Zetix

Kąt wtrysku 6ct107

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zetix    42

Heja!

Pacjent to Z056 z oryginalnym silnikiem 6ct107 z rekorda. Zrobione wtryskiwacze od podstaw, założona nowa sprężarka sezon temu no i po tegorocznych naprawach wtrysków FAKT nie kopci tak przy odpaleniu na niebiesko, ale jak się nagrzeje i daje mu gazu to zamiast ciemnego wali niebieskim (widocznym) Pompa wtryskowa była sprawdzana i jest dobrej kondycji także przeleciałem przez całe forum i znalazłem podpowiedź, że trzeba wyprzedzić trochę zapłon :) Od razu uprzedzam, że filtry oleje zmienione a apetyt na olej 6ct107 ma bardzo mały :)

Tylko teraz chciałbym się was spytać jak tego dokonać? Jakiś mały foto-instruktaż żebym mógł to wykonać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

od strony na obudowie koła zamachowego masz pokrętło pociągasz do siebie i przekręcasz a w lewo na wtrysk będzie widać przez okienko WTR obracasz silnikim do momentu zablokowania się silnika a na kole od pompy powinna pojawić się kropka lub kreska która powinna się zgrać z wziernikiem od pompy ja nie widać to odblokuj pokrętło na obudowie koła  zamachowego pociągając do siebie i przestawiając na prosto przekręć trochę wałem w tą samą stronę znów przestaw pokrętło na WTR i kręć do zablokowania.Jak pojawi się kreska w tych okolicach wziernika a nie zgrywa się z nim to popuść 2 śrubki 8 na kole pompy i ustaw centralnie w wziernik i tyle.A jak kopci na niebiesko to za wczesny kąt wtrysku.A po ustawieniu kąta przestaw pokrętło na kole zamachowym na położenie środkowe  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    42

A ten trik z odsunięciem pompy od silnika zadziała? Kiedyś pamiętam że robiłem tak w c360 jak kopciła na niebiesko to delikatnie ją wycofałem "na oko" i było ok :) Znaczy teraz do końca nie pamiętam czy docisnąłem ale jakiś taki zabieg robiłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie zadziała bo w tych silnikach pompa jest na stałe tylko przestawiana na sprzęgle i możesz delikatnie cofnąć ale to ustawienie jest prosta jak 2 metry sznurka w kieszeni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    42

Tabliczka znamionowa pokazuje 6CT107/r3 rok budowy 78' moc 135km

Jutro będę kombinował z tym kątem wtrysku jak coś będę pisał/ robił fotki :) Muszę tam wszystko wyczyścić bo jest zasyfione i ciężko się połapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj