MFpower

Pronar -Czy ciągnik hamuje na 4 koła / Zacinanie hamulców

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MFpower    12

Pisalem w innym temacie ale nikt nie odpowiedział może nie zauważył nikt to napiszę tutaj jeszcze raz. Czy w waszych Pronarach 1025A, po wciśnięciu hamulca, zapala się kontrolka od przedniego napędu i czy wasze hamują na 4 koła? Po rozpięciu pedałów hamuje tylko lewe koło i kontrolka nie zapala sie a prawy pedał nie hamuje prawie wcale ale na śniegu blokowały wszystkie 4 koła. Czy tak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

wiekszość ciągników z wlanczanym napedem elektrohydraulicznie tak ma ze podczas hamowania załancza naped żeby hamowały wszystkie koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam jest napęd załączany przez wielopłytkowe sprzęgło.... więc możliwe. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

A jaki jest lepszy ten z 1025 czy ze słabszych modeli na wajchę? A można coś poradzić żeby tak nagle nie blokowało tego lewego koła bo jak nie hamuje to nie hamuje a jak docisne do końca pedał to od razu koło w miejscu. A trochę szkoda opon na asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

musisz zwalić koło i rozebrać beben. tarcze na wałku ci się zacierają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

A nie ma tam jakiegoś okienka żeby może jakiegoś specyfiku wpuścić i poprawić działanie ? Konieczne jest rozbieranie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma.  Prawdopodobnie samego koła nie musisz zdejmować. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

A jak z tym napędem jeszcze raz zapytam. Który lepszy ten na wajchę czy przycisk i ogólnie trochę się różnią który lepszy według was ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

na przycisk. jak zdejmiesz koło to masz nieograniczony dostęp. Seweryn ma rację że można nie zdejmować ale jest trochę ciasno. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No wygody nie ma ale się da. 

Załączanie w ruskim czegokolwiek wolał bym na guziki. Szarpanie się z wajchami w tych maszynach nie należy do przyjemnych rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFpower    12

To narazie niech zostanie jak jest lewe a gdyby rozpiąć pedly i hamować narazie tylko prawym. Ale znowu on jest słaby gdy jade szybko. Może prawe koło da radę podciągnąć bez rozbierania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bez rozbierania hamulce da się wyregulować i od tego powinieneś zacząć. Jak znajdziesz na forach albo w instrukcji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

Witam 

Problem z hamulcami u mnie polega na tym że czasami blokowało prawe koło po użyciu hamulca nożnego ale puszczało czasem trzeba był wrzucić wsteczny żeby pomogło. Ale nie o tym w tym poście ostatnio skracając sobie drogę przejechałem przez rzekę gdzie było dosyć dużo wody około 70-80cm (piszę o tym ponieważ na forum znalazłem takie wpisy ze przy dużej wilgotności blokują hamulce). Po południu tym ciągnikiem wróciłem do domu i ciągnik na jakieś dwa tygodnie schowany w garażu i tu zaczyna się problem kombajn na polu ja do Pronara a Hamulce trzymają na Amen brak jakiejkolwiek możliwości ruchy do przodu lub do tyłu. jak już skończyłem żniwa podnośnik i  tak prawe koło które wcześniej się kleszczyło obraca się, Lewe Stoi rzuciłem okiem na forum rozebrałem hamulce okazało się kulki i tarcze z którymi pracują są zardzewiałe wszystko wyczyściłem żeby rozpierało się luźno koło się kręci. Wszystko skręciłem próbuje obrócić kołem stoi co się okazało mechanizm (sprzęgło nie wiem co to dokładnie jest) od mechanizmu różnicowego który montuje się po złożenie hamulcu nie wchodzi jak by w swoje miejsce jak by zbyt płytko po skręcenie obciera o obudowę i to blokuje koło czy jest jakiś sposób na poprawne zmontowanie żeby on wszedł głębiej ma cie może jakiś pomysł????

jak zmontuje całość oprócz tego mechanizmu koło się obraca  jak go włożę i skręcę kołem nie można obrócić.

P.S. trochę się rozpisałem ale chciałem jak najlepiej przybliżyć temat

pozdrawiam Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten mechanizm to blokada dyferencjału. On ma wejść tak głęboko by odstęp pomiędzy nim a obudową hamulca wynosił dosłownie około 3 mm a sama obudowa blokady naszła luźno aż do końca.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

Pytasz o tą zewnętrzną obudowę którą zakładamy na końcu i wszystko skręcamy? Ona nie wchodzi do końca dopiero ściągam ja srubami ale wtedy blokada ociera o zewnętrzną obudowę i wszystko się klinuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No a ma wejść luźno do samego końca. Na 100% wkładając blokadę nie wchodzi ci do końca. Są w niej dwie tarcze takiej same jak w hamulcach i wchodzą na ten sam wieloklin. Pierwszą wsuwa się łatwo a z drugą trzeba dobrze kombinować żeby naszła. Widać ją z boku mechanizm. Dziubniesz śrubokrętem i na ban będzie się obracać, czyli nie jest na wieloklinie i to jest winowajca.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

Kolego miałeś stuprocentową rację nie trafiała druga tarcza na wieloklin i stąd mój problem dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz8918    1

W Poniedziałek rozbieram prawą stronę już większość rzecz wiem, ale jak bedę miał zdjęte koło chce poszukać przyczyny problemu z hamulcami pneumatycznymi  pompa nabija ciśnienie do odpowiedniego poziomu w ciągniku jak i w przyczepie ale wciskając pedał hamulca ciśnienie nie ma żadnego hamowania przyczepą tylko ciągnik mechanicznie gdzie szukać problemu czy jest tam jakiś zawór który odpowiada za hamowanie przyczepą, przyczepami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Mam pytanie odnośnie hamulców w Pronarze 1025 mianowice podciągnąłem lewe i działa prawego więcej nie idzie podciągnąć i słabo działa ale ręczny jak żyletka. Czy jest możliwość że ręczny działa niezależnie do nożnych? Ew jak podciągnąć jeszcze bez wymiany tarcz bo nie mam warunków i czasu na to a pilne potrzebny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ręczny i nożny są niezależne. Dobrą śrubą kręciłeś? Na ręczny uważaj, bo możesz w lepszej sytuacji urwać wałek a w gorszej krzyżak satelitów i dopiero będzie roboty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Od ręcznego nie ruszałem śruby, on zawsze dobre działał. Nożny od jakiegoś czasu już średnio z lewej strony wkręciłem tą śrubę od regulacji prawie do końca i dobrze hamuje ale z lewej strony wkręciłem całą ale i tak słabo działa. Zostaje jedynie wymienić tarczę pewnie ale nie wiem czy sam sobię poradzę bo tak jest jeszcze ręczny a tak średnio na jeża mechaniką się zajmuję a mechanika teraz to brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To bardzo łatwe. Tylko potem trzeba śrubokrętem ustawiać tarcze żeby weszły na wałek przy składaniu. Może uszczelniacz puścił i się zalały olejem. Możesz jeszcze tak zrobić że wykręć całkiem śrubę i zdejmij przeciwnakrętkę. Wtedy jeszcze kilka mm podciągniesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Odkręciłem całe i okazało się że 2 tarcze są całkowicie zużyte tj zdarło całkiem okładzinę i ścięło nity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez raffik4
      Witam jaki polecacie ciagnik na małą działkę chce zaorać.przejechac glebogryzałką,kultywatorem i odświeżyć.
    • Przez michal009
      Kupię ciągnik 100-115KM w miarę prosty mechanicznie do kwoty 80 tyś. 
      Prosty mechanicznie (bez elektrohydraulicznych rewersów) Koniecznie z pneumatyką do przyczep!!! Możliwy EHR podnośnika Od rolnika. Handlujesz ciągnikami - dziękuję poszukam dalej.  Sprawny.  Interesuje mnie np. Zetor Forterra. 
      Lubelskie, ale rozważę propozycje z całej polski. Nie jestem Vatovcem, więc za oferty typu 80+vat z góry dziękuję. 
      Proszę wklejać linki z ogłoszeniami, lub info na priv. 
    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj