Polecane posty

Przemix    0

Witam serdecznie.

Wiem, że podobnych tematów było kilka ale mam już mętlik w głowie i szukam konkretnych porad. Otóż w moim MF 255 pękł wał korbowy (i to w 2 miejscach). Po rozebraniu całego silnika zdecydowałem się na remont kapitalny. Blok silnika przekazałem już do osiowania. I teraz pojawia się problem. Jaki wał wybrać? Na składnicy maszyn sprzedawca poleca tylko i wyłącznie azotowany wał bodajże Tyczyn (cena 1100 zł). Z kolei fachowiec z punktu regeneracji silników twierdzi, że nie warto przepłacać i można kupić azotowany wał indyjski (ok. 700 zł), gdyż jakościowo jest on bardzo podobny. Aż trudno mi w to uwierzyć ale jako fachowiec od silników chyba wie co mówi.

Bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniami w tym temacie.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    4

Witaj.
W ramach ciekawostki, bo widzę, że piszesz o wale indyjskim,
swojego czasu, jakieś może z 6-7 lat temu miałem remont kapitalka w mtz 82, wał jest włożony -uwaga- chiński ;-) A części kupowałem w Narwi, tam powiedzieli ze są tańsze prawie połowę i nie ma reklamacji, sprzedają się elegancko, noi faktycznie chodzi do tej pory, nie wiem jak z indyjskimi. Z indyjskich rzeczy to miałem raz opony 11.2 x20 i powiem że bieżnik poleciał masakrycznie szybko, także jaka cena taka jakość, na Twoim miejscu nie zaryzykowałbym tego indyjskiego wału jeśli nie miałbym zapewnienia, że jest on powszechnie stosowany, jak ten chiński np, a póki co o indyjskich nie słyszałem, takie moje osobiste zdanie :) Niech się wypowiedzą inni, może akurat stosowali indyjskie części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wał w typoszeregu AD3.152 jest bardzo wrażliwy i chyba o tym nie trzeba przypominać. Osobiście doradzał bym azotowany. Te 400 zł przy kapitalnym remoncie jest niezauważalną różnicą. Przerabiałem tańsze wały i teraz omijam je szerokim łukiem. Co nie znaczy, że azotowany nie chlaśnie, bo to może się zdarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

kolega ma mały problem. Rozegrał silnik i nie pamięta w którą stronę mają być zamki na korbowodach. do Pompy wtryskowej czy odwrotnie. pomużcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

w swoim mf już 4ty rok mam ten indyjski a kosztował coś około 600zł, a bloku nie osiowałem, nawet głowicy nie odkręcałem wszystko zrobione od dołu i ciągnik śmiga, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafal4610
      Witam. W mojej pompie w opryskiwaczu kończą sie łożyska i uszczelniacze. Tak na szybko próbowałem odkręcic śruby i lipa. Pompa od nowości nie rozbierana (ponad 20 lat ) i śruby nie chcą drgnąc. Na dodatek są na śrubokręt co też utrudnia sprawe. Macie jakieś sposoby na rozbiórke takiej pompy?
    • Przez dzikitadzik94
      Witam wziąłem się za remont mojego mf 255. Okazało się że stary oryginalny rozdzielacz nigdy nie był używany (zapiekł się), więc postanowiłem go wymienić na trójdrożny. Oglądałem trochę zdjęć podłączenia i każdy inaczej podłącza przewody hydrauliczne do zaworu rozdzielacza głównego 
      Moje pytanie jest takie czy pozycja zaznaczona 1 to wyście płyny, a 2 to wejście i czy tak mogę podłączyć. Dodam że mam taki sam rozdzielacz 3 drożny zamontowany już w tym samym miejscu. Drugą stronę zaworu rozdzielacza głównego zostawiam na tura

    • Przez frytass
      Cześć! Kilka tygodni temu kupiliśmy Ursusa 914 z 1989 i teraz poprawiamy go trochę wizualnie i przy okazji wymieniamy to co zepsute do około. Do rzeczy... chcemy wymienić koło pasowe na wale z przodu silnika. Niestety po zapięciu biegu silnik dalej się obraca tak jakby sprzęgło nie trzymało w ogóle i nie mogę odkręcić śruby która trzyma koło. Przed rozkręceniem przodu ciągnik normalnie jeździł i nie wykazywał zużycia sprzęgła. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką maszyną i nie mam pojęcia czy tak ma być czy sprzęgło jest do wymiany czy co? 
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
    • Przez Maniek11001
      Witajcie koledzy .  Mam pytanie do posiadaczy Reni którzy robili juz remont silnika w swoim statku. Mianowicie chodzi mi o koszt naprawy silnika ( dolu) góra zrobiona na wiosnę. I czy u was też tak ciężko chodzi dźwignia od sprzegla? ( linka nowa ) czy da się to jakoś wyregulowac? 
      Renault caly mechaniczny, 
      Proszę i dziekuje za odp 
      Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj