzie jak pochodzi z pol godziny czy nawet godzine.

Edit:
Brak mi slow do tego silnika juz .. zrobilem dekielek przykrecam go, sprawdzam olej a tu zonk, pol cm pod max , z jakiej racji od wczoraj gdzie tylko wyjechalem kombajnem i wjechalem do szopy przodem zeby swiatlo bylo ubylo znowu tyle oleju? Odpalam dzisiaj na 2 minuty i po pol godziny sprawdzam i w polowie stanu .. cos psoci pomiary oleju ale co

Edytowano przez luukisool

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fefe    1

Wymień uszczelniacz w pompie to na pewno on robi ci bajzel. W zeszłym roku sam to robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj