Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka MF 3080 na Turbo


54 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:36

Przeróbka MF 3080 na Turbo To że w różnych modelach są różne pompy to żaden dowód i akurat w pompie Bosch sterowanej mechaniczne (nie wiem jak w innej) zwiększenie dawki to żadna filozofia. Może nie traktor ale z volkswagenowskiego 1.9TD (aaz) z pompą VE-cośtam, który fabrycznie ma 75KM można wyciągnąć 101KM (udokumentowane na hamowni podwoziowej), oczywiście nie samą dawką, ale jeśli chodzi o samą pompe to kąt wtrysku, ciśnienie tłoczenia i wszystko inne zostało na fabrycznych ustawieniach. Dojdzie jeszcze intercooler bo motor latem miał troche duszno :P ale już na tym setupie zdążyło ukręcić półośke :) Da sie? Da... Pytam jeszcze raz, zwiększałeś kiedyś dawke w jakimś dieslu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka MF 3080 na Turbo Dzisiaj, 09:58
  •  

#42 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:44

Przeróbka MF 3080 na Turbo Nie niezwiększałem. Ty o samochodzie i do tego TD. Podaj przyklad w silniku wolnossącym a nie doładowanym

P.S wiadomo że silnik doładowany jak dostanie większą dawke paliwa to i spalin jest więcej a za tem po przez turbine dostanie więcej powietrza

#43 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:51

Przeróbka MF 3080 na Turbo Racja, silnik w ciągniku to troche inna bajka bo pracuje w innych warunkach (długotrwałe obciążenie i przeciążenia), ale i w tym i w tym są jakieś możliwości podniesienia mocy. Z atmosferycznym dieslem nie podam przykładu bo nie znam z autopsji, ktoś kiedyś pisał o MF 235 i 255 (te same silniki, 38 i 47KM), szczegółów nie znam.

ps: Oczywiście że turbo i N/A to dwa różne światy i różne potencjały ale może i z wolnossącym dieslem da sie coś zrobić - dlatego drążymy ten temat.

#44 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:51

Przeróbka MF 3080 na Turbo Zwiększenie dawki polega chyba na podkręceniu regulatora obrotów. Tak sobie kombinuje, że przy dużym obciążeniu regulator sam zwiększa dawkę paliwa aż do wartości maksymalnej. Przez "podkręcenie" zwiększamy wartość maksymalnej dawki i to chyba tyle, jeśli się mylę to byłbym wdzięczny jeśli ktoś by to wytłumaczył.

@mirasek
W 1.9 TD łatwo można uzyskać kilka km poprzez zmianę tzw boost pina, czyli korektora doładowania. Fabrycznie dawka paliwa jest praktycznie niezależna od ciśnienia, boost pin z silnika 1.6 TD zwiększa dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania(w linku jest to w miarę dokładnie opisane).
Aha, 1.9 TD to traktor, jeśli chodzi o kulturę pracy :P .
http://www.allegro.p..._lda1_9_td.html

#45 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2009 - 20:54

Przeróbka MF 3080 na Turbo To ja z Grześkiem o tym pisaliśmy on ma te dwa ciągniki i teraz nie pamiętam co tam było napisane (ciekawe jaki to był temat?) a teraz na gg go nie ma żeby się spytać

P.S Pewnym sensie to co @mariusz x mówi to jest logiczne ale jest "2 ale". 1- jak zwiększysz dawke na regulatorze obrotów to wtedy jak uzyskasz tę moc co w 3090 to on już nie będzie posiadał tej dodatkowej dawki która służy do zwiększania siły podczas cięzżkich prac (bo regulator jest ustawiony na maxa) 2- to że to służy jak silnik jest obciążony i zchodzi z obrotów więc regulator podaje dodatkową dawkę paliwa by wyrównać obroty. A i zapomniałem od kiedy w pompie rotacyjnej jest regulator. Takie rozwiązanie stosowano w pompach sekcyjnych i to g... dawało. To jest to samo jak ci ciągnik schodzi z obrotów to pedał w podłoge i masz juz dodatkową dawke paliwa

#46 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 21:26

Przeróbka MF 3080 na Turbo

Zwiększenie dawki polega chyba na podkręceniu regulatora obrotów. Tak sobie kombinuje, że przy dużym obciążeniu regulator sam zwiększa dawkę paliwa aż do wartości maksymalnej. Przez "podkręcenie" zwiększamy wartość maksymalnej dawki i to chyba tyle, jeśli się mylę to byłbym wdzięczny jeśli ktoś by to wytłumaczył.

@mirasek
W 1.9 TD łatwo można uzyskać kilka km poprzez zmianę tzw boost pina, czyli korektora doładowania. Fabrycznie dawka paliwa jest praktycznie niezależna od ciśnienia, boost pin z silnika 1.6 TD zwiększa dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania(w linku jest to w miarę dokładnie opisane).
Aha, 1.9 TD to traktor, jeśli chodzi o kulturę pracy :) .
http://www.allegro.p..._lda1_9_td.html

Jest dokładnie tak jak piszesz. A co do wspomnianego 1.9 TD to m.in. właśnie wymieniony został boost pin i spiłowana plastikowa podkładka ograniczająca jego skok w pełnym zakresie do najwiekszego wycięcia na boost pinie. W pompach Piotra 5455 i moim 4255 też jest taki korektor :P

@macin87
Ale skąd wiesz że regulator w 3080 jest już ustawiony na maksa? Silnik w moim 4255 jest mocno zdławiony pod specyfikacje MF, bez żadnych intercoolerów może generować moc 114KM @ 2300rpm wg Perkinsa. Chodzi głównie o zwiększenie trwałości i mniejsze spalanie.

#47 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 kwiecień 2009 - 21:33

Przeróbka MF 3080 na Turbo Jak masz korektor to można trochę podłubać :P. W moim Fergusonie też jest korektor, ale zamiast membrany jest siłownik pneumatyczny sterujący dźwigienką.
Zwiększenie zakresu pracy regulatora obrotów powinno zwiększyć moc, niestety odbije się to na spalinach. Właśnie dlatego w podkręconych golfach zwiększa się ciśnienie doładowania, pozwala to ograniczyć dymienie.

#48 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2009 - 21:43

Przeróbka MF 3080 na Turbo @Mirasek ty w swoim masz silnik doładowany a sam rozumiesz co idzie za tym jak zwiększysz dawke paliwa. Silnik wolnossący ma inną charakterystykę pracy. Musimy dojśc do tego jak to jest na samym początku jaki parametr zmienia się żeby uzyskać większą moc. Na pewno jest więcej paliwa ale coś jeszcze musi być!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka MF 3080 na Turbo Dzisiaj, 09:58
  •  

#49 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 kwiecień 2009 - 21:57

Przeróbka MF 3080 na Turbo Po przemyśleniach stawiam taką tezę:
Wystarczy zwiększyć zakres pracy regulatora obrotów. Regulator to sprytne urządzenie, na podstawie położenia pedału gazu i obrotów wału ustala ilość paliwa podawaną przez pompę. Załóżmy, że jedziesz 1500 rpm z nie dodajesz gazu. Jeśli zwiększy się obciążenie to spadną obroty do czego nie chce dopuścić regulator. Zwiększa on wtedy dawkę paliwa i obroty wracają do normy. Jeśli obciążenie dojdzie do 100% to regulator zwiększa maksymalnie dawkę paliwa. Przy obciążeniu ponad 100% dawka paliwa jest zbyt mała i obroty spadają. Teoretycznie gdyby zwiększyć wartość maksymalnej dawki wzrośnie nam moc, ale silnik zacznie kopcić na czarno. Nie należy mylić tej regulacji z regulacją max obrotów, ona nie ma wpływu na moc.

Czekam na wasze opinie :P .

#50 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 07 kwiecień 2009 - 22:03

Przeróbka MF 3080 na Turbo w/g katalogu injection pomp w 5455 i 5445 mają nr. odpowiednio 4225387M91 i 4225385M91, czyli takie same nie są, ale wszystko inne do samego wtryskiwacza tak.

@mirasek jakbyś mógł to zdjęcie wrzucić bo coś mi nie poszło i nie idzie... :P

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#51 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 kwiecień 2009 - 22:05

Przeróbka MF 3080 na Turbo @Macin87
Faktycznie troche tu mieszamy z tymi turbo i atmosferycznymi, wracając do wolnossących to regulator podnosi dawke zależenie od obciążenia, nigdy tego nie rozbierałem i nie znam dokładnej budowy ale z tego co czytałem to napięcie sprężyny tego regulatora ustala max dawke pod obciążeniem. Silnik może być zdławiony poprzez zmniejszenie tej max możliwej dawki do jakiegoś poziomu i zamiast 107KM będzie miał 100KM przy tych 2200rpm i wogóle odpowiednio mniej mocy w całym zakresie obrotów.

Ciągle ciekawią mnie te 235 i 255 :)

ps: W pompie rotacyjnej jest regulator odśrodkowy :P Jakoś tak działa

ps2: Jest jakiś pompiarz na sali? :)

@Mariusz
No ja sie zgadzam :)

@Pioter
Poszło w załączniku :)

Załączone miniaturki

  • Obraz_035.jpg


#52 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 kwiecień 2009 - 19:32

Przeróbka MF 3080 na Turbo @mirasek co do zdjecia to wg mnie to jest śrubka od odpowietrzania pompy (jeśli nie masz pomiędzy tymi przewodami wysokiego ciśnienia śrubki)

Co do mf255 ja mam u3512 (ale rozbierac go nie będe) i na 100% rózni się od 2812 że na bloku skrzyni ma wsztawke (nie wiem co tam jest nigdy nie miałem z tym ciągnikiem problemów i nie musiałem go rozbierać)

Co do "przestawienia" regulatora to jak będziemy mieli remont kto ustawi kąt wtysku!? Przecież my zmieniamy tylko rozstaw tych tłoczków które tłoczą paliwo, gdybyśmy zmienili średnice tłoczków na większe to kąt wtrysku był by identyczny w tych obu ciągnikach. Ja dalej będe przy tym że różnią się pompą wtryskową, a różnica to jak wyżej napisałem większa średnica tłoczków (ten sam czas i kąt wtrysku ale za to większa ilość wtryskiwanego paliwa i wiadomo że ciśnienie ciut większe będzie, bo wtłaczamy paliwo z tą samą prędkością ale o większej objętości). Co wy na to???

#53 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 kwiecień 2009 - 20:20

Przeróbka MF 3080 na Turbo Na tych pompach nie ma odpowietrznika , bynajmniej w moim nie ma

Po 2 mój w porównaniu z 4260 ma 10 km więcej , inne wtryski i chla jak smok , nie widze sensu w wyjechanym silniku zwiększania dawki paliwa jeszcze w wolnossącym

Ja w swoim założyłbym wolny wydech "Duński " jeżdziłem 1224 z takim i sprawiał wrażenie żywszego może ma ktoś namiar gdzie można by taki tłumik kupić ????

I tak do lata wymienie w moim pozostałe 4 wtryski bo nie sa za bogate

#54 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 08 kwiecień 2009 - 22:55

Przeróbka MF 3080 na Turbo

Co do mf255 ja mam u3512 (ale rozbierac go nie będe) i na 100% rózni się od 2812 że na bloku skrzyni ma wsztawke (nie wiem co tam jest nigdy nie miałem z tym ciągnikiem problemów i nie musiałem go rozbierać)

Jest wstawka i cały tylny most jest inny, ale chodzi mi o sam silnik gdzie różnica mocy to 25% w wolnossącym silniku.

Ta śrubka napewno nie jest od odpowietrzania, u mnie jest ona zaplombowana takim dziwnym kapturkiem :P Nie wiem do czego tak naprawde służy.

Pompy mogą sie różnić, wtryski też, świadczy to o potencjale słabszych wersji :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka MF 3080 na Turbo Dzisiaj, 09:58
  •  

#55 Share Marek1ka

Marek1ka

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 15 sierpień 2009 - 09:53

Przeróbka MF 3080 na Turbo Pompa ma mniejsze znaczenie. Ogranicznikiem ustawia się wydatek pompy do pkt. dymienia. W wolnossącym silniku za moc odpowiada wałek rozrządu. Zmieniając fazy dolotu i wydechu zmienia się przebieg momentu obrotowego i moc max.

Podobne tematy