Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamowanie... biegami


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 21 marzec 2009 - 20:40

Hamowanie... biegami Witam.
Czy ktos z Was miał doczynienia z hamowaniem ciągnika biegami?
U mnie jadąc Pronarem na 4biegu można włączyć bez problemu 2-3bieg, delikatnie puszczać sprzęgło i ciągnik bez blokowania kół bardzo sprawnie zwalnia,
Czy to moze źle odbić sie na trwałości skrzyni, sprzęgła, silnika?

Pytam z ciekawości :)

Proszę o wypowiedzi.

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 22:32
  •  

#2 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2009 - 20:43

Hamowanie... biegami Jeśli masz synchronizowana skrzynie biegów i optymalnie dobierasz bieg do prędkości to napewno źle się nie odbije na skrzyni

#3 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 21 marzec 2009 - 20:47

Hamowanie... biegami Myślę żę nie nawet instrukcja zaleca zwalniać poprzez umiejętne sterowanie biegami, jednak hamować to nie bardzo (szczególnie np wrzucić bieg rozpędzić się z góry na sprzęgło i puścic by zatrzymać się tak na pewno nie) A narmalnie to nic sie nie stanie i skrzyni ( wkońcu jak ją silnik kręci to nic się nie dzieje) a i silnikowi nie zaszkodzi. Bo nawet w górach hamulców częściej od nas nie używają bo takich trwałych nie mają a mają na przepustnice by z silnika zrobić sprężarkę lub odwrotnie

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 22:32
  •  

#4 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 21 marzec 2009 - 21:13

Hamowanie... biegami imho - można spokojnie jeśli sie umie.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#5 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2009 - 21:57

Hamowanie... biegami mozna bez obaw, btw w dieslu nie ma przepustnicy :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#6 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2009 - 22:02

Hamowanie... biegami Koledze zapewne chodziło o hamulec gorski stosowany w ciezarówkach.

Pokazałbym ci diesla ktorego moge zgasic zamykajac mu przepustnice :)

#7 Share skrok18

skrok18

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSU

Napisany 21 marzec 2009 - 22:08

Hamowanie... biegami Hamowanie biegami nie jest szkodliwe a nawet wskazane np.jesli jedziemy z góry z przyczepą to lepiej jest hamowac biegami niz hamulcami ,ponieważ hamowanie biegami nie daje poslizgu .

#8 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 21 marzec 2009 - 22:13

Hamowanie... biegami Spodobało mi sie to hamowanie biegami, myslę ze jak wyrobiłby w sobie umiejętnosc hamowania to by nawet całkiem spoko było,

Mtz/pronary I hamulcami to nie grzeszą a synchronizowaną skrzynię możnaby wykorzystać :)


Chyba to nie przeszkadza ze bieg troszeczkę ciężej jak zwykle wchodzi gdy redukuje z wysokiego biegu na niski?

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#9 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2009 - 22:21

Hamowanie... biegami Skrzynia z synchronizacja musi dostosować prędkoś np. z 2 na 1 więc włączając bieg jest lekkie obciążenie (bo synchronizacja polega na tarciu- ale nie będe się zagłebiał w ten temat)

#10 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 21 marzec 2009 - 23:20

Hamowanie... biegami U mnie zazwyczaj używa się pojęcia ze hamuje się silnikiem. I jest dużo korzystniejsze niż hamowanie hamulcami. Ja tam z ładunkiem zawsze przed górka redukuje bieg bo jakbym zjeżdżał i wtedy zaczął redukować to już bym biegu nie wrzucił. Ale mam 60 a wiadomo pronar jest lata świetlne do przodu.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 22:32
  •  

#11 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 21 marzec 2009 - 23:23

Hamowanie... biegami Nie przesadzaj, ale ta skrzynia to ciekawa jest w nim :)

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#12 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 22 marzec 2009 - 01:54

Hamowanie... biegami Nic sie nie stanie. Przecież w samochodzie tez hamujecie silnikiem i jakos działa. Na dodatek w tvn turbo bylo że samochód który jedzie z górki i hamuje silnikiem zużywa mniej paliwa niz jak jak jest na luzie :| dziwne trochę ale tak jest. Poprostu silnik jakoś inaczej tam pracuje i jest ok. Co innego jak byś przy pełnej prędkości dał 2 to wiadomo skrzynia sie albo posypie albo cos innego. W ferie u mojej lady zwoziliśmy drzewo i była góra no to 2 i 60 sobie pykała w dół bez dotykania hamulców powolutku jechaliśmy. Tak wiec hamowanie silnikiem jest wskazane. Ps nie mieliście tego na kursach na prawko??:)
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#13 Share jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 22 marzec 2009 - 07:15

Hamowanie... biegami Będę delikatny bo temqat założył moderator, jezeli chodzi o hamowanie biegami jest to technika zalecana przez wszystkich doświadczonych kierowców, mozna o tym paczytać też instrukcji obsługi. Technika hamowania biegami i silnikiem jest podstawową techniką jazdy w terenie pagórkowatym, bieg na którym wjechałeś jest biegiem na którym zjedziesz, do tego jest to technika która oszczędza silnik skrzynię i hamulce, jeżeli ktoś zna lepszą chętnie się zapoznam .



Temat założyłem jako zwykły użytkownik a nie moderator :)
Pozdrawiam

Marcin974

#14 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 marzec 2009 - 09:17

Hamowanie... biegami W rejonie w którym mieszkam hamowanie silnikiem (biegami) to normalka, te ciągniki co mają synchronizacje nie wymagają wielkich umiejętności od kierowcy, te starsze bez wymagają od kierowcy umiejętności tzw. przegazówki.
Jeżeli chce się zmienić bieg przed zjazdem z góry to trzeba zwolnić obroty silnika ,zmienić bieg na luz ,mocno przy gazować
i dopiero wrzucić niższy bieg.

#15 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 marzec 2009 - 10:56

Hamowanie... biegami

U mnie jadąc Pronarem na 4biegu można włączyć bez problemu 2-3bieg, delikatnie puszczać sprzęgło i ciągnik bez blokowania kół bardzo sprawnie zwalnia,
Czy to moze źle odbić sie na trwałości skrzyni, sprzęgła, silnika?

Dla sprzęgła tak, bo to co opisałeś to nie jest hamowaniem silnikiem :) Ty hamujesz sprzęgłem a nie silnikiem, powodujesz duży poślizg sprzęgła i chwilowe zwiększone obciążenie skrzyni. Hamowanie silnikiem polega na odpowiednim zwiększeniu obrotów w czasie redukcji aby możliwie wyrównać obroty silnika i skrzyni przez zasprzęgleniem. Dopiero po zasprzęgleniu puszczasz gaz i hamujesz silnikiem bez zbędnych przeciążeń.

Na dodatek w tvn turbo bylo że samochód który jedzie z górki i hamuje silnikiem zużywa mniej paliwa niz jak jak jest na luzie :| dziwne trochę ale tak jest. Poprostu silnik jakoś inaczej tam pracuje i jest ok.

To nic dziwnego, tak potrafią samochody z wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, poprostu przy puszczonym gazie ECU nie podaje paliwa powyżej jakichś 1200prm (zależy od auta) a silnik kręci sie napędzany od kół i hamuje go tarcie oraz kompresja. Dlatego ekonomiczniej jest hamować silnikiem, przy okazji ogranicza sie zużycie hamulców.

Jest fajna technika płynnego redukowania połączona z hamowaniem silnikiem i hamulcami, do stosowania w samochodach - heel & toe downshift, można sobie wygooglać na czym polega :) Tu koleś w pantoflach ładnie to demonstruje

#16 Share banan575

banan575

    Najwyzsza Izba Kontroli

  • Members
  • PipPipPip
  • 3057 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:ze znowu? to nie Ja!

Napisany 22 marzec 2009 - 12:09

Hamowanie... biegami w 360 zapomnijcie o technice chamowania biegami poniewaz tak jak napisal @milanreal1 jadac z gorki to zapomnij ze jezeli wezmiesz na luz to wbijesz biega nizszego.
po2) mnie uczyli ze 360 na jakim biegu wjezdzasza na gorke to na takim zjezdzaj,
a autem to nigdy nie wlaczaj na luz masz zjezdzac na biegu.

ps.jadac z gorki z 2przyczepami 4t i jadac na biegu nr 5 moze rozwalic skrzynie.

@paktofonikas to pewnie uczyli cie zjezdzac autem. Ciagnik idzie swoimi prawami. kolejna sprawa kursy prawka w kazdym regionie sa inne. W jednych ucza zeby ktos umial jezdzic a w innych tylko kase przeliczaja, i jak udupic.
Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

#17 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 22 marzec 2009 - 12:16

Hamowanie... biegami A od kiedy zmienia się biegi zjeżdzając z górki? Mnei uczyli żeby wrzucic bieg na ktorym będę miał zamiar zjeżdżać zanim zacznie sie zjazd w dół.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#18 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 22 marzec 2009 - 13:28

Hamowanie... biegami @paktofonikas1987 Dokładnie. Przecież wiadomo że wciskając sprzęgło jadać z góry zaczynają działać prawa fizyki i ciągnik toczy się w dół i zwiększa obroty co uniemożliwia wbicia mniejszego biegu. Dlatego redukcja musi sie odbyć przed górką:)

ps.jadac z gorki z 2przyczepami 4t i jadąc na biegu nr 5 moze rozwalic skrzynie.


Hmm to co na luzie trzeba zjeżdżać?? Na moje to sprawne hamulce w ciągniku a przede wszystkim w przyczepach i dobry bieg i nie ma problemu.
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#19 Share tomi217

tomi217

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie ok.Socho
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Muzyka,Technika rolnicza,Motoryzacja,itd

Napisany 22 marzec 2009 - 14:13

Hamowanie... biegami mozna robic tak spokojnie nic sie nie powinno stac jesli robi sie to umiejetnie :)
Moje filmy: http://www.youtube.c...177&view=videos
Moje sprzęty:
U-1014
C-360 3P
C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamowanie... biegami Dzisiaj, 22:32
  •  

#20 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 23 marzec 2009 - 15:15

Hamowanie... biegami

Nic sie nie stanie. Przecież w samochodzie tez hamujecie silnikiem i jakos działa. Na dodatek w tvn turbo bylo że samochód który jedzie z górki i hamuje silnikiem zużywa mniej paliwa niz jak jak jest na luzie :| dziwne trochę ale tak jest. Poprostu silnik jakoś inaczej tam pracuje i jest ok.

Też o tym czytałem że zjeżdżając samochodem z górki hamując silnikiem spalanie będzie niższe. Ale nie wzięli pod uwagę tego ze zjeżdżając na luzie samochód zajedzie dalej niż zjeżdżając na biegu. Czyli spalanie wyjdzie na jedno. Piszę tu o samochodach bo jakoś sobie nie wyobrażam jechać ciągnikiem powyżej 50km/h. Nowymi ciągnikami jest to możliwe ale nie wiem ile by zostało z takiej 60 czy ciapka jak się z górki zjedzie z prędkością ok 50km/h.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »