Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kopcenie/dymienie C-330


624 odpowiedzi na ten temat

#121 Share Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 czerwiec 2010 - 16:03

Kopcenie/dymienie C-330 Wczoraj zacząłem robić opryski ciapkiem, ale po paru przejazdach stracił moc i zaczął kopcić na niebiesko. A dziś już nie chce zapalić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 02:38
  •  

#122 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 czerwiec 2010 - 16:45

Kopcenie/dymienie C-330 Niebieski dym to raczej olej. Jak nie chce zapalić to brak mu kompresji. Chyba bez zdjęcia głowicy się nie obędzie. Żadna awaria układu paliwowego nie objawia się niebieskim dymem. Coś masz nie tak z uszczelnieniem tłok-tuleja. Prawdopodobnie.
KPK Kumurun Team

#123 Share Patrick345

Patrick345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 04 czerwiec 2010 - 19:45

Kopcenie/dymienie C-330 To ja się przyłącze do tematu. Mam podobny problem ze swoim dymi ostro na czarno, starcił lekko na mocy ale oleju nie bierze. Po zapaleniu do puki sie dobrze nie rozgrzeje wali na czarno, to samo przy wkręcaniu się na obroty ale jak jest pod lekkim obciążeniem to wali jak lokomotywa. Jakieś 300mth była generalka, jak myślice co mogło powiedzieć "nie chce dalej robić"? Wtryski? Jeśli tak to jakie wybrać.
Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

#124 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 czerwiec 2010 - 04:44

Kopcenie/dymienie C-330 Na czarno ropa się pali. Za dużo paliwa względem powietrza. Sprawdz filtr powietrza czy jest drożny, sprawdz ustawienia zaworów, jak to nie to pozostają wtryski i pompa. Pompa to raczej regulacja początku wtrysku, one się prawie nie psują, a wtryski do regulacji lub wymiany. tak czy srak do pola i na próbnik.
KPK Kumurun Team

#125 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 06 czerwiec 2010 - 23:35

Kopcenie/dymienie C-330 - Zdjąć kolektor wydechowy.
- Sprawdzić zawory.
- Sprawdzić zapłon.
- Wyciągnąć wtryski i sprawdzić.
- Zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
- Sprawdzić czy rozpylacz nie ściska się zbytnio we wtrysku(w obudowie). Czasem zdarza się, że jak jest już dolna kopułka mocno zmęczona to po nagrzaniu potrafi zacisnąć rozpylacz.
- Sprawdzić czy czasem coś się nie stało z odprężnikiem, czy śruba reg się nie wykręciła.


To co wyżej można zrobić aby się upewnić.

Jak żadna awaria układu paliwowego nie objawia się niebieskim dymem? Pomyśl zanim coś takiego napiszesz. Już samo złe ustawienie zapłonu może objawić się niebieskim dymem. A mianowicie przerzucaniem kłębów niebieskiego dymu raz z jednego cylindra raz z drugiego.

Lechu coś mogło się stać z pompą, może szlag trafił sekcje, przez jakiś brud. Lub nie dopilnowanie wymiany filtrów paliwa i szklanek. Może zapłon się przestawił bo śruby się poluźniły na kole pompy. Jak zapłon się mocno przestawi to nie odpali silnik.

Patrick może miałeś założone chińskie zestawy naprawcze i do tego niepotrzebnie założony drugi pierścień zgarniający olej. Po prostu może tuleje szlag trafił, ale to idzie łatwo sprawdzić. Dawniej drugi pierścień zgarniający zakładało się dopiero po pewnym przebiegu, gdyż właśnie na początku dwa pierścienie nie pozwoliłyby dosmarować dostatecznie cylindra i pierścieni.

Seweryn20 jeszcze kolega nie sprawdził podstawowych rzeczy, a Ty mu wylatujesz ze zdejmowaniem głowicy.

#126 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 czerwiec 2010 - 13:30

Kopcenie/dymienie C-330 Zbyt wczesny wtrysk raczej nie powoduje dymienia tylko zbyt pózny. I przeważnie dymi na ciemno. Jeśli dym jest wyraznie niebieski, ma charakterystyczny zapach i jest go dużo to praktycznie pozostaje tylko uszczelnienie tłok-cylinder. Eliminując wcześniej takie rzeczy jak zawory, czy np, zbyt duży poziom oleju we filtrze bo i z takim aparatem miałem do czynienia. Tak że przynajmniej przy takich prostych silnikach jak 30 czy 60-ka po kolorze spalin i zapachu można wstępnie określić co jest powodem dymienia. Zdjęcie głowicy to ostateczność po wyeliminowaniu innych możliwych usterek. Poza tym było wyrażnie napisane że w czasie jazdy zaczął kopcić na niebiesko. A to na pewno nie zapłon. Sam się nie przestawił. Objawy wskazują raczej na przytarcie tłoków, zablokowanie pierścieni i utratę kompresji. Jedno jest pewne... najlepiej było by to widzieć... więcej by to dało niż gdybanie.
KPK Kumurun Team

#127 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 09 czerwiec 2010 - 23:14

Kopcenie/dymienie C-330 No skoro zaczął dymić podczas jazdy, a chłodnica wody pełna, temperatura w porządku, pompa wody też. To z jakiej racji nagle się silnik zużył, rozleciał itd... nagle pękły wszystkie pierścienie na tłokach i nagle kupa dymu. :)
Wszystko się może zdarzyć...ale raczej sekcja się zacięła w pompie, przez brudy. Mówisz o gdybaniu. Równie dobrze można powiedzieć, że forum jest nie potrzebne, bo tutaj wszyscy gdybią. Może nawet się gniazdo zaworowe rozlecieć.

Z czyichś opowieści nie wywnioskujemy nic...bo ile to się już nasłuchałem opowieści, że na polu coś się komuś stało itd itp, a jak się później okazywało to w ogóle ktoś nie o tym mówił, nie w tym miejscu szukał itd.
Możemy jedynie nakierować kogoś na właściwi tor w diagnozie.

Po za tym napisałeś

Żadna awaria układu paliwowego nie objawia się niebieskim dymem.

Co jest oczywistą nieprawdą i brednią. Więc to sprostowałem. Do tego tyczyły się moje posty w Twoim kierunku.

Lechu napisał:

Wczoraj zacząłem robić opryski ciapkiem, ale po paru przejazdach stracił moc i zaczął kopcić na niebiesko. A dziś już nie chce zapalić.

Odpisując tej osobie i pisząc co ma zrobić założyłem, że układ paliwowy jest już cały przejrzany, począwszy od baku, poprzez ewentualne brudy w rurkach, wężykach, kończąc na sekcjach w pompie i wtryskach. Samo sprawdzenie rozrządu, to można powiedzieć profilaktyka:D
Objawy wskazują na problemy z układem paliwowym. Nie było stukania, ani zatarcia silnika więc ja obstawiam to. Chyba, że słowa stracił moc oznaczają deptanie na maxa przy ewidentnym zacieraniu silnika:D Wtedy to już może trzeba będzie inaczej zinterpretować te słowa.

P.s.
Z odpowiedziami na poszczególne pytania jest troszkę chaosu, ponieważ jednej osobie dymi mocno na czarno silnik, drugiej z kolei na niebiesko i w dodatku nie chce odpalić. Nie wiem czy wszyscy się połapali w moich odpowiedziach. Jak coś to proszę o konkretne pytanie i wszystko wyjaśnimy.

Tak że przynajmniej przy takich prostych silnikach jak 30 czy 60-ka po kolorze spalin i zapachu można wstępnie określić co jest powodem dymienia.

- to jakaś nowość? już w niejednym poście pisałem, że zdjąć wydech od razu jak zaczyna się coś dziać i patrzeć z którego cylindra i co piszczy w trawie.

#128 Share Damianoss123

Damianoss123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin
  • Zainteresowania:Ciągniki Ursus, remonty

Napisany 10 czerwiec 2010 - 05:22

Kopcenie/dymienie C-330 U mnie wcale nie dymi chyba ze z ciężarem.

#129 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 czerwiec 2010 - 13:19

Kopcenie/dymienie C-330 Nic nie pisał o prawidłowej temperaturze ani pełnej chłodnicy. Zatarcie to nie zużycie tylko awaria i zdarza się często. Nie wiem skąd ci się to wzieło. Tłok nie stuka gdy się przyciera tylko gdy taki silnik trochę rozchodzisz to zaczyna klepać o cylinder. Nie twierdzę że forum nie jest potrzebne... Stwierdzam tylko fakt że w tym przypadku bez oglądnięcia silnika trzeba dokładnie zważyć to co jest napisane. Poza tym forum nie służy do kłótni tylko wymiany zdań i niech tak zostanie. Gdyby padła jedna sekcja to silnik miał by przynajmniej z początku podejrzaną pracę, ale możliwe. Choć uważam to za mało prawdopodobne. prędzej bym powiedział że końcówki wtrysków wypaliło. Ale obie? Ropa nie dymi na niebiesko tylko biało. A to już inny kolor niż niebieski na jaki dymi silnik czterosuwowy spalający już duże ilości oleju. Zapach spalin jest wtedy inny niż ze zle spalanej ropy. Jak zapalisz taki silnik w garaży to różnicę poczujesz. Oczywiście warunkiem jest to że silnik musi mieć jedną usterkę z powodu której kopci a nie wszystkie możliwe. Kolorem spalin można się sugerować gdy silnik jest przynajmniej dobry a nie w stanie śmierci klinicznej.Bo to oznacza wrak nie silnik. Poza tym napisałem że po kolorze spalin można WSTĘPNIE określić usterkę. Ze zdjęciem głowicy oczywiście masz rację ale większe znaczenie ma to w 60-ce niż w 30-ce gdzie jest tylko jedna.

Faktem jest że przy dzisiejszej jakości części zamiennych można się spodziewać dosłownie wszystkiego ale że spalanie oleju w silniku skutkuje niebieskim dymem... będę się upierał.
KPK Kumurun Team

#130 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 15 czerwiec 2010 - 23:45

Kopcenie/dymienie C-330 Przecież wiem, że tłok nie stuka jak się zaciera.
Bóg wie raczyć co się tam dzieje, bo chyba my się tym bardziej interesujemy niż właściciel sprzętu.

Osobiście nie wiem co to znaczy wypalenie końcówek, nigdy się z takim czymś w c360 nie spotkałem. W Volvo, Manie, owszem...ale nie w c 360 i 330. A jeśli było coś takiego i mi umknęło to sorry. W ciągnikach siodłowych często zdarzają się stopione tłoki, wypalone rozpylacze i odłupane rozpylacze, ale to chyba z racji dużych mocy i przebiegów. Oczywiście też z racji problemów z komputerami sterującymi lub elektrozaworami na pompo wtryskach.

Jak będzie spalał silnik trochę paliwa to dym będzie jaśniejszy. Jasny niebieski. A jak będzie paliwa walił multum to masz racje będzie biały dym i charakterystycznie gryzący. Jednak przy małym spalaniu ropy dym będzie dalej niebieski.

Przy np dotarciu silnika, który docierając się pobiera pewne ilości oleju można zaobserwować konsumpcję oleju i lekko niebieskawy dymek. Mimo, że konsumpcja jest znaczna to i tak dym nie jest ciemno niebieski, jest powiedziałbym lekko niebieski. Dzisiaj odpalałem Sw 400, który zrobiłem, no i na dotarciu sobie pluje olejem z wydechów, lekko zadymia na jasny niebieski. Fakt faktem, że zapach spalin nie jest taki jak w przypadku ropy.

Kiedyś gość przyjechał do nas c 330, z zaciętą końcówką wtrysku, no i silnik kopcił jak parowóz, oczywiście prawie na biało. Także ja popieram Twoje zdanie na ten temat.

Fakt prawidłowej temperatury i pełnej chłodnicy pominąłem, chyba z tego względu, iż to można sprawdzić zaraz. Zanim napisze się na forum posta, można samemu zajrzeć do chłodnicy, sprawdzić czy woda wygotowana itd. Bo skoro wody by nie było... pękł wąż, chłodnica byłaby zabrudzona...itd to chyba nikt nie pisał by na forum pytań dlaczego dymi, bo by już wiedział:). Wtedy tylko rozbiórka.

A swoją drogą ostatnio właśnie miałem zetora 5211, który miał tak zasyfioną chłodnicę, że woda się gotowała co chwila. Na domiar złego, ktoś sobie zapłon ustawił też na oko:) zbyt wczesny oczywiście.

P.s.
Chyba Twoje postrzeganie niebieskiego jest inne niż moje. Pozdro.

Niech napisze właściciel co w końcu się stało i wtedy będziemy rozmawiać o ewentualnej naprawie tego:D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 02:38
  •  

#131 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 czerwiec 2010 - 10:29

Kopcenie/dymienie C-330 Z wypaleniem to fakt... nie nie spotkałem się ani w 330 ani 360 ale z urwaną końcówką tak w c-360 a wynikło to prawdopodobnie z niedbałego montażu właściciela(brud, syf, brak wiedzy). Dziurę w tłoku widziałem w MF, i to wyleciała w krótkim czasie po remoncie silnika, wymieniałem tłok i najdziwniejsze że nie doszukałem się powodu tej dziury. Kąt wtrysku, ciśnienie, sam wtryskiwacz wszystko było ok. Ogólnie uważam że jakość części ostatnio jest przyczyną coraz większej ilości awarii. Kolor spalin czy zapach to nie jest objaw którymi należy się sugerować dosłownie. Napisałeś wszystko co trzeba i wiesz że trzeba łączyć fakty żeby jak najszybciej zlokalizować usterkę bez niepotrzebnej roboty (spaliny, dzwięk, zużycie płynów, poznanie historii silnika itd, itp). A w tym capku nie wiemy jaka była temperatura< jaki jest jego ogólny stan techniczny, co było robione w przeszłości.. w ogóle to nic nie wiadomo. Czasem zdarzają się przypadki zatarcia silnika z innych powodów niż przegrzanie silnika. Ale nie ma się co rozpisywać. A co do zetora to fakt...brudna chłodnica w w połączeniu z za wczesnym wtryskiem to następny powód do zatarcia silnika.

Nasze spostrzeżenia niebieskiego dymu myślę że są takie same... trzeba się dobrze nakombinować żeby ten niebieski zobaczyć... ale jest.
Zobaczymy, może właściciel jeszcze napisze bo sam jestem ciekaw co tam się stało.
No... to tyle.
Każda opinia jest mile widziana, pozdrawiam i do usłyszenia.
KPK Kumurun Team

#132 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 17 czerwiec 2010 - 23:32

Kopcenie/dymienie C-330 Ogólnie mało kto wie, że ciężko jest wymyć chłodnicę od zetora, c 360 bez wyciągnięcia jej. Wszyscy myślą, że jak psiknie wężem trochę wody i wydmucha, to będzie ok:)

Części obecnie są straszne. Tandeta. Praktycznie wszystko trzeba oglądać po kilka razy. Tu coś nie pasuje, tu np zawory nie dotarte. Szkoda słów i nerwów.

#133 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 czerwiec 2010 - 10:32

Kopcenie/dymienie C-330 Żebyś wiedział. Do zetora z pompkami problem... założona w fabryce służy długo, kupiona jako część zamienna zapomnij że długo pochodzi. Czujnik oleju do swojej 4011 szczelny trafiłem za trzecim razem. Sąsiadowi w 3p robiłem remont silnika z wymianą wałka rozrządy. Silnik chodził może 10 godz. sąsiad jechał i zdech mu pod moim domem. Myślałem że mnie szlag trafi bo dotychczas nie nawaliłem z robotą. Okazało się że starły się krzywki na wałku rozrządu. I gdzie producent ma kontrolę jakości że wypuścił na rynek wałek bez ulepszenia? Tyle że sprawa załatwiona bez problemy, przyznali się do błędu i dali nowy. A jak wyglądają węże do układu chłodzenia... masakra. Można tak wymieniać bez końca.
KPK Kumurun Team

#134 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 16 marzec 2011 - 21:04

Kopcenie/dymienie C-330 koledzy ile wytrzymał wam zestaw THM bo w mojej 330 zrobiłem 300mtg poprzednio był czeski zestaw wytrzymał 2500 pytałem w sklepie o taki ale niema czeka remont 330 i nie wiem jaki zestaw kupić żeby nie popełnić znowu błędu a dużo osób chwaliło THM że są twarde i trzeba dłużej docierać nie wiem trzy mój był tylko nieudany

#135 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 marzec 2011 - 22:21

Kopcenie/dymienie C-330 to i tak sporo ze 300 wytrzymały hehe dla sąsiada po 100 siadły...
http://www.farmexper...rodukt6945.aspx czeski
http://www.farmexper...rodukt2776.aspx polski
http://sklep.ursus.p...uct&prod_id=456 polski
polecam czeski u mnie w okolicy na tym chodzą i nie ma problemów

Edytowany przez Roki212, 16 marzec 2011 - 22:22.


#136 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 16 marzec 2011 - 23:07

Kopcenie/dymienie C-330 Części z thm są robione z plasteliny i utwardzane są gumą do życia taką balonówką turbo :lol:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#137 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 17 marzec 2011 - 15:17

Kopcenie/dymienie C-330 Ja w swojej C-330 mam założone zestawy z Krotoszyna i już parę lat na nich chodzi bez zarzutu. Jak robiliśmy remont to mechanik mówił, że te z Krotoszyna dłużej wytrzymują od tych z THM-a.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#138 Share zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 17 marzec 2011 - 17:54

Kopcenie/dymienie C-330 Ja mam komplet naprawczy Mahle z tłokiem Gorzycki , mój sąsiad robił w tym samym czasie remont co ja i kupił komplet naprawczy ZETOR i traktor mu tak samo pięknie chodzi i jest silny .Więc nie ma co przepłacać 600 zł za Mahle , tylko założyć ZETOR-a. i będzie to samo , a nawet może i lepiej.Pozatym zestaw Zetora jest według mnie lepiej spasowany.THM to SZROT!!!!!!!! wogóle wszystko co robi THM jest najgorszej jakości , tak samo jak inne wynalazki made in ........ :D Znajomy założył zestaw THM to jak wyjechał w pole do orki to silnik zamiast być suchy i szary to był czarniutki tak się pociło spod kurka :lol: , ja kupiłem końcówki drążków kierowniczych to gumku zaraz zżeszały. :(

Edytowany przez zonk28, 17 marzec 2011 - 17:59.


#139 Share Ursus328

Ursus328

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Chojnowa
  • Zainteresowania:Motoryzacja
    Rolnictwo

Napisany 17 marzec 2011 - 18:31

Kopcenie/dymienie C-330 ja mam mahle krotoszyn z pierscieniami z lat 70-80 bez napisów i jak narazie sprawuje sie idealnie
--- URSUS C-328 ---

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 02:38
  •  

#140 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 17 marzec 2011 - 19:21

Kopcenie/dymienie C-330 byłem dzisiaj w sklepie i pan sprzedawca mówił że zestawy z krotoszyna są przereklamowane niedokońca polskie tuleje są sprowadzane prawdopodobnie z Turcji i ma sprowadzić czeskie AGS nie zetor miałem już takie

Podobne tematy ursus 330 dymi na biało