brader88

[Belarus]Wycie w okolicy silnika

Polecane posty

brader88    0

Witam od pewnego czasu  w moim belarusie po uruchomieniu silnika zaczyna coś wyć delikatnie z przodu silnika z lewej strony oraz tak jakby przy hydraulice pod kabina tez cos wyje i nawet słychać to głośniej niz z przodu silnika. Co morze byc tego powodem? Morze już ktos miał taki problem?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2357

Sprawdz filtr oleju hydrauliki bo moze wyc jak zasyfiony az wkoncu go wessie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Filtr oleju ma zawór jak ma olej ciężko przepłynąć przez filtr to się otwiera.

Pompę hydrauliki wyłącz z ciekawości czy się uciszy, łożysko oporowe  sprzęgła sprawdź czy ma luz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Morze pisze się przez Ż. 

Dobrze byłoby jakiś film zobaczyć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ostatnio belarusa który od jakiegoś czasu zaczął wyć . Najbardziej było słychać na dole między silnikiem a pośrednią skrzynią , szczególnie jak był zimny . Belarus z 2007 i nie miał dużo godzin nabite ale właściciel sam sobie w nim kąt wtrysku ustawił tak ze tłoki popękały. Jak go rozebrałem to okazało się że pompa olejowa silnika ma bardzo mocno zużyte zęby ostre się zrobiły. Silnik złożyłem, właściciel nie zgodził się na wymianę pompy oleju i teraz wyje coraz mocniej do tego ten silnik ma metalową miskę olejową która niesamowicie potęguje to wycie. Zastanawiam się co głośniej będzie wyło traktor czy właściciel jak mu się w końcu rozje..e pompa i silnik się zatrze .

 

Ja bym ci proponował wyłączyć pompę hydrauliczną, wybić na luz na reduktorze i posłuchać wtedy jeśli wyje to wyłącz wałek wom pod spodem gdzie wybierasz obroty wom przesuń delikatnie i znajdziesz luz . Jeśli nie tam to pod siedzeniem , jeśli to zrobisz to wyłączysz wszystko w skrzyni co napędza silnik.  Jeśli wyje dalej to co zostało? Pompa wspomagania , pompa oleju w misce i dwa łożyska w skrzyni pośredniej a to że słychać gdzieś dalej to czasami tak bywa że dźwięk rozchodzi się po całości bo wszystko jest skręcone również w całość. Daj znać jak dojdziesz co było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Wszystko wyłączyłem, nawet zmieniłem filtr oleju w hydraulice i tak jak wcześniej wyje i to słychać po odpaleniu za 2 min w kabinie a najbardziej z prawej strony silnika . Belarus z 2011 roku 580 godzin możliwe żeby już pompa oleju w silniku padała? A dodam jeszcze ze mam stan oleju tak ze 2 mm nad górna granica może to być tez przyczyna?  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Została pompa wspomagania i pompa smarowania silnika. Ja bym spuścił olej z hydrauliki żeby pompa wspomagania była pusta i spróbował wtedy. Ale ja obstawiam na pompę smarującą silnik do tego masz pewnie miskę metalową a to działa jak pudło rezonansowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Sprawdź jeszcze w którym momencie wycie się zaczyna, czy natychmiast po odpaleniu, czy jak wejdzie smarowanie?

A tak spytam czy sprawdzałeś pompę wody i alternator?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Pompę wody nie, jeszcze sprawdzę ale tez mi sie wydaje ze to może być pompa w silniku bo najbardziej ,  alternator nowy założony pól roku temu. Wycie zaczyna sie tak po 2- 3 minutach po odpaleniu  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

W poniedziałek przywiozłem mechanika z okolicy i stwierdził ze to pośrednia skrzynia "chyba" w co i ja wątpię. Wczoraj był u mnie brat i doszedł ze to pompa oleju w silniku ale powiedział ze to jest wycie jak by zaczynała pracować coraz ciężej podczas stopniowego rozgrzania. Wspomnę ze w tamtym roku miałem problem ze skaczącym ciśnieniem oleju, jeszcze teraz na zimnym silniku wskaźnik wędruje na czerwone pole na 6 barów a podczas rozgrzania spada. Pytanie czy może być coś zatkanego i gdzie?

Edytowano przez brader88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

 Objawy jakie opisałeś w ostatnim poście może dawać zacinający się zawór w przystawce filtra olejowego silnika.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

I będzie tak wyła pompa oleju? bo nie sztuka kopić i założyć nowa a sie okaże ze to nie to. Chciałbym żeby to posłuchał jakiś fachowiec ale nie ma takiego dobrego w okolicy  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli zacina się zawór to wyjdzie to na manometrze. Zawór masz w przystawce filtra od przodu od strony pompy wspomagania pod korkiem.

Możesz zapalić ciągnik i gdy zacznie wyć na pracującym silniku popuszczać zawór. Zobaczysz czy będzie jakaś zmiana.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj