Cooler1427

zetor 7245 wskaznik paliwa problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Cooler1427    0

tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%

 

zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  

wie ktoś jaki to typ?

 

 możne on zwalił się i to przyczyna ;/

 

mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

post-198466-0-10598900-1498595973_thumb.jpg

Edytowano przez Cooler1427

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

To nie przekaźnik tylko kostka która znajduje się pod tablicą wskaźników gdzieś. u mnie w 7045 jest ona zielona. A powodem ze pokazuje pełny zbiornik jest zapewne zwarcie kabla z masą. zdejmij wsówki z czujnika i zobacz wtedy co się będzie działo. Jeśli wskazówka nie opadnie to musisz lecieć po przewodach i szukać zwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

Zależy o wersji bo ten schemat pasuje do kilku modeli. Przekaźnik może być jak najbardziej w przypadku instalacji z 2 zbiornikami np. Zetor 16245. I w tedy gdy miałeś zalane pod korek przekaźnik pokazywał stan w górnym zbiorniku gdy spaliła górny zbiornik to wskaźnik znów wskakiwal na ful i zapanowała się pierwsza lampka rezerwy na zbiorniku.

Sory coś nie mogę skasować wcześniejszego tekstu. To co zaznaczyles to jest wtyczka tak jak pisał kolega. I jeśli cały czas pokazuje maksa to musisz szukać zwarcia do masy.

Edytowano przez rabit500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

Ja miałem tak że jak było więcej jak rezerwa to pokazywał pełny zbiornik a dopiero jak było ok 10l to wskazówka skakała od 0 do pełnego i tak było od nowego, kupiłem nowy pływak nowy wskaźnik cała instalacja nowa no i nic nadal działał tak samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Spróbuj zamienić wsuwki na czujniku bo może na kablu od poziomu jest rezerwa i odwrotnie. Jeśli po zdjęciu wsuwki wskaźnik opada na 0 to zwarcie można wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler1427    0

teraz jest inna diagnoza.  Bylo ze jak pływak opadł na dół to pokazywało pełno. a jak pływak na góre to pokazywał zegar pusto.

 

pozmieniałem i poczyściłem styki, pomogło.

  

 

obecnie mam tak.

 

pływak na dnie wskazówka na zero i rezerwa się rozżarza  czyli prawidłowo. a jak podnoszę pływak kontrolka ginie a wskazówka nadal 0 i jak dochodzę do maksymalnej pozycji pływaka nagle przeskok na max bak,  czyli nie pokazuje polowy tylko albo zero albo pełno.

 

 jest jakis opornik w wskazniku paliwa i moze on uwalony? bo w miare unoszenia ramienia plywaka wskazóka powinna podarząć a nagle max. a jak schodze w dól to zamiast opadac to nic i nagle na dół xD 

 

co jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler1427    0

odnośnie porad , dziś znalazłem jakiś stary pływak w garażu od żuka chyba lub lublina. 

 

wygląda podobnie i  stwierdzi można śmiało ze jeżeli bak nam pokazuje po odpięciu pływaka to nie wina żadnych zwarć.

 

jak bd zwarcie wskazówka bd latać jak oszalała.

 

po zdjęciu wsówki do zegara lub masy  wskaźnik nadal będzie pokazywał pelen bak.(czyli jest zegar sprawny nieuszkodzony) Budowa i działanie pływaka jest oparte na blaszce poruszającej się po oporniku wiec zdjecie kabli nie sygnalizuje zwarcia tylko brak zasilania opornika i wskaźnika pokazuje nam full.

 

wychodzi na to ze na tym oporniku nie łączy i to częste problem każdego wadliwego wskazywania pływaka w zetorach.

 

odnośnie doboru zegarów to niema znaczenia jaki bedzie. aby analogiczny.(nie elektryczny) grunt to oryginalny węgierski pływak do zetora  dopasowany do odpowiedniego baku, male serie xx12,11itd 50l duze serie xx45 70l różnica w długości ramienia tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arunio112    0

i ja chcialbym prosic o skan schematu elektrycznego bo tych co sa na necie powiekszyc sie nie da i sa nie czytelne.. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj