bandit1945

Renault 106.54 płyn w oleju

Polecane posty

Marek1507    0

Dzień dobry.Ostatnio wymieniłem uszczelniacz w 106.54 na wom-ie, olej trzeba zlać, odkręcić tylną obudowę wałka i bardzo ostrożnie wyciągnąć wałek. Spadła mi tuleja łącząca wałek z wyjściem napędu ze skrzyni, ale poradziłem sobie (dwie rurki aluminiowe,które można profilować i płaskownik 20x3 o długości 1 metra pozwolilo mi to wylowić tuleję wlożyć na wałek) składanie było proste. Aktualnie nie cieknie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1507    0

Żeby wymienić uszczelniacz na wyjściu wom (był przeciek oleju). Były różne posty na forum na ten temat - jedni pisali,że nie trzeba spuszczać oleju inni, że tylko odkręcić tylna obudowę - jednak w 106.54 wałek kończy się flanszą i żeby zmienić uszczelniacz trzeba wykonać wyżej opisane czynności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Na metce silnika napisane jest d227-6  czyli tuleje suche ?  A idzie takie tuleje zmieniać w domu czy musi być profesjonalny sprzęt bo różne opinie słyszałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

D 227-6 tuleje suche!

Dla dobrego (wprawnego i doświadczonego) mechanika żaden problem.

Tu nie chodzi o to iż w domu nie da się tego zrobić tylko, że można to zrobić nieodpowiednio. I nie chodzi o to,  ze amator zrobi to źle, ale także wsiowy mechanik - dlatego proponuję abyś znalazł dobrego (polecanego) mechanika a nie pierwszego lepszego z łapanki, bo ten drugi zrobi to gorzej niż ty sam.

 

Jeśli będziesz robił to sam tuleje bezpośrednio przed wkładaniem można schłodzić ciekłym azotem w sprayu, ale równomiernie na całej powierzchni i sama wpadnie bez wbijania. Od precyzyjnego spasowania i doboru elementów silnika zależy jego poprawne działanie. Czasem warto zapłacić więcej za dobrą usługę i porządną robotę. Co wybierzesz - zależy od Ciebie.

Powodzenia


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Jeśli chodzi o dobór elementów to te zestawy naprawcze z allegro za około 400zł coś wartują czy szkoda ? 

Jeden gość mówił mi ze są jakieś twardsze pierścienie które można założyć tyle że koszt 300zł komplet.  a opłaca się sprawdzać ciśnienie w cylindrach przed remontem czy szkoda czasu ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie wiem, bo ich nie zakładałem.

W Twoim przypadku raczej nie warto, ale osobiście pokusiłbym się o sprawdzenie. (przy założeniu, że akumulator jest w pełni sprawny)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

A jakiś firmę/sklep ze sprawdzonymi częściami ktoś poleci ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Silnik rozebrany tuleje jednak mokre !  Jakie powinno być ciśnienie wtryskiwaczy ? ( gdzieś czytałem że podane jest na obudowie ale u mnie nic nie ma ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez Damiano604
      Witam, mam problem z demontażem mokrego sprzęgła w Aresie 550 RX, mam zdjętą przednią pokrywę w której znajduje się pompa, następnie nie mogę wyciągnąć tego elementu na którym wokrół są śruby M10 oraz 3 szt. M8, z tego co wiem to tych M8 się nie odkręca. Może ktoś coś podpowie, z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam. Ares z mechanicznym rewersem oraz skrzynią Quadrashift (4 półbiegi). 
       
       
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
    • Przez MarcinZetor8011
      Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj