Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamowanie... biegami


27 odpowiedzi na ten temat

#21 Share grzecho106

grzecho106

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Zamościa

Napisany 23 marzec 2009 - 17:03

Hamowanie... biegami Ja w C-360 mogę zmienic bieg jadąc z góry z pełnym rozrzutnikiem praktycznie w jednej sekundzie i ciągnik nie nabierze rozpędu w czasie redukcji biegu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 16:57
  •  

#22 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 marzec 2009 - 20:41

Hamowanie... biegami

Też o tym czytałem że zjeżdżając samochodem z górki hamując silnikiem spalanie będzie niższe. Ale nie wzięli pod uwagę tego ze zjeżdżając na luzie samochód zajedzie dalej niż zjeżdżając na biegu. Czyli spalanie wyjdzie na jedno.

Nie koniecznie musi to być górka, ot choćby dojeżdżanie do skrzyżowania, zamiast wrzucić luz i hamować, można zupełnie za darmo dojechać na biegu z puszczony gazem i tuż przed światłami wcisnąć sprzęgło i dohamować hamulcem do zera. Oszczędzasz paliwo i hamulce. Tak samo długie zjazdy możesz pokonywać za darmo, dobierasz odpowiedni bieg, puszczasz pedały i jedziesz w dół z zadaną prędkością (ew. minimalne korekty gazem lub hamulcem).

Podkreślam że dotyczy to tylko samochodów z wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie ale mimo to jadąc każdym autem zaleca sie hamować silnikiem, więcej tu http://www.rspw.waw....ien/m-02-09.jpg

#23 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 25 marzec 2009 - 10:12

Hamowanie... biegami Może nie hamować (bo się nie da) poprzez biegi a raczej zwalnić porzez umniejętne sterowanie skrzynią można

A z rozrzutnikiem czy naczepą można spokojnie powoli zjeźdzać z góry gorzej z przyczepą (dużą i bez hamulców) jakiekolwiek hamowanie czy zwalnianie (szczególnie im wyższa góra) może skończyć ... nasz żywot. Ciągnik się minimalnie skrzywi,skręci i leży. Dlatego z góry dużej z takim zestawem lepiej swobodnie pozostać na ostatnim biegu i tylko dobrze trzymać kierownicę (nie wciskająć żadbnych pedałów)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 16:57
  •  

#24 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2009 - 11:40

Hamowanie... biegami Kolego mniemam że mieszkaż na równinach bo unas długo byś nie pojeździł.Są góry że z rozrzutnikiem 3,5 tony C 360 trzeba zjeżdżać 2 biegiem . Jeżeli by tak zrobić jak piszeż to silnik rozbiega się do takich obrotów że się rozpadnie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 16:57
  •  

#25 Share Stasiek84

Stasiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 28 marzec 2009 - 12:50

Hamowanie... biegami Fajne teksty z tym spokojnym zjazdem na luzie, parę lat temu policja złapała C360 na radar miał 65 km/h gość z przyczepą HL 8t wrzucił na luz na górce miał szczęście że zakręt był dopiero za następnym podjazdem to ciągnik trochę wyhamował.
Jak tu już słusznie napisali bieg dobiera się na szczycie a nie w czasie zjazdu bo hamulce nie wytrzymają dłuższej jazdy, a kilka lekkich przyhamowań i nie ma powietrza w butlach.
często są górki że hamuje się i biegami i hamulcami bo np U1224 z włączonym przodem zaczyna robić sanki i trzeba skład przytrzymać.
Raz w życiu sprawdziłem jak to jest gdy zawiedzie zawór od powietrza i złożyło mi skład na zjeździe po rżysku na szczęście tylko jeden zaczep od przyczepy poszedł na złom i nic się nie wywróciło, ale wrażenia nie do zapomnienia

#26 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 28 marzec 2009 - 20:19

Hamowanie... biegami c-360 65 km/h :blink: Jak to wytrzymała?
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#27 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 marzec 2009 - 20:30

Hamowanie... biegami Na wielkie góry jedno przewodowy hamulec pnełmatyczn jest bardzo zawodny i nie można na nim do końca polegać , trzeba odpowiednio zredukować i dociążyć ciągnik przy pomocy belki (dobrze by było mieć wzmocniony zatrzep).
W razie poślizgu dociążenie pomaga jeszcze utrzymać kierunek jazdy( żeby nie skrzyżować, bo wtedy wywrotka murowana.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 16:57
  •  

#28 Share Stasiek84

Stasiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 28 marzec 2009 - 22:15

Hamowanie... biegami C360 wytrzymała kierowca jakoś też, ale musiało mu być ciepło, MF 255 zaczyna podskakiwać jak przekroczy tak na oko 35 km/h
Co do hamowanie to ile by tych przewodów powietrznych nie było jak nie trzymasz dobrze biegami to i tak nie da rady utrzymać się na dłuższym zjeździe.
Co do ślizgu to pchniecie wcale nie musi oznaczać wywrotki o czym sam się przekonałem, wszystko stało tylko prawe drzwi ciągnika przy próbie otwarcia opierały się o prawy bort pierwszej przyczepy
a belki nie stosuje w ogóle bo tylko zaczepy bym pogiął a i tak niewiele by to dało przy ciężkich ciągnikach.
Trudno jest opanować ślizg przy napędzie na 4 koła ponieważ przód włączony pomaga bo hamuje ale jak już pchnie i zacznie składać to nie bardzo są szanse na wyprowadzenie , przy napędzie na tylną oś jest łatwiej ponieważ przodem można kontrować spokojnie, mam to przerobione w MF255 chodzi z wózkiem do balotów i często zjazdy potrawie wyglądają tak ze bieg ma zapewnić powolne obracanie się kół tylnych a ciągnik idzie ślizgiem.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »