Zaloguj się, aby obserwować  
lukasz8918

Duży ubytek oleju hydraulicznego

Polecane posty

lukasz8918    1

kupilem pronara 82a 2006 rok produkcji koniec listopada 2008 ziemie miałem juz obrobiana na zime wiec ciagnik nioe byl wogole uzywany poza przyjazdem od poprzedniego własciciela do mnie i paru kursom z przyczepa na jesieni podnosnik byl ok zakladalem agregat 3metrowy i nie miał problemu z podnoszeniem dopiero teraz gdy przyszła wiosna jest potrzebny chciałem pozawalac bruzdy ciagnik nie ma siły podniesc 3 skibowego pługa ja jak ja sam stanełem na ciagnech mnie unosi 80kg ale nie unosi rownomiernie nie ma stanu oleju w zbiorniku z olejem hydraulicznym na tej szybce na ktorej sprawdza sie stan nie ma wogole oleju ale olej nigdzie nie wyciekl poza ciagnik . czy jest mozliwe ze olej przedostał sie do mostu i skrzyni?? jak nie gdzie to gdzie mogl sie podziac?? lub moze u kogos cos podobnego sie stalo?? pompa oleju byla załaczona przez cały czasz od jesieni mam nadzieje ze opisałem dosyc szczegołowo

czekam na pomoc

swierzy posiadacz pronara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Nigdzie nie widać wycieku oleju. Na przewodach? A nie podczepialeś np do przyczepy czy czegoś innego hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

wyciekow nie ma, własnie jeszcze nie byla uzywana hydraulika oprucz podnoszenia i opuszczania tylniego podnosnika zastanawiam sie czy nie jest moja wina tym ze gdy nie uzywałem hydrauliki pompa byla cały czas właczona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Trudna sprawa :) Wycieków niema hydraulika nie chodziła w niczym. A wątpie że olej mogło pogonić do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Najprawdopodobniej olej uciekł do skrzyni, jeżeli nie ma żadnych wycieków to jest jedyne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Kolego sprawdz stan oleju w skrzyni, pewnie bedzie w maxie :)

Miarka znajduje się po lewej stronie ciągnika pod kabiną (z punktu siedzenia kierowcy) :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

co prawda jutro jest niedziela ale zobacze i napisze jak stan oleju w skrzyni tylko mnie ciekawi jaik po.laczeniem mogl by tam olej sie dostac jakis zimering puscil czy co :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja od 8 lat jeżdżę na włączonej pompie i zawsze podnosi, więc to nie była na pewno wina pompy.

Tak jak mówił @marcin974 sprawdzi stan oleju w skrzyni


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

własnie w skrzyni stanu nie sprawdzałem, w hydraulice byl poziom ok a tam nie pomyslałem zeby sprawdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

A może powiedzcie jak się steruje podnośnikiem (u mnie w starym na 2 wajchy + 3 pomocnicze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

nie wiem jak jest w pronarach , bo belarusie olej może uciec do silnika przez pompę od wspomagania . jeżeli jest tak samo to sprawdź poziom oleju w silniku

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odkręć prawe koło,do kabiny jest przykręcony wspornik a w nim zamocowana tulejka(plastikowa).Ma ona taki dziwny zatrzask który ja tam utrzymuje,jeśli to puściło cięgno które przechodzi przez tulejkę lata jak "Żyd po pustym sklepie".Ponowne osadzenie tulejki i zaspawanie najzwyklejszej podkładki tak by tulejka się wiecej nie wysuwała ma szansę uzdrowić twój podnośnik.Pozdro....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Skoro nie podnosi z braku oleju to moim zdaniem poszedł simering na pompie hydraulicznej i olej ucieka do skrzyni. Niech kolega sprawdzi poziom oleju w skrzyni bo to bardzo prawdopodobne jezeli olej znika a nie ma przecieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

w pronarze zostałą wymieniona pompa hydrauliczna bo byla uszkodzana tak stwierdził mechanik. i wymienione oleje hydrauliczny i przekładniowy, filtr wszystko mnie wynioslo ok 750zł + robota (380zł pompa) gdyby ktos miał podobny problem olej chydrauliczny uciekał do skrzyni to tylko to przeciek na pompie hydraulicznej oczywiscie mowie tu o pranarze 82A z 2006 r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj