Lukas85

NH TD90 zgrzytajace hamulce

Polecane posty

Lukas85    37

Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Oczywiście,że na każde koło masz oddzielny hamulec jak w każdym ciągniku. Rozepnij pedały i sprawdź czy na obu stronach jest ten sam problem. Jeśli nie używasz rozpiętych hamulców lub robisz to sporadycznie to oba powinny być zużyte mniej więcej tak samo. Masz tam mokre hamulce i ich żywotność zależy w dużym stopniu od oleju i jego stanu. Masz ten ciągnik od nowości ? Ile ma teraz motogodzin ?

Jeśli mocno zgrzyta to mogą być tarcze do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Ciagnik mam od nowości obecnie ma około 1200mth. Sprawdze rozdzielenie hamulców i dam znac


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Skoro hamulce są mokre to rozumiem że znajduje sie tam ten sam olej co w skrzyni tak? Olej wymieniałem z 1.5 miesiaca temu, na korku nie było żadnych opilków wiec nie powinno byc z tym problemu


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Hamulce są smarowane i chłodzone olejem ze skrzyni biegów i w tym oleju pracują. Jeśli masz ten ciągnik od nowości i ma tak mały przebieg a już masz usterkę hamulców to albo mieszałeś oleje z innych maszyn czy przyczep albo teraz wymieniłeś na coś co nie jest do pracy w skrzyni biegów w której są sprzęgła hydrauliczne i mokre hamulce. Innego wytłumaczenia nie widzę bo mimo,że to ciągnik z niższej półki cenowej to jakoś nie wydaje mi się żeby mokre hamulce tak szybko poszły przy dobrym oleju i prawidłowym jego stanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wysos
      czy ktoś wie czy jest możliwość zrobić wolny (swobodny) powrót oleju? chciał bym aby podczas pracy maszynami wymagającymi ciągłego przepływu hydrauliki aby olej nie wracał przez rozdzielacz a właśnie poprzez wolny spływ, czy zrobienie (dorobienie) takiego przyłącza w miejscu wlewu oleju to dobry pomysł? a może gdzieś w tym modelu jest miejsce przygotowane na takie przyłącze?
    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj