Polecane posty

RolPro10    13

Witam! 

Kupiłem wczoraj JD 2030 4x4 (1979r.) tak na spontanie w okazyjnej cenie i nawet tak dokładnie sie mu nie przyglądałem tylko sprawdziłem główne podzespoły czy są sprawne itp. Sprawdzałem wałek, kręcił sie dobrze wszystko chodziło jak należy. Dziś już u siebie na gospodarstwie podjeżam pod rozrzutnik i chce sprawdzić moj nowy nabytek w polu i wgl. Zakładam wałek od maszyny i jak zawsze po podpięciu sprzetu sprawdzam "na sucho" czy wszystko działa. Włączam przekaźnik i nic sie nie dzieje. Łańcuchy sie nie przesuwają wałek sie nie rusza. Odpinam sprzęt, odjeżdżam kawałek i sprawdzam wałek. Nie działa. Duże obroty wałek ani drgnie. Gdy jest włączony nie działa nawet próbowałem ręką go przekręcić ale nic to nie dało. Jest zablokowany, ale gdy traktor jest wyłączony wałkiem można ruszać i nie stawia oporów w obydwie strony. Nie wiem co może byc przyczyna :( Bardzo Prosze o Pomoc i Rade! Zaczynam swoją przygode z JD a tu taka niemiła niespodzianka :( Co może być przyczyną i jak sie do tego zabrać by to naprawić. Sezon na całego sie już, ciągnik stoi a ja nie moge nic nim zrobic :( POMOCY ! 

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_rawa    32

wyglada to tak jakby nie był włączony dzwignią bo te ciągniki posiadaja hamulec wom i teraz putanie czy masz właczanie walka przy kierownicy tak jak w 1640 czy gdzie?
popatrz gdzie prowadzi dzwignia do wlączania wom i przestaw bezpośrednio przy skrzyni bo mogło jakieś cięgiełko spaść albo ma duze luzy i nie załącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

Tak mam przy kierownicy. Na placu działało wszystko elegancko a u mnie włączam i zero reakcji :( Nic nie strzeliło ani nic skrzynia i tylni most cichutko 

A gdzie jest ten hamulec womu i jak sie go wyłacza/włacza ?

 

post-157751-0-68606700-1491417488_thumb.jpg

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

trza mu wytłumaczyć precyzyjniej że po uruchomieniu silnika w układzie hydraulicznym pojawia się ciśnienie i ono działa w koszu sprzęgłowym wom,       przy      NIE  włączonym wom  powoduje zaciśnięcie tarczek hamulca i niemożności obrotu wałka . Gdy włączysz wom ciśnienie oleju zmienia kierunek i zwalnia hamulec a z kolei zaciska tarczki napędu wom . Jeśli nie ma przyczyny na połączeniu wajchy z rozdzielaczem to problem może być w nieszczelności lub zużyciu tarczek kosza wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_rawa    32

ja bym stawiał jednak na wine dzwigienek załączającycych bo dziwne by było zeby tak z dnia na dzień rozszczelnił sie na tyle zeby nawet hamulca nie puscił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po prawej stronie przy siedzeniu masz dźwignię od ustawiania obrotów na 500 i na 1000? Może być tak że jest ona w położeniu neutralnym i nie będzie wałek się kręcić. wiem że czasami ciegielko luzuje się od tego przełącznika i niby jest włączone 500/min a nie dosuwa ciegla i wałek nie kręci się. Ale jeśli tam byłoby na neutralnym to chyba mógłbyś kręcić go ręką przy oddalonym ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

W moim egzemplarzu nie ma zmiany miedzy 1000 a 540. Są stałe obroty 540 jest tylko jedna dzwignia od WOM (załaczanie) Ale to wszystko dobrze jest podłaczone. Dziś podłaczyłem pod rozrzutnik i drgną wałek delikatnie sie przekręcił ale pozniej znów sie nie kręcił 

 

 

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

Okazało sie że wina leży w tych dzwigienkach. Ma za duze luzy i w tej pozycji nie załączała

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj