kewin123

Wypalanie dpf w ciągnikach

Polecane posty

kewin123    43

Chcialbym poznać opinię użytkowników   ciągników które  posiadają dpf  a nie pracują na wysokich obrotch  np:pracują przy załadunku wozu paszowego ,przy oborniku, itp-są typowymi pomocnikami .Jak czesto następuje wypalanie,jak długo w poszczególnych markach i czy jest to bardzo uciążliwe .Obecnie w ofercie ciągników   w przedziale mocy 90-100 km(jaki bede bral na prow) większosc posiada dpf  niektóre scr(ad-blue)-co wydaje sie teoretycznie lepszym rozwiazaniem do tego typu prac -a jeszcze inne np nowa kubota seria 5 oba te wynalazki czyli dpf i ad-blue.dzieki z góry za każdą :) odpowiedż - podpowiedż. ---POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    43

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Z tym usuwaniem to nie do konca trafiony pomysł - pewne przepisy sie zmieniają i bedzie to kontrolowane a na przeglądach technicznych bedą bali się podbijac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

nie wiem ,moze i masz racje ,ale ciągnik ,jak pracuje na polu czy w gospodarstwie  to mniejsze ryzyko ,wiec moze takie cuda przejda na przeglądzie ,u mnie jade z dowodem i podbija sprzęty rolnicze, ale zna mnie i wie że mam zadbane ,za to auto obowiązkowo jade żeby wiedzieć co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W moim Passacie wyrzuciliśmy DPF, wspawaliśmy rurę, macher pozmieniał coś tam w kompie żeby nie czytał DPF a i śmigam już 4 rok, a utko chodzi jak talala :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

nie lepiej było rozciac puche wywalić środek i spowrorem zaspawac? wzrokowo jest tylko w srdku pusty poza tym czujniki muszą zostać nie naruszone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    43

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

na razie moze i nikt tego nie sprawdza ale ma sie to zmienic i to niedługo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

Zresztą wyciąć środek zostawic puche i wygląda jak fabryka, sprawdzić to mogą tylko mierząc spaliny a zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No jeśli pozbyć silnik wszelakich egr, doc, dpf, scr, to podczas wnikliwej analizy spalin zaw. NO3 raczej będzie w .uj wysoka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Witam mam pytanie czy to możliwe ze to się ten dpf wypalał się w proximie 90 ciągnik zaczął nagle kopcić tak na siwo śmierdząco i ustało to po jakiś 30 sekundach ale kopcił strasznie  az nie ładnie, ma 6 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

To na pewno nie było wypalanie dpf. Wypalanie trwa około 15 minut przy czym ciągnik nie kopci. U mnie wypala się co 110mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Z tym różnie bywa,czasami wypala się bez żadnego dymu tylko czuć brak mocy i duże ciepło a czasami jest też siwy dym.

U mnie w samochodzie były przypadki,rzadkie ale były że DPF przy wypalaniu kopcił na bardzo jasny siwy kolor.

Przy DPF trzeba pilnować oleju bo przy wypalaniu silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i potrafi ono przelecieć do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

zgadza się to był taki jasny siwy dym taki zaniosły to jak jeździc zeby tego dpf nie zapchac jak ciągnik na dotarciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Jakby nie pracować to i tak DPF w końcu się zapcha bo diesel zawsze produkuje sadze.

Można to opóźnić ale nie da się wyeliminować zapchania.

Po to jest jego wypalanie żeby go odetkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Z wypalania sadzy powstają popioły, a ich się już nie spali. Z czasem one zatykają w coraz większym stopniu filtr. Stąd też, w zależności od sposobu użytkowania ciągnika (im więcej wypalonej sadzy, tym więcej popiołów), raz na ileś lat przewidziana jest wymiana tego filtra lub np. jakaś inna metoda jego oczyszczania np. mycie.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam problem z dpf w zetorze forterra 100 hsx . Od jakiś kilku dni świecą mi sie obie kontrolki od dpf tak jakby nie mógł sie dopalic i piszczy mi przerywany sygnał dźwiękowy. Na panelu bocznym wyskakuje error 36 i nie wiem co już zrobić. Przetrzymalem to na obrotach Ale nie chce puścić. Raz juz wyjalem całą puche dpf sprzed komina i przedmuchalem Ale w sumie była czysta jak się okazało. Czy gdzieś jeszcze Mozna coś udrozudroznic? Z prawej strony ciągnika doprowadzony jest wężyk od dpf jak by jakiś czujnik czy filterek tam jest taki pomarańczowy z pojemniczkiem y dołu wielkości dłuższej literatki . Czy to też sie czyści? Ktoś miał taki problem Kiedyś? Będę wdzięczny za wszelką poradę.
Pozdrawiam
Zrobiłem nim dopiero 465 motogodzin leżę z dwa lata wiec wątpię żeby sie zalepił przez taki krótki czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj