michalll2532

Renault 106.54 problem ze wspomaganiem

Polecane posty

AlaCapone    5015

Niestety z tych zdjęć trudno cokolwiek przeczytać.  :D  Jedynie co widzę, to brak blokady na pompie.

 

Przygotowanie ciągnika do demontażu pompy:

1. Silnik powinien być zimny, jeśli jest ciepły trzeba odczekać, aż ostygnie.

2. Zabezpiecz ciągnik wyciągając kluczyk ze stacyjki, dźwignię zmiany biegów wrzuć na luz, zaciągnij hamulec postojowy i zablokuj koła.

3. Zdemontuj pompę hydrauliczną wraz z dekielkiem od korpusu silnika.

4. Znajdź numerację cylindrów na korpusie silnika. (podpowiedź pierwszy jest ten od kabiny)

5. Zaznacz króciec pompy idący do wtryskiwacza pierwszego cylindra.

6. Odkręć i odchyl wszystkie przewody przy pompie idące do wtryskiwaczy 6 szt.

7. Zakręć bardzo powoli kołem silnika do momentu pojawienia się paliwa w zaznaczonym króćcu (1 cylindra) i zatrzymaj je.

8. Zajrzyj w okienko po pompie hydraulicznej. W tym momencie znaki na kołach powinny się ze sobą zgrać, tzn ząbek z napisem „3/6” na kole zębatym pompy wtryskowej powinien trafić pomiędzy znaki „0 0” na kole pośrednim.

 

W ten sposób mamy ustawioną pompę pozycji początku wtrysku dla pierwszego cylindra (tak ustawioną dostaniesz po naprawie).

 

(zakręć dopływ paliwa, jeśli masz zawór)

 

Procedura demontażu:

1. Zluzuj nakrętki na trzech śrubach mocujących pompę do korpusu silnika tak, aby zrównały się z końcami śrub.

2. Odkręć nakrętkę znajdującą się na osi pompy wtryskowej poprzez otwór po pompie hydraulicznej. (uważaj, żeby nic nie wpadło do środka!)

3. Uderz młotkiem dość energicznie poprzez pobijak w oś pompy. Staraj się nie uszkodzić osi ani gwintu. Jedno średnio mocne uderzenie wystarcza, aby koło zębate spadło z osi, zaś sama pompa odłączyła się od korpusu. Jeśli to nastąpi odkręć pozostałe przewody wraz z linkami gaszenia i gazu.

4. Na zakończenie odkręcasz całkowicie trzy nakrętki mocujące pompę (poprzednio zluzowane) i wyciągnij ją.

Powodzenia

 

*Możliwości demontażu jest oczywiście więcej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Bardzo szczegółowy opis za co DZIEKUJE!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem co w temacie tylko renault 110.14. Na zimnym silniku wspomaganie działa bardzo dobrze lecz jak sie dobrze rozgrzeje to nie da się skręcić, a jak trochę ostygnie to znów działa. Olej, filtry i pompa wymienione na nowe. Co może być tego przyczyną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siłownik pół roku temu wymieniłem na coś takiego jak na zdjęciu. Możliwe że to przyczyna nie takiego siłownika? Da się jakoś sprawdzić ten dzielnik strumienia?

post-183309-0-75009500-1493572583.jpg

Edytowano przez 2000pawelXYZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

I po wymianie było dobrze na tym siłowniku ?? Może szlag trafił jego uszczelnienie wewnętrzne,  bo chyba oryginał to nie był ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tamten stary siłownik był orginalny i w nim przepuszczaly nawet na zimnym silniku nie dało się skręcić . Wsadziłem nowy to też tak było tylko na rozgrzanym silniku. Orginał to nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8469

tam nie ma dwóch siłowników ? może drugi jest nieszczelny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz kolego jaki to cudowny olej wlałeś do hydrauliki?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

i wszystko jasne default_facepalm.gif

zalej prawdziwy olej i powinno wszystko wrócić do życia, chyba że to co ma na etykiecie napisane olej narobiło już większe szkody


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Przyglądam się temu psioczeniu na ten olej .

Zrobione na nim mam ponad 1000h w dwóch ciągnikach jeden z turem , nie odczuwam zużycia skrzyni , pomp , orbitroli itp.. Tyle że ja leje 10w40

Myśle że ten "prawdziwy olej " to prawie to samo bo produkowane w naszych rafineriach , lub blendowniach , ale ach ta siła reklamy

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Agrol Stou Plus 10W-30

 

Dlaczego ten olej jest nieodpowiedni? Powołam się na dane podane przez producenta oleju.

Dlatego, że:

1. Klasa jakości tego oleju (wg normy DIN 51524) to tylko HLP a więc do układów mało obciążonych

2. Klasa lepkościowa (wg SAE) 10W30 (dodam, że chodzi tu o liczbę po literce "W" a więc "30") ogranicza jego zastosowanie, gdyż po rozgrzaniu w temp. zbliżonej do 1000C ten olej traci swoje właściwości smarne ulegając "rozrzedzeniu" co skutkuje już wiesz czym.

3. Lepkość kinematyczna w 1000C wynosi (dla nowego oleju) wprawdzie 11.3 mm2/s, ale po roku czasu przy tej klasie jakości pozostaje najwyżej połowa - skutek już wiesz jaki.

 

Dane można poczytać na ulotce producenta: http://lotosoil.pl/resource/show/12676.pdf

 

Wniosek

Na tym oleju szału nie będzie, zaś dalsze użytkowanie ciągnika na nim będzie prowadzić do niszczenia przede wszystkim pompy hydraulicznej i orbitrola. Czeka Cię wymiana na olej 10W40, najlepiej klasy HVLP.

 

Napisz mi kolego jak wygląda sprawa orbitrola? Czy na postoju przy wyłączonym silniku da się kręcić kierownicą? (lekko, ciężko, wcale)

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Może być ten lub każdy inny o zbliżonych parametrach. Osobiście używam właśnie tego oleju w moich ciągnikach Renault o mocy do 100 KM. Cena jest dość niska, żeby nie powiedzieć podejrzana. Przed zakupem zbadałbym sprzedawcę pod kątem uczciwości i znajomości produktu, ale dla Ciebie będzie to raczej trudne.

 

Orbitrol

W jakim stanie są zawory bezpieczeństwa (przelewowy, szokowy, czy zwrotny) nie wiem – należałoby sprawdzić na stanowisku pomiarowym, ale jeśli nie da się kręcić kierownicą orbitrol jest w pełni sprawny.

 

Siłownik skrętu

Czy są przecieki wewnątrz siłownika można bardzo prosto sprawdzić. Skręć max w lewo i wyłącz silnik. Odkręć przewód hydrauliczny od siłownika (ten bliżej koła). Odpal silnik, gaz ręczny ustaw na 1300 obr/min i zakręć kierownicą nadal w lewo (UWAGA! NIE KRĘĆ W PRAWO – w przeciwnym wypadku z odłączonego przewodu poleci olej). Jeśli z siłownika (otworu po odkręconym przewodzie) poleci olej – uszczelniacze do wymiany.

 

Jeśli masz chwilkę czasu i chęci możesz przy okazji sprawdzić ciśnienie w układzie. Na odłączonym przewodzie zakręcasz manometr i kręcisz kierownicą „w prawo” – ciśnienie w granicach 160 bar oznacza sprawny orbitrol (chwilowo manometr może pokazać 180 bar).

 

*Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 powinien uzdrowić całą sytuację.

Tu masz parametry oleju: http://www.ifmireland.ie/images/april/docs/AGRI/AGRIFARM%20STOU%20MC%2010W-40.pdf


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

 

 

*Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 powinien uzdrowić całą sytuację.

 

Tiaa , jak się nie kręci wcale na postoju. 

Łożyska zwrotnic w jakim stanie ?? Może rdza stawia taki opór że nawet olej 10W60 nie pomoże

 

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

tia i odmłodzi ciągnik o kilka lat default_grin.gif

bez przesady, do 40 letniego w pełni ciągnika w pełni mechanicznego, który zapewne pyrka po 200 godzin rocznie, zalać olej za ponad 1200zł


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 jest odpowiednim olejem dla hydrauliki i przekładni.

Nędzarze, których nie stać na odpowiedni olej niech nadal kupują płyny, które z olejami mają wspólną tylko nazwę, nic poza tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam! Mam pytanie z innej beczki! Chodzi mi o zbierzność koł przednich w renault 106.54
Jak wiadomo sa to kola napedowe! Wymienilem przegóby na drąźku poprzecznym , no były juz dośc powybijane na jezdni asfaltowej jadàc szybko nie pewnie sie zachowywał, i pytanie jak ustawic rozbierznie, czy zbierznie i jaka jest tolerancja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W moim 106.54 z przodu sa opony 380/85R28.
Czy mozna je zastąpić oponami 14,9R28?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam! A czy te opony 14,9/r28 nie beda mialy wpływu na jazde po asfalcie? Wydaje mi sie źe są od strony bieźnika bardziej wypókłe, natomiast te orginalne 380/85r28 sa jakby bardziej płaskie?!moze chodzi tu o to aby odp. dobrac cisnienie ?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

stare gumy są zapewne już dobrze wygniecione i dlatego tak wyglądają, opona radialna zawsze będzie się układać jak największą powierzchnią do podłoża


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    142

Jak kupisz diagonalną będzie niestety półokrągła od bieżnika a jak weźmiesz radialkę będzie prosta.Inna budowa wewnętrzna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez Damiano604
      Witam, mam problem z demontażem mokrego sprzęgła w Aresie 550 RX, mam zdjętą przednią pokrywę w której znajduje się pompa, następnie nie mogę wyciągnąć tego elementu na którym wokrół są śruby M10 oraz 3 szt. M8, z tego co wiem to tych M8 się nie odkręca. Może ktoś coś podpowie, z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam. Ares z mechanicznym rewersem oraz skrzynią Quadrashift (4 półbiegi). 
       
       
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
    • Przez MarcinZetor8011
      Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj