idzkos

Grzejący sie olej w skrzyni 103.54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
idzkos    14

Witam mam problem z grzejącym sie olejem w skrzyni, pompa staje sie gorąca aż parzy przewody tez sa gorące. zauwarzyłem ze elektrozawor od przedniego napedu strasznie syczy dzis go wyjełem i nie było widac po wyglądzie ze cos z nim nie tak, wyjełem tylko na chwile bo zaczął leciec olej i chyba trzeba spuszczac cały. Po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. w przewodach co ida do chamulcow po dotknieciu czuc duze cosnienie w nich, to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Słabo podnosi bo najpierw kazdy ciągnik(wyposażony hamulce hydrauliczne do przyczep) musi najpierw podać ciśnienie na hamulce, a dopiero potem na podnosnik i hydraulike zewnętrzną

Problem leży w rozdzielaczu od sterowania hamulców


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Następny ze szklaną kulą korespondencyjnie awarię zdiagnozował. A jeśli to nie rozdzielacz to co, oddasz autorowi pieniądze za niepotrzebną wymianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalll2532    65

w mojej 106 jest podobnie i nie wiem od czego tak się grzeje. z tym ze przy gorącym oleju odmawia pracy wspomaganie .raz nawet nie mogłem wyłączyć WOM ja by była dźwignia zablokowana. dopiero wyłączenie traktora pomogło. czasem słyszę takie buczenie ciężko określić z którego miejsca dokładnie ,ale wydaje mi się ze z rozdzielacza. renie chyba Baja coś z ra hydraulika bo nie raz ktoś się skarży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    5

Może porostu pompa hydrauliczyczna pada i miesza olej wewnątrz a nie da rady podać go do innych układów i z tąd te grzanie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zużyta pompa, która „mieli” olej co najwyżej sama będzie gorąca i pół metra rurki przed i za nią.

 

Nadmierne grzanie się oleju i pompy wcześniej, czy później doprowadzi do zniszczenia zarówno pompy, jak i samego oleju, gdyż taki olej traci niemalże wszystkie właściwości smarne i pompa pracuje „na sucho”.

 

Trzeba znaleźć przyczynę grzania a może być tylko jedna - blokowanie przepływu, zaś ono ma już więcej przyczyn, które trzeba zlokalizować – I NIKT TEGO ZA WAS NIE ZROBI! Przynajmniej nie korespondencyjnie :D

 

*Zużycie pompy jest wtórne i ma swoje źródło w: nieodpowiednio dobranym lub zanieczyszczonym oleju czy też jego braku, czyli zapowietrzeniu wynikającego albo z niskiego poziomu oleju, albo zapchania filtrów, czy nieszczelności w układzie ssącym pompy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

Olej zalany nowy fusch agrifami 10w40 filtry nowe. Nierzylem cisnienie na zimnym oleju to pokazalo prawie 200 to chyba dobrze. A gdzie znajduje sie ten rozdzielacz od hamulcow? Moze tam sie zawor przyciol skoro w przewodach od nich czuc duze cisnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Skoro napisales ze znalazles waz, to idąc po tropie węża znajdziesz rozdzielacz, wystarczy ze sprawdzisz czy na zewnatz podaje cisnienie. Bez wcisnietego hamulca nie powinno.
Najszybszy sposob na znalezenie gdzie blokuje olej to luzowanie rurek. Po odpaleniu powinien byc maly wyciek, jesli duzy to cos blokuje


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

tylko ze u mnie nie ma wyjscia z tyłu na hamulce jest tylko te wyjscie zaslepione co na zjęciu, ale to chyba wolny spływ oleju. rozdzielacza tez nie moge znalesc

post-25889-0-29715100-1492800960_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

nie ma to żadnego znaczenia czy je masz czy nie.

 

Masz poprostu sprawdzić czy pompe gdzieś blokuje olej. Czyli do jakiego miejsca podaje olej pod dużym ciśnieniem cały czas. Zacznij od poluzowania przewodu przy pompie.

 


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam! Mialem we swojej 106.54 podobny objaw! Na samym poczatku gdy ja kupiłem!jednoczesmie mialem w niej załaczony caly czas przedni napęd. Jak sie okazalo problem nie tkwił w zaworku uruchamianym prxyciskiem, a w przystswce do napedu przedniego pod skrzynią ktora nie rozlanczala napedu,zaworek działał cisnienie dochodziłom ale nie rozłàczało napedu! W tej przystawce pękl seger i to było przyczyną nierozłańczańia napedu! Po usunięciu tej awarii, PRZESTAŁ SIĘ GRZAĆ OLEJ! I NIC WIĘCEJ NIE ROBIŁEM!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Długo będziesz czekał, aż ktoś inny znajdzie przyczynę i wykona całą robotę za ciebie.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trzeba szukać przyczyny do skutku - do odważnych świat należy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj