klamka4

renault 103-14TX

Polecane posty

klamka4    1

witam mam sprawe bo renia zaczeła mi dymić i nie reaguje na pedał gazu dopiero po chwili i zachowuje sie tak jakby chodził na dwa gary wie ktoś co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Wtryski sprawdzałeś?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co było robione przy ciągniku? (dokładnie, niczego nie pomijając)

Jaki to dym? (kolor i ilość)

Kiedy wydobywa się dym? (podczas ciężkiej pracy, na postoju, ...)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

były robione nowe wtryski (classa)w 2016 w tym roku regeneracja pompy paliwowej  i swieca żarowa. w pompie było zrobione nowa pompka i uszczelnił ja i lekko zwiekszył dawke paliwa. a dymi na biało-niebiesko podczaz dodania gazu gazu i dziwnie chodzi na postoju i podczas pracy tez dymi tak na szaro 


a dym wylatuje nie jednakowo tylko w takimi chmurkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli dymi na szaro i silnik pracuje "nierówno" - dużo wskazuje na opóźniony wtrysk paliwa.

Może być przestawione koło pompy wtryskowej o ząbek lub ustawiona skrajna pozycja na otworze typu "fasolka". Trzeba ustawić na znaki. Na kole pompy ząbek z napisem "2/4" (co odpowiada ilości cylindrów) ma trafić pomiędzy znaki "0 0" na kole pośrednim. Jeśli przestawiona została pozycja na otworze "fasolka" trzeba odnaleźć poprzedni odcisk śrub i tak ustawić, jak było. (jeśli nie znasz kąta wyprzedzenia wtrysku)

 

Napisz jeszcze czy ma problemy z odpaleniem? Trzeba kilkakrotnie zakręcić silnikiem, czy odpala od "strzału"?

"W pompie było zrobione nowa pompka..."  - raczej głowiczka.

 

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

teraz mam ustawione 3/4 w 0 0 i chodzi dobrze  jakies 3 miesiące ale odpala słabo trzeba krecić silnikiem kilkakrotnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Mam nieodparte wrażenie, że rozmawiamy innymi językami – więc trudno będzie się dogadać. Nie ma takich znaków na kole, jak wypisujesz „3/4”. Są natomiast znaki „3/6” i „2/4”. Kto montował pompę wtryskową i ustawiał ją? Kto zakładał wtryski?

 

Kolejne precyzujące pytania:

Kiedy była montowana pompa wtryskowa a od kiedy są problemy z dymieniem? (w tym samym czasie)

Po zamontowaniu pompy było wszystko dobrze przez jakiś czas? (przez jaki, co w tym czasie było robione z ciągnikiem lub jaka praca była wykonywana bezpośrednio przed)

 

Pytanie o odpalanie było podchwytliwe, gdyż przy opóźnionym wtrysku (nawet o ząbek) silnik odpala jeszcze normalnie.

Jeśli rozrząd został złożony poprawnie podejrzenie pada na pompę wtryskową. Pompa wraca do pompiarza, reklamacja naprawy lub kolejna naprawa zależnie od tego, czy źle dokonał naprawy lub po jej awarii. Piszę to tylko na podstawie Twoich nieprecyzyjnych wypowiedzi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

przepraszam ''3/6'' jest ustawione w ''0 0''  i chodził 3 miesiące dobrze  dopiero teraz  zaczął dymić  to teraz ustawie ''2/4'' w ''0 0'' i zobacze czy bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

mam ustawione 2/4 w 0 0   i dymi i podczas dodania gazu klekocze i cieżko ma odpalić 


to nie wiem sam  co jest czy pompa do ponownego remontu czy wtryski ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zarówno pompa wtryskowa, jak i wtryski mogą powodować takie przypadłości.

Zacznij od wtryskiwaczy, bo łatwiej i taniej. Przed ich demontażem sprawdź czy wydobywa się spod nich dym - może są niedostatecznie dokręcone lub dostały się zabrudzenia pod podkładkę podczas wkładania. Jeśli wszystko jest w porządku wykręć je i zawieź do pompiarza, niech sprawdzi je pod kątem jakości pylenia i ciśnienia otwarcia. (wtryskiwacze po demontażu z silnika muszą być szczelnie zamknięte, nie można doprowadzić do wyschnięcia końcówek)

Jeśli po sprawdzeniu wtrysków i ponownym montażu silnik nadal ma tę przypadłość pompa do naprawy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

sprawdziłen wtryski i jeden był lużny i wydobywało sie paliwo i zaraz je sprawdziłem i sa dobre i pompe też a ciagnik dalej dymi na biało niebiesko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie ma żadnej zmiany? Nadal ciężko pali i nierówno chodzi?

Jak sprawdzałeś wtryski a jak pompę wtryskową?

 

Trzeba dać jednoznaczną odpowiedź na pytanie: Jaki kolor ma dym wydobywający się z tłumika?

O czym innym świadczy szary a o czym innym niebiesko-biały dym.

Wcześniej założyłem, że dym jest jednak szary i w tym kierunku szła diagnoza. Jeśli jednak dym jest niebiesko-biały to mamy do czynienia… ale o tym później. Odkręć kolektor wydechowy i odpal ciągnik. Zaobserwuj, który cylinder dymi i kiedy? (przy dodawaniu gazu, czy przy puszczeniu, przy max obrotach)

 

Staraj się opisywać bardziej szczegółowo. :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

pompe dałem do ponownego przejżenia i jest dobra zaruwno jak i ten wtrysk co sie z pod niego saczyło paliwo .Ten gość z serwisu ''BOSCH''  sprawdzał to .


a co do dymu to na wolnych obrotach jest niebieski

gdy dodaje gazu na maxsa to jest szary spora ilość

gdy pracuje na pełnych obrotach dym jest niebieski i spora ilośc tego dymu sie wygobywa 

i gdy spuszczam z gazu to jest dym niebieski mała ilośc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niebieski dym zawsze wskazuje na spalanie oleju silnikowego przez silnik!

 

Jeśli jest to niebieski dym i wydobywa się w opisanych przez Ciebie sytuacjach (powyższym poście) mam podejrzenie, że pierścienie tłokowe zostały zapieczone/zawieszone lub uległy zużyciu/uszkodzeniu, albo została zużyta/uszkodzona gładź cylindra (przynajmniej jednego).

Pomocny może okazać się pomiar ciśnienia sprężania.

Jakie powinno być ciśnienie, sprawdź tu (post #6): http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87719-renault-13314/?hl=%2Brenault+%2Bci%C5%9Bnienie+%2Bspr%C4%99%C5%BCania&do=findComment&comment=1687405

 

Silnik nigdy nie został przegrzany!? Nie ubywa płynu? Ubywa oleju w silniku? (musisz robić dolewki)

Od kiedy masz taką przypadłość silnika? (dawno temu) Długo tak jeździsz?

I już ostatnie pytanie: Masz turbo?

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

mam go od 14 miesiecy  płynu nie ubywa nigdy go nie przegrzałem tylko olej dolewam  tak 5 l na rok  . Turbo jest


a gdzie jest czujnik ciśnienia oleju po kturej stronie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ubytek oleju w ilości 5l/ rok to BARDZO DUŻO!

 

Jeśli masz turbinę to przy tak dużym ubytku oleju i znacznym dymieniu turbina do regeneracji.

Jeśli chodzi o niebieski dym tak, jak pisałem poprzednio sprawdź ciśnienie sprężania. Ten cylinder/cylindry, gdzie ciśnienie będzie znacznie odbiegać od pozostałych jest do naprawy. Być może tylko pierścienie do wymiany, ale okaże się po zdjęciu głowicy.

Bez pomiaru ciśnienia dalej nie ruszysz.

 

Przed sprawdzeniem ciśnienia trzeba sprawdzić/ ustawić zawory.

Czujnik jest przy filtrze oleju silnikowego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

ciśnienia nie sprawdze bo nie mam przyżadu . A co do wtryskiwaczy dziś je wyjełem jeszcze raz i dwa były suche a dwa mokre . A może  to być wina uszczelki z pod głowicy bo tak lekko jekby się saczyło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dam Ci dobrą radę a zrobisz, jak zechcesz: Osobiście jeśli coś robię, to raz a dobrze, zaś tego co już zrobiłem muszę być pewien na 100% by do tego nie wracać.

W przeciwnym wypadku będziemy dreptać w miejscu i nie ruszymy nawet na krok. Robienie „po łebkach” mści się podwójnie. Jak dalej będziesz sprawdzał pojedynczo wtryski to naprawa potrwa co najmniej do listopada. I nie bierz tego do siebie. ;)

Ad rem.

Uszczelka także może powodować podobne objawy, ale osobiście turbinę oddałbym do regeneracji.

Sprzęt do sprawdzania ciśnienia można pożyczyć, dziś to nie problem. Pomiar ciśnienia ułatwi Ci życie, dając odpowiedź na pytanie, który cylinder jest do naprawy, zaś wprawny mechanik na podstawie pomiaru powie co jest do wymiany.

Powodzenia


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

ciagnik zrobiłem awaria była taka ze był pekniety wtrysk a dokładnie końcówka wtrysku .Teraz chodzi tak jak powinien . jeszcze mam pytanie kolega posiada renuwke 110-14 i ma problem bo w kabinie za siodełkiem idzie jakiś kabel  i nie wie do czego on jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

"Po nitce do kłębka" - jak mówi stare powiedzenie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez Damiano604
      Witam, mam problem z demontażem mokrego sprzęgła w Aresie 550 RX, mam zdjętą przednią pokrywę w której znajduje się pompa, następnie nie mogę wyciągnąć tego elementu na którym wokrół są śruby M10 oraz 3 szt. M8, z tego co wiem to tych M8 się nie odkręca. Może ktoś coś podpowie, z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam. Ares z mechanicznym rewersem oraz skrzynią Quadrashift (4 półbiegi). 
       
       
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
    • Przez MarcinZetor8011
      Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj