zydor

Szczelność/docieranie zaworów w nowej głowicy.

Polecane posty

zydor    9

Pytanie może banalne; sprawdziłem dzisiaj prawie dziesięć nowych kompletnych głowic i w każdej nafta sączyła się z gniazd zaworowych i teraz pytanie; ma tak być czy bubel?

Głowice produkcji korurs i ursus/chełmno spotkałem się z dwoma opiniami:

-olać temat i zakładać, ta minimalna nieszczelność nie wpłynie na pracę silnika uszczelni się z czasem nagarem ze spalin

-szukać dalej aż trafią się szczelne bo po to się dociera aby szczelne było i kompresja nie szła w "trzonki zaworowe/prowadnice"

Zaznaczam że temat dotyczy fabrycznie nowych i fabrycznie złożonych/spasowanych zestawów czyli kompletnych głowic z zaworami.

pozdr

Edytowano przez zydor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego bubel zrobić starą głowice a jak nie da rady to dotrzeć zawory w nowej bo na tym będzie chodzić ale efekty mizerne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

To nie moje, stare jeszcze nie wiadomo w jakim stanie, ale sądząc po stanie silnika w agonalnym i trzeba kupić nowe, tyle że mi też wydawało się że głowica powinna być szczelna na zaworach.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powinna być szczelna. Możesz sam dotrzeć zawory w nowej jest dostępna pasta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

co za problem to dotrzeć ? 

druga sprawa to wiadomo jak się teraz robi , złożone też pewnie z byle czego ;)  


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zrobione szybko, najtańszym kosztem i nakładem pracy bez względu na firmę. A ze docieranie wymaga czasu, kontroli to olewają to i leci takie na sklepy.

Pasta i docieraj.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno czy nie będziesz pewny. I tak widać spodziewałeś się zonga a wymagasz dobrego skoro w ogóle sprawdzasz szczelność nowych głowic. I masz rację . 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Czemu nie regenerowałeś starych? Jeśli nie są przeżarte kanały wodne to wymienia się co trzeba  koszt wynosi połowę kupna nowej.Nic ci nie pozostaje jak docieranie i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Pasta nie jest droga, wiertarka w ruch, trochę czasu i będą gniazda z zawodami dotarte. Niestety jakość części jest w dzisiejszych czasach kiepska.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Pomagam koledze reanimować trupa, generalnie oprócz zestawu kluczy dysponujemy młotkiem, imadłem i podnośnikiem, nie bardzo wiem jak zabrać się za wymianę gniazd zaworowych , prowadnic czy gniazda  wtryskiwacza a jak mam to dać komuś zaufanemu i jeździć dwa razy to nie do końca się kalkuluje.

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

Chyba że ktoś wyjaśni jak wymienić elementy w głowicach :) .

p[ozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową.Oddaj do dobrego zakładu  skoro nie wiesz jak za to się zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam głowicy nie zrobić tym co masz ale do warsztatu dać się opłaci jeśli jeszcze nie były nigdy planowane. Po którymś remoncie głowic zawory są tak wysoko że podkładki sprężyn opierają się o pokrywki zaworów.

Do docierania kupisz i pastę i przyssawki.

https://allegro.pl/listing?string=DRAPER%20Przyrz%C4%85d%20do%20docierania%20zawor%C3%B3w&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222

Ręcznie wystarczy to idzie szybko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

 

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

 

p[ozdr

Jesteś przesadnie dokładny, bardziej niż ustawa przewiduje :D. Próbę szczelności (zgodnie ze sztuką) przeprowadza się w ciągu dwóch minut i w tym czasie nie ma być kropli podcieku na zaworze. Gdy tak jest to zawór uznaje się za szczelny. Z Twojego opisu wynika że wszystkie głowice są wystarczająco szczelne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową

 

....nie chcę bo nie mamy zaplecza i dlatego chcę kupić nowe, ale wszyscy mi tu sugerowali że warto robić stare więc chciałem się upewnić; do najbliższego warsztatu któremu można "podobno" ufać mam 40km czyli razy cztery daje 160km to już jest lekką ręką 50zł plus stracony czas i dwa dni oczekiwania, koszt remontu jednej to maxymalnie 100zł ile one razy były planowane nikt nie wie plus dojazd daje 125zł/szt

Za 200 zł/szt  mam w miarę szczelne chełmno plus gwarancja - w.g. mnie sie nie opłaca regenerować tym bardziej że nie wiadomo co tam jest  - chciałem sie tylko upewnić.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak to razy 4 dojazd? Przecież wszystkie zdajesz za 1 razem,Warsztacie ci powiedzą czy były planowane bo mają wymiary nominalne.Za 200 chełmno? Pokaż mi gdzie za 200 chełmno jest bo ja widziałem po 300  minimum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Muszę zawieźć i wrócić potem pojechać po nie i też wrócić z nimi :) . Głowice po 220zł brutto przy kompletnych zakupach w lokalnym sklepie kolega dostał cenę200zł.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ja uznaje zasadę taka ze jak jest możliwość regeneracji to wole zregenerować i dalej będzie chodzić po regeneracji to bez mała sama skorupa zostaje, ale jak trzeba nowe to daje nowe innej rady nie ma głowice 10 lat w c-360 regenerowaliśmy w zakładzie ( jeszcze pom istniał) i 360 ma przelatane już prawie 10 tys mtg i nic sie jej nie dzieje dawniej to szalała z prasa tylko sie sezon zaczoł a teraz ludziska pokupili prasy i mam spokój została mi tylko do lekkich prac i do transportu a cięższe roboty odpierdziela rusek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzes1224    2

Czy gniazda zaworowe w tych miejscach gdzie stykaja sie z zaworami  mozna wyczyscic z nagaru  sczotka druciana na wiertarce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam gniazda wymyć w ropie czy nafcie a potem jeśli głowica nie idzie do roboty to pasta i zaworami dotrzeć. 

Szczotką  na wiertarce nie czyść bo druty są twardsze niż sama głowica i narobisz dziur. 

Jedynie szczotką drucianą mosiężną możesz gniazda machnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Łapiesz wiertarka zawor na to pasta zawodową i jedziesz i jeśli nie masz dużo mtg nabitych to powinno wystarczyć do szczelności,ja u siebie blad zrobiłem ze do takich partaczy poszło.Bym wymienił prowadnice zawory polskie wstawił a gniazda przeczyscil tylko i hulało dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj