Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RedPower    3

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?

Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać :) )

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064 :(

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No tam nic innego nie ma tylko sprzęgło do roboty. Od biedy możesz sprawdzić czy na obu półbiegach dzieje się to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Znając życie tarcza będzie dobra a docisk i zamach do roboty

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Powiedz co nazywasz biegami polowymi i jaką masz skrzynię, mniejszy może daje radę bo ma mniej biegów i inne przełożenia a temu nie dobierasz odpowiedniego przełożenia jest dużo cięższy i nawet nie grzebnie sam mam takie doświadczenia jak nie przerzucę skrzyni na B żółw to szarpania ciężarówki z błota nie ma jak w ostatnim przypadku było bo na A zając grzebnie i schodzi z obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

"A" zająć nie daje rady ciągnąć jedynie na żółwiu coś tam łapie a tak nic. Skrzynie mam 32X32 Z zakresu "B" na zającu i na 1 to nawet nie daje rady szarpnąć tylko powoli się rozpędza.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle 

Tylko że jak sprzęgło się ślizga to silnik nie powinien schodzić z obrotów, tylko brak ciągu.  Tak masz, czy silnik też spada z obrotów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jeszcze nie rozebrane? Takie rzeczy to się diagnozuje w 3h a nie drugi dzień na forum. A potem albo dobry tokarz albo kasa w zęby i do korbanka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie ponieważ nie mam aktualnie czasu na rozpoławianie ciągnika. Może za tydzień - 2 będzie się go rozbierać. Do tego czasu piszcie jak ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Rozpołowić ten ciągnik to jest 2-3h samemu sprawdziłem na własnej skórze a na co dzień się tym nie zajmuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

te 3h to z rozebraniem sprzęgła :) Za drugim razem to już poniżej 2h można zejść... oczywiście samemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Jednak dziś zacząłem pracę przy nim. Stoi przygotowany do rozjechania. Mam pytanie trochę z innej beczki Jaki olej polecacie do skrzyni ( nie chodzi mi aby był najtańszy ale żeby spełniał swoją pracę jak należy )?

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Dziś udało się go rozpołowić. Co najdziwniejsze wydaje się że wszystko powinno jeszcze chodzić. Tarcza nie jest strasznie zdarta jedynie na kole zamachowym są malutkie pęknięcia. Docisk też wydaje się dobry.

post-140082-0-54293600-1488734726_thumb.jpg

post-140082-0-84898300-1488734871_thumb.jpg

post-140082-0-42401300-1488735027_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a tego oleju na zamachu naprawdę nie widzisz czy tylko udajesz? Cała komora sprzęgła zawalona olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Na zamachu jest olej ale znalazł się tam po rozpołowieniu. (olej z przewodów wyciekł) Tak jak pisałem wcześniej w pierwszym poście wspominałem że mocno zasmarkany ma dekielek na spodzie więc wiadomo że oleju trochę puszcza. Za łożyskiem oporowym była taka "harmonijka" (guma) popękana jest i będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hmmm dobrze że zauważyłeś popękana gumę ale to wierzchołek góry lodowej... trzeba cały siłownik sprzęgła uszczelnić o ile siłownik nie jest porysowany. Tak czy siak, żeby zaoliwić tarcze to musiałby paść uszczelnienie miedzy wałkami sprzęgłowymi...

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

docisk "wydaje się dobry" to również może być przyczyną, wypracowana sprężyna nie dociska z odpowiednią siłą, i choćbyś wszystko uszczelnił i założył nową tarczę to może być tak samo jak przed naprawą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Masz pomysł jak sprawdzić docisk?

Bo nie chce kupować nowego docisku jeżeli nie będę pewny że ten jest nie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak nie poruszałeś jeszcze, to sprawdz czy wysprzęglik (łożysko oporowe) może się cofnąć do tyłu, bo coś mi się zdaje że przyczyną slizgania sprzęgła jest brak luzu na wysprzęgliku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Mi się ze 2x zdarzyło że sprzęgło "dziwnie" chodziło. Starczyło dotknąć i już traktor stał. Z jakiś powodów wzrosło ciśnienia na wysprzęgliku bo jak wcisnąłem odpowietrznik to mało co dostałem olejem po oczach :P

Redpower twierdzi że sprzęgło łapie w połowie ruchu pedału więc dobrze

A jak sprawdzić docisk hmmm trza zmierzyć siłę potrzebną do zwolnienia docisku tylko jak...

W książce napraw napisano: obciążenie płyty 1300kg. Czyżby taki ciężar cofałby docisk?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie trzeba mierzyć żadnej siły. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie jest pęknięta (słoneczko). Po drugie w momencie dokręcania sprężyna powinna się cofnąć, to znaczy że ściska tarcze, gdy będzie cienka tarcza lub przetoczony pierścień to sprężyna się słabo naciągnie. Bardzo małe cofnięcie się sprężyny może powodować że będzie napierać o wysprzęglik, który nie może się już cofnąć a po drugie słabo naciągnięta sprężyna słabo ściska tarcze.


 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jak składałem sprzęgło miedzy zamachem a dociskiem było ze 2-3mm szpary zanim zacząłem dociągać śruby... tyle sprężyna musiała się ugiąć... niby nic a wystarczy. W sumie ewentualne pęknięcia powinien też zobaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj