Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kopcenie/dymienie C-330


624 odpowiedzi na ten temat

#101 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 21 maj 2010 - 14:17

Kopcenie/dymienie C-330 nie zdiagnozuję tego bo nie jestem mechanikiem ale dam wtryski do ustawienia bo powiem szczerze że kręciłem w nich to znaczy rozkręciłem całe i potem skręcałem wiec były rozkręcone i nie ustawiane i zobaczę a jak będzie tak stukać nadal to można jeździć czy nie a jeśli ktoś jest dobrym mechanikiem i może powiedzieć na słuch co by było nie tak to mogę nagrać filmik tego ciągnika jak zapalam i jak chodzi i wysłać na email

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 03:35
  •  

#102 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 21 maj 2010 - 23:52

Kopcenie/dymienie C-330 Co ma tuleja z progami do nowych pierścieni. Tłok musiałby być dłuższy, aby pierścień nowy nachodził na uskok. Stukot to nie będzie ta przyczyna.

Co mogło być źle... hms... źle złożone korby, zamienione stopki korbowodów, tulejka w korbowodzie z wielkim luzem, za wysoko wystające tłoki, źle ustawiony rozrząd, no i źle ustawione zawory. Ewentualnie coś wpadło przez gniazdo zaworowe i stuka sobie o tłok i głowice. Z doświadczenia wiem, że wystarczy kawał twardej rdzy.

Obstawiam, że rypnąłeś się na rozrządzie i zawory walą w głowicę, Mogą lekko tykać, i przy zapalaniu nie będzie to tak słyszalne.

Może wtryski leją skoro je rozkręcałeś. Nie jesteś mechanikiem a grzebałeś z wtryskami...a masz chociaż na czym je ustawić po rozebraniu? :rolleyes:

Hehe filmik mówisz, myślisz, że lekarz może leczyć też z filmików? Jakby tak było to świat byłby lepszy.

Napisz dokładnie co robiłeś... bo nie jasny jest Twój opis...Silnik był wyciągnięty? wyciągałeś pompę wtryskową? wyciągałeś wszystkie korby? Robiłeś głowice? Po co rozkręcałeś wtryski?

Luz na korbach i wale sprawdź ruszając dolną częścią korbowodu w lewo i prawo. Jeśli luz jest to jest dobrze. Ale luz musi być w każdym położeniu wału. No i jak luz będzie za duży to może, tłok tykać o głowicę. Ja zawsze powtarzam, że wszystko trzeba sobie porządnie znaczyć przed rozbieraniem.

#103 Share greeduz123

greeduz123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów

Napisany 22 maj 2010 - 06:45

Kopcenie/dymienie C-330 No wiec tak najpierw go przepołowiłem wykręciłem całe sprzęgło wszystko pompę paliwa odkręciłem no cały silnik rozkręciłem bo już stał i nie palił i wszędzie olej ciekł wiec wymieniłem tylko pierścienie na tłokach bo resztę było ok rozrząd ustawiłem na takie znaki co tam były i jak kręciłem korba to zwracałem uwagę czy nie uderzają zawory i nic takiego się nie działo następnie wkręciłem wał korbowy a co do zamiany korbowodów hmm może się zdarzyło bo ja z tłoków korbowody nie odkręcałem zostawiłem tak jak jest ale teraz przy całym przemyśleniu przypomniałem sobie że na jednym korbowodzie jak był przykręcony do wału to panewki były grube z kolei na drugim cienki i teraz nie wiem ale na którymś był jak ten korbowód się skręca to była taka blaszka miedziana przykręcona żeby nie dociskał tak mocna na wał czy ? no wiec tak może to jest przyczyna bo jeśli były by to panewki to które te od korbowodu czy te od wały kor.. i to zwróciło na ,mnie ta uwagę że tu cienkie tu grube jak będę zmieniał te panewki od korbowodu to jakie mają być grubsze czy cienkie i jak je zamontować skręcić żeby było ok czy luz mały musi być czy dokręcać na max i czy ta blaszka miedziana której nie przykręciłem bo nie wiem czy tam gdzie były panewki cienkie czy grube to morze być przyczyna i jak ja zwalczyć bo to tak właśnie słychać jakby tłoki waliły o głowicę to co opisałem to robiłem jeszcze wymieniałem wszystkie uszczelki a to co napisałem to robiłem nie po kolei tak jak napisane tylko to co robiłem a jeszcze jedno pytanie poco jest szlif wału a jak rozrząd byłby źle ustawiony to przy zapaleniu powyginały się te popychacze

#104 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 23 maj 2010 - 04:15

Kopcenie/dymienie C-330 po przeczytaniu tego - nasuwa mi sie jedna mysl...

kolego daj wał do szłifu -kup panewki takie na odpowiedni szlif - skręcaj .Ewidentnie ktos tu juz kombinował.Potem ustawic pompę -wiele razy juz sie o tym pisało.Prawdopodobnie tu masz zmaszczone z korbowodami -podkładki i to może być przyczyna stukotu jednak uderza-głowicę zdejm i zobacz czy niema śladu po uderzeniach

#105 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 27 maj 2010 - 23:09

Kopcenie/dymienie C-330 Powiem tak.
Po przeczytaniu tego dramatycznego postu...nie wiem nic. Chaotycznie napisany. Nie bierz się za silnik jak nie masz o tym pojęcia. Bo teraz masz podwójnie marnowany czas, a koszty mogą dopiero wyjść jak coś się sypnie przez nieuwagę. Pewnie do mechanika i tak to wszystko będzie musiało iść.

Złożenie silnika nie jest trudne... trudne jest spamiętać szczegóły. Potrzebne jest doświadczenie.

#106 Share Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 15:57

Kopcenie/dymienie C-330 Mam taki problem. Otóż od jakiegoś czasu C-330 zaczął mi bardzo mocno dymić z komina. Co jest tego powodem i jak się tego pozbyć?

#107 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 28 maj 2010 - 16:13

Kopcenie/dymienie C-330 A moc nie zmalała? Bo jeżeli moc spadła to według mnie wtryski leją ;)

#108 Share lamboEVO100

lamboEVO100

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 16:15

Kopcenie/dymienie C-330 A na jako dymi ?

#109 Share Lechu5245

Lechu5245

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 16:18

Kopcenie/dymienie C-330 Nie zauważyłem żeby moc stracił. A dymi na czarno - taki bardzo ciemny czarny

#110 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 28 maj 2010 - 16:25

Kopcenie/dymienie C-330 No według mnie wtrysk leje paliwo a silnik jego nie przepala i dymi na czarno. Gdyby wtrysk/i lały/ł to moc by tracił. Ale mogę się mylić. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 03:35
  •  

#111 Share pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów

Napisany 28 maj 2010 - 16:45

Kopcenie/dymienie C-330 wg mnie tak samo chodzi o wtrysk, przepuszczający paliwo

sprawdź sobie - jak to nie bedzie to - szukamy problemu głebiej ;)
W rolnictwie siła!!! :)

#112 Share pysa

pysa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2010 - 17:07

Kopcenie/dymienie C-330 a może filtr powietrza jeśli dostaje za mało powietrza to będzie brał więcej paliwa

#113 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 maj 2010 - 17:13

Kopcenie/dymienie C-330 Jak pali olej to dymi na niebieski,biały kolor. Czarny dym to za mało powietrza względem paliwa. Lejące wtryski, stłumiony dopływ powietrza, zużyty silnik. Sprawdz dokładnie filtr powietrza czy jest drożny tak jak trzeba. Możesz zdjąć miskę z filtra albo cały filtr i zapalić silnik... zobaczysz co się będzie działo. Potem wtryski i zawory jeśli filtr powietrza jest dobry. Profilaktycznie wymień filtry paliwa.
KPK Kumurun Team

#114 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 30 maj 2010 - 13:21

Kopcenie/dymienie C-330 odkręc filtr powietrza i przejedź czy bedzie różnica , wymień filtry paliwowe bo to one przewaznie sa przyczyna kopcenia , jezeli nie to , pewnie wtryski

Opus meum est


#115 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 31 maj 2010 - 03:15

Kopcenie/dymienie C-330 filtry paliwa nie mają wpływu na kopcenie na czarno-bo gdyby były zanieczyszczone -poprostu ciagnik nie otrzymałby paliwa to jakby miał kopcic??.Niema co się rozpisywać wyjmij wtryski -kup końcówki -wyreguluj i załóż bedzie po sprawie

#116 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 03 czerwiec 2010 - 00:19

Kopcenie/dymienie C-330 Po prostu zrób to:

1. Zdejmij Filtr powietrza lub odkręć miskę.
2. Wymień filtry paliwa
3. Odkręć wydech
4. Sprawdź czy końcówki grają
itd

Podnieś odprężnik i kręć rozrusznikiem. Jeśli nie będzie słychać rozpylaczy to wyciągnij wtryski(w tym silniku słychać to wyśmienicie). Zajrzyj też do zaworów profilaktycznie, aby się upewnić, że tam jest wszystko w porządku. Zdejmij wydech i posłuchaj jak chodzi. Zobaczysz czy wtryski leją, bo skoro leją to będzie wylatywać paliwo kanałem wydechowym. Filtr powietrza możesz odkręcić ponieważ to tylko 2 śruby.

Zawsze przystępując do diagnozy musimy zdjąć wydech. Wtedy widać co się dzieje.

Po wyjęciu wtrysków, sprawdź głowicę pompując powietrze przez kanał od wtrysku. Ciągnik ustaw na reg zaworów, włącz bieg wysoki i posadź kogoś w kabinie kto będzie trzymał do tego hamulec nożny. Potem zrób tak samo dla drugiego cylindra.
Będziesz doskonale słyszał wszystkie przedmuchy powietrza, bo nie masz wydechu i filtra powietrza.

Jak głowica ok, to sprawdź wtryski przyrządem, jeśli są ok to bierz się za pompę i zapłon.

Pompę można sprawdzić bardzo łatwo bez specjalistycznych narzędzi. Odkręć dekiel pompy z boku i ręcznie podpompuj sekcję, aby rozpylacz zagrał.

A o zapłonie nie chce mi się już pisać:D

P.s
filtry paliwa koniecznie wymień, aby się upewnić czy czasem nie są do bani. Może być tak, że szklanka w której jest filtr ma zardzewiały pipol:D( tam gdzie jest gwint), wtedy kawałek rdzy dostaje się do pompy i cuda się dzieją. Jak nie wiesz czy jest szklanka dobra to profilaktycznie zmień na nową tę od dokładnego filtrowania.

Kopcenie na czarno to za dużo paliwa względem powietrza. Także łatwo przemyśleć tok działania.

#117 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 03 czerwiec 2010 - 07:09

Kopcenie/dymienie C-330 Każdy Ciapek troche 'Kopci' mój też kopci, jak wcisniesz gaz, a twój ci kopci na równych obrotach? bo jak dodajesz gazu, to każdy zakopci :D

#118 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 03 czerwiec 2010 - 09:00

Kopcenie/dymienie C-330 powinien byc lekki dymek....to ze kopci -bedzie kopcil ale pod obciazeniem.....

#119 Share DebyFarmer

DebyFarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Mławski
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Motoryzacja

Napisany 03 czerwiec 2010 - 12:25

Kopcenie/dymienie C-330 Zgadzam się z @przemrolnik, każdy troche kopci, ale jak na wolnych obrotach też kopci to jest to już problem. Zobacz filtry powietrza :D
ZAKAZ KOPIOWANIA ZDJĘĆ ©
bez uprzedniej zgody właściciela
Wszystkie prawa zastrzeżone/all rights reserved

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kopcenie/dymienie C-330 Dzisiaj, 03:35
  •  

#120 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 03 czerwiec 2010 - 23:43

Kopcenie/dymienie C-330 Na wolnych obrotach nie powinien dymić, jak się depnie to tak. Jak wyrówna obroty to powinien przestać dymić.

Podobne tematy ursus 330 dymi na biało