Polecane posty

Witam zastanawiam sie nad zakupem mf 235 na moje gospodarstwo pracował by na 10ha głównie w kosiarce rotacyjne i w grabarce z czasem może założył bym tura. Proszę o opinie na temat tego ciągnika
Znalazłem jeden na olx w przystępnej cenie https://www.olx.pl/oferta/mf-235-rok-1989-nie-255-t-25-c330-CID757-IDiRf4B.html
Moze ktoś z Was bardziej ogarnięty w tych ciągnika niż ja może do niego zadzwonić i się spytać co i jak w nim , będę bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

ogólnie to lepszy byłby mf 255 ten jest krótszy nie ma zwolnic planetarnych i ma mniejszą moc, do tego co potrzebujesz to by się sprawdził z tą kabiną na hałas nie powinieneś narzekać ogólnie ciągnik głośny, do rotacyjnej bardzo dobry, a ci to warte czas pokaże cena adekwatna do rocznika, na remont kapitalny można powoli składać kase ale ogólnie ciągnik pozytywny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Szukaj 255, bo 235  owszem dobry, ale jednak słaby.i z normalną kabiną. A ten to zaniedbany, dobrze że koła pomalował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Wojtek026- trzeba być mistrzem aby ocenić na oko stan ciągnika ze zdjęcia. Skąd wiesz w jakim jest stanie? Zobaczyłeś dziury w błotnikach i myślisz że to wymaga remontu kapitalnego?

 

Ciągnik jak ciągnik, nie szykowany a więcej to co można po zdjęciach ocenić no chyba tylko to że miał spawany blok za pompą:) Nie ma kabiny tylko taką imitację a jakbyś chciał nową to można od razu z błotnikami kupić.

MF 235 odpowiednik z Ursusa to 2812, mały, lekki i zgrabny ciągnik z dużym minusem w postaci rozwiązania tylnego mostu ( nie ma zwolnic, półoś bezpośrednio od koła w mechanizm różnicowy. Silnik ma taki sam jak MF 255 czyli Perkins AD3.152 tylko ustawiony na mniejszą moc ale to żaden problem. W zasadzie od 255 różni się tylko brakiem korpusu pośredniego i innym tylnym mostem ( oczywiście inne hamulce, przełożenie, przeniesienie napędu ).

 

Wg. mnie 255 dużo lepszy ale jeśli chcesz taki kupić to min. 20 parę tyś zł musisz mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem właśnie że 255 droższy będzie ale głównie do kosiarki mi potrzebny i myślę że ten bedzie idealny , ponadto jakies baloty mi przyjdzie przywieźć czasami i do lasu po drzewo nie mam żadnej orki , z tego co dzwoniłem do niego mówił ze głowica z zaworami jest nowa nic o bloku nie mówił że spawany no i mówił że błotniki w kiepskim stanie ale to akurat mogę opanować tanim kosztem. Moze ktos mógł by do niego zadzwonić z was i bardziej fachowo sie dopytać?

Edytowano przez PawelRolnik21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

mówiłem ogólnie że prędzej czy później to kapitalkę trzeba robić bo te silniki lubią brać olej i głowica z uszczelką ma problemy, także ogólnie że pod siebie to i tak na kapitalkę trzeba się szykować bo kikt dobrego nie sprzedaje, a z mocą to też wtryski można zmienić i pompe nastawić że będzie 47km jak w mf 255 tylko ten jest krótszy i ma słabszy tylny most ale cena jak za c330 a pomiędzy c 330 a mf 235 to są tysiące lat świetlnych także uważam że dobry interes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym że silnik do roboty to jestem przygotowany wo , a tak z ciekawości jak myślicie dlaczego głowice samą wymienił i co się mogło z nią stać? A jakie są koszty skrzyni biegów naprawy jak by była w kiepskim stanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Szukaj 255 mocniejsza konstrukcja a silniki te same różnią się tłokami i dawką paliwa na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel_T-25A    22

moje zdanie jest takie że jeśli chcesz parkinsona to kup c360 3p bo jest cięższy z tyłu i jest po prostu wytrzymalszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

Glowice mogl wymienic bo nie nadawala sie do remontu albo zależało mu na czasie . Koszt skrzyni nie jest jakis ogromny mi wymiana kilku trybiw 2 walki wodziki i rozne duperele z robocizna wyszly 2 tys


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

mówiłem ogólnie że prędzej czy później to kapitalkę trzeba robić bo te silniki lubią brać olej i głowica z uszczelką ma problemy, także ogólnie że pod siebie to i tak na kapitalkę trzeba się szykować bo kikt dobrego nie sprzedaje, a z mocą to też wtryski można zmienić i pompe nastawić że będzie 47km jak w mf 255 tylko ten jest krótszy i ma słabszy tylny most ale cena jak za c330 a pomiędzy c 330 a mf 235 to są tysiące lat świetlnych także uważam że dobry interes

Prędzej czy później to każdy ciągnik trzeba naprawiać. Silnik Perkinsa AD3.152 nie ma problemów z olejem ani głowicą. Naopowiadał Ci ktoś głupot a ty powtarzasz. C330 ma swoje plusy i w ciężkich warunkach polowych bije na łeb tego MF-a:)

Nie to żebym się czepiał ale nie lubię takich dyrdymałów, bo kto wie co w tym silniku siedzi? Olej te ciągniki biorą w większości przypadków przez wyeksploatowaną sprężarką a problemy z uszczelkami miały polskie podróbki tych silników. Jakoś w oryginalnych nic takiego się nie działo. Choć słowo problem i tak jest na wyrost bo dobrze przeprowadzona naprawa i po problemie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

hahahahaha  c330 bije w czymkolwiek na głowę mf 255 to nie ma czegoś takiego i wiem o czym piszę bo mam mf 255 z 86r i c330 z 79r od nowości w gospodarstwie więc nie uważam żeby ktoś naopowiadał mi głupot bo wiem to wszystko z własnego doświadczenia a w starym perkinsie AD3.152 absolutnie w każdym po pewnym czasie będzie wypluwać uszczelkę spod głowicy, tak jak w każdej 3 cylindrówce, a z braniem oleju to jest tak że wystarczy tylko lekko przegrzać ten silnik i będzie brał a przegrzać go łatwo zimą jak ktoś na wodzie jeździ,

c330 i ciężkie warunki polowe hehe chyba z lejkiem rozsiewaczem ale tam i tak mf 255 lepiej sobie poradzi bo c330 tylko dęba staje jak grzęźnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

c330 wogole nie biorę pod uwagę wolał bym dalej t25 jeździć niż 30-stką , w kosiarce wyższe obroty na walku ma t25 a głównie zależy mi na jezdzie w kosiarce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Wojtek026 - Problem z uszczelką dotyczył silników z pewnego okresu produkowanych w ursusie. Co do przegrzania tego silnika to całkowicie zaprzeczasz faktom ponieważ są to silniki o bardzo wydajnym układzie chłodzenia i przegrzać je to trzeba mieć porządne zdolności lub awarię np. pompy wody. To że ma 3 cylindry nie ma tu nic do rzeczy. Jazda zimą na wodzie to zwykła głupota więc to żaden argument.

 

 

"w starym perkinsie AD3.152 absolutnie w każdym po pewnym czasie będzie wypluwać uszczelkę spod głowicy" 

- piszesz bzdury, tyle w temacie uszczelki pod głowicą.

 

C330 w porównaniu z MF 235 ( tak jak w temacie ) ma swoje zalety. Jak jest mokro i ślisko to ten MF 235 czy Ursus 2812 ze swoim przełożeniem może tylko przyglądać się na tego nieszczęsnego ciapka. 

 

PawelRolnik21 - do kosiarki taki MF jest ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie ktoś z was może zadzwonić do tego gościa z ogłoszenia i się spytać bardziej fachowo co i jak? Myślę że za 15tyś by go wyrwał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

każdy ma swoje zdanie ja do pewnego czasu też uważałem że z głowicą to bzdura ale po pewnym duzym przebiegu i mojego mf-a to dopadło a przerabiali to wszyscy znajomi z preknisami, po prostu po pewny zuzyciu trzeba zrobić planowanie głowicy, wyrywające się szpilki z bloku i gwinty calowe to też nie mały problem, a kolejna przypadłość tych silników to pękające wały korbowe na 1wszym wykorbieniu, także nie mówię że akurat ten tam będzie miał ale patrząc na rocznik i możliwość realnego przebiegu to ze wszystkim trzeba się liczyć, plus jest taki że ceny części w miarę przystępne chociaż i tak 2 razy droższe jak do c330 czy mtz

      a co do jazdy na wodzie to dużo ludzi to praktykuje niestety bo wtedy perkins łatwiej odpala zimą

 

co do oglądania tego mf-a to cóż tam fachowo można stwierdzić popatrz czy nie dymi na niebiesko obejrzyj  w jakim stanie przednia oś czy nie ma luzów, czy w skrzyni biegów nic nie chrubocze tak jak z każdym ciągnikiem, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

PawelRolnik21 - Spytać można fachowo ale odpowiedź wcale fachowa nie musi być. Ciągników nie kupuje się na rozmowę czy ze zdjęcia. Jak Ci się podoba to szukaj jakiegoś mechanika w okolicy i jedź oglądać.

 

Wojtek026 - nie ma problemów z uszczelką a po pewnym czasie w każdym silniku taka awaria może wystąpić, jest to normalne. Pękające wały to w większości niewłaściwa eksploatacja lub po prostu nadmierne zużycie. Co do szpilek i ich urywania oraz gwintów calowych to może dla Ciebie jest to problem bo ja w tym nie widzę żadnego problemu. Każda instrukcja napraw silnika spalinowego szpilki czy śruby głowicy traktuje jako jednorazowego użycia.

Każdy silnik po jakimś przebiegu połączonego z czasem będzie wymagał remontu głównego tak samo jak i wspomniany wyżej Perkins, różnica pomiędzy C330 a tym Perkinsem jest taka że ten drugi spokojnie 2 x taki przebieg zrobi.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
    • Przez lukaszkuc
      Wie ktoś gdzie reguluje się linke sprzęgła bo mi pedał opada trochę 
    • Przez raszpl
      Witam, chciałbym wyposarzyc mojego ferdka w TURa, czy możecie mi coś doradzić, macie jakieś propozycje lub wskazówki odnośnie wyboru? Dodam że będę go używał sporadycznie w obrębie gospodarstwa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj