Skocz do zawartości




Reklama



Przednia oś w C-360


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
31 odpowiedzi na ten temat

#21 arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • 8251752
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 22 marzec 2009 - 15:13

z resorowaną osią mam złe wspomnienia. przód był wyczepany i dałem go do regeneracji, smarowany na bieżąco pochodził niecałe dwa lata. najgorsze jest to że jak już ma luzy na pionach (ograniczniki skrętu ma w środku) to przy ostrym skręcie w prawo prawe koło się za mocno zawijało i było koniec jazdy, lewarek, przód do góry i młot 8kg i odbijanie w drugą stronę. ja osobiście posiadam dwie czterdziechy jedną na okrągłej osi a drugą na płaskiej i zdecydowanie lzej mi się kręci kierownicą na tej okrągłej.

#22 markpp

markpp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • 10403125
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś mała wieś;)
  • Zainteresowania:Lubię grzebać w garażu i coś naprawiać(psuć), lecz moim powołaniem jest elektronika i te dziedziny.

Napisany 22 marzec 2009 - 18:52

czyli według was lepiej aby zamienić ten płaski na okrągły ale sztywny bo jak widzę to te resory szybko siadają
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?...    Oportunisto pier******...

#23 arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • 8251752
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 22 marzec 2009 - 19:54

może to przypadek że tak szybko siadły ale faktycznie jeśli sprzęt chodzi dużo w transporcie to zupełnie inna jazda. co najważniejsze nie zakładaj miękkiego przodu jeżeli chcesz mieć tura. sprężyny od razu siądą.

#24 markpp

markpp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • 10403125
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś mała wieś;)
  • Zainteresowania:Lubię grzebać w garażu i coś naprawiać(psuć), lecz moim powołaniem jest elektronika i te dziedziny.

Napisany 22 marzec 2009 - 21:50

właśnie dlatego tur będzie przy tej drugiej pracował co ma sztywne zawieszenie
a ta głównie będzie pracować przy ciąganiu przyczepek, prasie, rotacyjnej.
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?...    Oportunisto pier******...

#25 siemianow

siemianow

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:(z)dolny śląsk

Napisany 23 marzec 2009 - 10:13

Nasza C-360 jest z 1979 roku i ma już płaską ośkę. Nigdy nie było w niej żadnych luzów na kierownicy. Jakieś dwa lata temu została wymieniona cała oś, poprzeczny drążek(stary okazał się za długi i opony zjadło w 2 miesiące) i końcówki. Wymienialiśmy dlatego, że bardzo się wyrobiło mocowanie półosi (płaską oś możesz poszerzyć) a dokładnie miejsca w które wchodzą mocujące śruby i koła zaczynały pomału żyć swoim życiem (głównie pionowe ruchy). Ale nawet wtedy nie było luzów na kierownicy :) .
      Rowmolegle mieliśmy też parę lat C4011 z miękkim przodem. Na początku wszystko było ok. Trochę ciężej się skręcało, ale komfort jazdy, szczególnie po polnych drogach i w polu był o niebo wyższy. Ale jak się zaczeło psuć, to się tragedia z prowadzenia zrobiła. Najpierw pojawiły się luzy w całym układzie, które się bardzo szybko pogłębiły. Po ok 1,5 roku przy większych prędkościach koła wpadały w "turbulencje" i latały na boki jak szalone. W lewo można było skręcać jednym palcem, a żeby w prawo skręcić to no najlepiej nogą się o coś dobrze zaprzeć. (kiedyś o tym zapomniałem i prawie się nie zmieściłem w polną drogę). Przyczyną takiego stanu rzeczy była chyba psełdo regeneracja układu przez poprzednigo właściciela.
      Miękka ośka jest lepsza w transporcie i polu. Szkoda jej do tura. Moim zdaniem ten typ potrzebuje trochę więcej uwagi ze strony użytkowników. Miękki przód jest bardziej skomplikowany, przez co bardziej narażony na awarie no i nie lubi domorosłych artystów-mechaników. Sąsiad ma taką oś w swojej C360, dba o nią i przez to ciągnik prowadzi się jak marzenie.

#26 markpp

markpp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • 10403125
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś mała wieś;)
  • Zainteresowania:Lubię grzebać w garażu i coś naprawiać(psuć), lecz moim powołaniem jest elektronika i te dziedziny.

Napisany 23 marzec 2009 - 10:47

chyba weźmiemy ten okrągły przód a czy miękki to się okaże, chyba też bo na strychu leżą teleskopy od miękkiego i zrobi się wtedy w składnicy fifty fifty
płaski przód+ teleskopy na okrągły miękki

w tej czerwonej tak było że w prawo to jednym paluszkiem a w prawo obiema rękami ciężko było
ale to może od tego że kiedyś jeden z braci ją skrzywił
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?...    Oportunisto pier******...

#27 siemianow

siemianow

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:(z)dolny śląsk

Napisany 23 marzec 2009 - 13:54

Problem może też być, choć Ci tego nie życzę w kolumnie kierownicy, a nie w końcówkach drążków. Jeli jest coś nie tak z przekładnią to ona może powodować jakieś luzy i w efekcie szybkie zużywanie się tulejek. Ale raczej po prostu przód dożył już swoich lat i należy go wymienić.

#28 Rafauc360

Rafauc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • 257346
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 23 marzec 2009 - 15:42

A może ktoś wie czy do kolumny kierowniczej można nalać oleju przekładniowego 80w90 bo w mom temacie nikt nie odpisuje i ile tego tam wchodzi  bo obawiam się ze tam sucho  :)

#29 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4841 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 23 marzec 2009 - 19:49

do układu kierowniczego wchodzi jeden litr zwykłego oleju przekładniowego hipol. do poziomu korka wlewowego.
KPK Kumurun Team

#30 Rafauc360

Rafauc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • 257346
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 23 marzec 2009 - 21:01

A mogę nalać taki jak podałem wyżej bo nawet nie wiem czy tam coś jest ?? Nie ma tam jakiejś miarki ?

#31 markpp

markpp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • 10403125
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś mała wieś;)
  • Zainteresowania:Lubię grzebać w garażu i coś naprawiać(psuć), lecz moim powołaniem jest elektronika i te dziedziny.

Napisany 23 marzec 2009 - 21:28

według mnie to jeśli tam jest sucho to nawet byle jaki olej jest wskazany aby trochę smarował
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?...    Oportunisto pier******...

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#32 piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 298 postów
  • 8943563
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 26 marzec 2009 - 23:06

Apowiedzcie mi panowie, czy da sie załozyc, wspornik od zetora, założmy 7211 , do ursusa 4011. bo mam mozliwosc kupic wspornik od zetora, tylko , od jakiego modelu by pasował do mojej 40dziesiny :blink:
znalazłem to czego szukałem ..:)))





Zobacz także