Hvelektronik

Same silver wolne obroty czy powiny falować?

Polecane posty

Hvelektronik    23

Witam Oglądałem z kuzynem same Silver 100.6 rok 1998 wersja mechaniczna przebieg 6tys i ciągnik ten na wolnych obrotach nie pracował równo aż wskazówką obrotomierza szarpało pytam bo sprzedający twierdzi że tak te model mają. Przeglądając instrukcje serwisową zauważyłem że system paliowy jest bosch więc chyba nie powinno być fuszerki chyba że to jest kwestia regulacji.

 

 

Jakie macie doświadczenia z tymi traktorami?

 

Wrzucam instrukcji napraw po angielsku może komuś się przyda.

 

https://www.easypaste.org/file/XmdB1jQ3/SILVER.80-90-100.4-100.6.pdf?lang=pl

 

z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Co jak co ale 6 cylindrów zawsze pracuje równo na każdych obrotach i ewidentnie handlarz jak zwykle ściemnia. W tych silnikach jest dość specyficzny system zasilania paliwem. Jeśli silnik nie chodzi równo to najprawdopodobniej właśnie system zasilania paliwem jest do remontu lub przynajmniej regulacji. Większość warsztatów naprawiających pompy wtryskowe nie ma pojęcia jak to zrobić. Są tacy, którzy zrobią pompy (do każdego cylindra oddzielna) i wtryski ale żeby to wszystko złożyć i wyregulować to już trzeba kogoś kto ma spore doświadczenie z tym systemem.

Lepiej sobie odpuść ten ciągnik i szukaj dalej chyba,że znajdziesz kogoś kto ogarnia i to nie w teorii system paliwowy w silnikach Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2644

Dokładnie jak kolega pisze falowac to może 2 albo 3 cylindry, 6 powinna chodzić jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Nie powinien falować. Znaleźć specjalistę, który będzie potrafił to naprawić jest dość ciężko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvelektronik    23

Dziękuję za odpowiedzi. Traktor znajduję się u młodego rolnika nie u handlarza. Jeśli można zapytać jaki system paliwowy jest w tym ciągniku z serwisówki wynika że pompa to model BOSCH PFR 1K 90 A 503 ale nie wieli jest na ten temat informacji?

 

Zapytam jeszcze czy możliwe przy tym przebiegu żeby był wymieniany tłok i cylinder podnośnika bo plecak ewidentnie był odkręcany a jedno ramie podnośnika było spawane.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Przy tym przebiegu może się już zdarzyć wszystko zwłaszcza,że ciągnik ma już prawie 20 lat a przebieg nigdy nie jest w 100% pewny. Ciągnik jest dość duży gabarytowo i do tego 6 cylindrów więc z obserwacji wiem,że takie ciągniki zwłaszcza u nas pracują z za dużymi maszynami mimo,że projektowane były do mniejszych obciążeń. Tak więc nie dziwią tego typu usterki i awarie.

Co do pompy wtryskowej to jest ich w tym ciągniku 6. Każda do jednego cylindra. Wszystkie połączone są czymś w rodzaju listwy zębatej, która steruje dawką paliwa wszystkich pomp. W uproszczeniu można powiedzieć,że to taka pompa rzędowa rozciągnięta na długość całego bloku silnika...ale to oczywiście tylko takie luźne porównanie.

Problem polega na tym,że zwykłą pompę warsztat bierze na stół i jakoś ogarnia. Tu można wziąć na stół wtryskiwacze i wszystkie pompy ale po włożeniu ich do ciągnika trzeba to jeszcze wszystko zgrać a to może tylko i wyłącznie ktoś kto zna ten system na wylot. W przeciwnym razie to nie kończąca się loteria i szukanie właściwego ustawienia. Trzeba mieć wiedzę i sprzęt by w profesjonalny sposób wyregulować system wtrysku w tym Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Za to jeśli system wtrysku jest sprawny, bądź dobrze naprawiony i wyregulowany, to traktor pali tyle co nic. Te silniki są megaoszczędne i w największe mrozy odpalają od "pierwszej zapałki". Ceny części też są na przyzwoitym poziomie bo oryginalne rozpylacze kosztują 200zł/szt, pompa wtryskowa 1200zł/szt. Mówimy o nowych częściach SDF, pompy oczywiście można regenerować na ~350zł/szt. Ja ze swojego sprzętu jestem bardzo zadowolony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotów może być spowodowane wieloma czynnikami:

 

uszkodzone pompy, wtryski, przedmuch na pierścieniach, uszczelki pod głowicami, zawory,  zużyty regulator, listwa, wałek rozrządu, źle ustawiony zapłon, źle ustawione pompy, itp

 

osobiście jeżdżę do wielu ludzi "warsztatów" którzy polegli i co ciekawsze muszę na nowo regenerować już ponoć regenerowane pompy

 

pytanie brzmi czy był już układ paliwowy przez kogoś dotykany jak tak to cały do poprawki bo w 98% jest źle złożony / ustawiony


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

No właśnie...jeśli ktoś już tam grzebał i to nie tylko w Polsce bo niestety z zachodu też przychodzą z totalnie rozgrzebanym tematem to ogarnie to tylko i wyłącznie ktoś kto ma czym i wie jak.

Prawdopodobnie kolega Piotr może być tym kto takie rzeczy ogarnia. Podaje do siebie telefon więc nie ma co gdybać tylko dzwoń jeśli pasuje Ci ten ciągnik bo my już tu nic nowego Ci nie dopiszemy na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati9520    0

Polecam bardzo serdecznie pana Piotra obecnie prowadzi remont mojego ciągnika tego samego typu i o podobnym problemie jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvelektronik    23

Po przemyśleniu wszytkach za i przeciw, bo parę rzeczy jeszcze będzie do roboty z tym sprzętem zrezygnowaliśmy z zakupu.

Bardzo dziękuję za pomocne wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Jeśli jest dużo niepewności to rzeczywiście lepiej sobie odpuścić i szukać dalej. Sprzętów jest masa i każdy znajdzie coś co mu pasuje. Gdybyś nadal szukał czegoś z Same, DF czy Lamborhini to kontaktuj się bezpośrednio z kolegą Piotrem bo widać,że ma wiedzę i na pewno szybciej rozwieje jakieś ewentualne wątpliwości a w razie potrzeby pomoże w naprawie czy regulacji.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk Piotrem :)

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Wybacz kolego ale chyba za sprawą dość późnej pory pomyliłem imiona...moja wina  :rolleyes:  i już poprawiłem  :D  Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LMB
      Witam, mam pewną zagwozdkę dotyczącą zbiornika dodatkowego paliwa.
       

       
      Zauważyłem że ze zbiornika głównego mało jest pobierane paliwa. Głównie ubywa ze zbiornika dodatkowego. Nie zapala się lampka rezerwy paliwa, więc musze kontrolować manualnie stan. Gdy braknie paliwa ( w zbiorniku głównym jest)  ciągnik staje i coś się jakby zatykało w zbiorniku dodatkowym, bo muszę kompresorem dmuchać w przewody idące do zbiornika i dopiero pod duuuuużym ciśnieniem da radę przepchać. Jest tam jakiś zawór a może mam ciało obce. Dzięki
    • Przez agroplusf75
      Ciągnik deutz agroplus f 75 sadownik świeci błąd T 72 T 77 i M2 co to może być
    • Przez domel27
      Witam 
      W moim nowym nabytku po odpaleniu i upływie kilku minut zapala się taka ikonka wiecie od czego ?

    • Przez piotrek7035
      Witam. Mam problem z Agrofarmem 420GS, mianowicie ciągnik jedzie po czym zaczyna przerywać i gaśnie. Wtedy wyskakuje błąd T103. Ten błąd jest od czujnika obrotów silnika, czujnik wymieniony na nowy, wszystkie wtyczki sprawdzone i dobrze łączą. Mimo to błąd dalej wyskakuje i ciągnik gaśnie. Czasami jedzie przez 20 min i zgaśnie a czasami w ciągu 10 min zgaśnie 4 razy. Ma ktoś może jakiś pomysł co mu może dolegać?
      Dodam tylko że ciągnik niedawno został zakupiony i od początku nie było z tym problemu. Natomiast był problem z pływakiem w zbiorniku bo po dolaniu paliwa wariuje ale po 2 dniach się normuje i pokazuje już dobrze. Czasami po zgaśnięciu ciągnika wyskakuje też błąd m11 czyli czujnik od temperatury paliwa.
    • Przez 19seba
      Witam ,mam pytanie wie ktoś czemu nie zawsze rozłączy przedni napęd ? Włączać , włącza zawsze a nie zawsze rozłączy i słychać że wyje w czasie jazdy , kontrolka się włącza i wyłącza normalnie 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj