Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wini    59
Napisano (edytowany)

Witam. Mam taki problem. Zaczęło się od dziwnego hałasu, prawdopodobnie z przedniego mostu. Postanowiłem sprawdzić działanie blokady przedniego mostu. W instrukcji napisane jest, aby podnieść przód do góry, włączyć napęd i bieg. Jedno koło zablokować i trzymając kręcić drugim do tyłu,i spróbować zakręcić nim do przodu.(powinno sie zablokowac). Po podniesieniu ciągnika, jednym kołem mogę nieprzerwanie kręcić do przodu,drugie w tym casie kręci się do tylu, a wal napędowy stoi w miejscu. I tu pytanie co mogło się stać, bo chyba tak nie powinno się dziać?

Edytowano przez wini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Wystarczy że będzięsz robił to według instrukcji...
Nie zablokowałes koła. Dokładniej to jedno koło ma być w górze, a nie obydwa
Sprawny echanizm roznicowy zawsze sie tak zachowa jak napisałes.
U cie może być uszkodzone łożysko lub sprzegło załączające


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89
Napisano (edytowany)

Do książek a nie do komputerów!  W książkach jest cała mądrość ludzka.

To skoro koła nie mają się kręcic niezależnie to po co według ciebie @wini istnieje cos takiego jak mechanizm różnicowy dyferencjałem zwany?

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roman_h2    67

odkrec korek i jak będą opilki to masz problem jeśli nie to się nie przejmuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    59
Napisano (edytowany)

Ale przecież to jest mechanizm o stałym załączeniu. Z instrukcji wynika że kręcąc kołem powinno się ono zablokować, bo zaloczony jest przedni napęd i skrzynia zablokuje.

post-64485-0-87860800-1494625862_thumb.png

post-64485-0-32921100-1494625894_thumb.png

Edytowano przez wini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    4

Wymień olej w przednim moście na nowy, tylko taki jaki producent zaleca w instrukcji. Zapewne obecny stracił swoje właściwości i mechaniczna blokada nie rozłącza na zakrętach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Witam. Ja mam podobny problem. Może opiszę go dokładniej. Głośno trzaska w przednim moście, lub zwolnicach podczas jazdy na skręconych kołach, gdy jadę do tyłu, oraz czasami gdy jadę do przodu z reguły dzieje się to gdy nie ma obciążenia( na przykład podczas orki nie słychać , ale na uwrociach już tak) dodatkowo przy skręconych kołach napęd stawia bardzo dużę opory wręcz jakbym miał hamulec zaciągnięty, dodam że to wszystko dzieje się tylko na włączonym przednim napędzie. Ktoś miał podobny przypadek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Problem częściowo rozwiązany. uszkodzone dwa tryba w przystawce. Raczej to nie wyjaśniło tych oporów przy skręcie ale raczej napewno było to powodem trzasków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    59

Tryby uszkodzone bo coś działa przez "sile". Zmień olej w przednim moście to może problem sam się rozwiąże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Gdzie się tam zmienia olej? Warto wcześniej trochę pojeździć żeby się zagrzał? Mam zamiar zastosować Fuchs zalecany do carraro w instrukcji obsługi zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj