damianXXL

MF 3060 problem z odpalaniem po dłuższym postoju

Polecane posty

damianXXL    48

Witam mam problem z odpalaniem 3060 po nocnym postoju, jak ciepły to pali z pół obrotu.

co zrobiłem: nowa swieca żarowa, sprawdzone przewody zasilające, sprawdzone filterki paliwowe-czyste, nowy filtr paliwa, przyspieszony zapłon, zregenerowany rozrusznik, nowy akumulator.

 

MF nadal ma problemy z odpalaniem, zauwazylem ze pompka zasilajaca jest mokra, czy to przez nia moga być problemy np cofajace sie paliwo przez nią ? 

 

POMOCY!!! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

Ja kiedys w 3060 wymieniłem pompkę zasilająca bo trzeba bylo rano pompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

U mnie tez musze podpompowac. Jak zapali to póżniej juz zapala z pierwszego. 

Pompka wilgotna, może ona łapać powietrze?

 

 

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Świecę sprawdzałeś czy rzeczywiście się zapala? Warto zrobić próbę na wyjętej świecy. Przyspieszenie zapłonu to błąd. Normalnie zapłon jest automatycznie opóźniany dla lepszego rozruchu. Powodem może myć pompka, bo ona ma zabezpieczać paliwo przed cofaniem do zbiornika a wystarczy że zaworek się przybrudzi lub zużyje i paliwo się cofa do zbiornika po dłuższym postoju.

Napisz czy jak kręcisz na zimnym to leci biały dym z komina czy nie bardzo, bo gdy nie będzie dymu to wina pompki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Pompa o milimetr przestawiona ze znaku. Świeca nowa i sprawdzana no grzeje. Dymki puszcza białe jak kręce. Jak juz załapie to później odrazu zapala bez problemu

 

Pompa o milimetr przestawiona ze znaku. Świeca nowa i sprawdzana no grzeje. Dymki puszcza białe jak kręce ale nie zawsze. Jak go przepompuje to leci dymek. Jak juz załapie to później odrazu zapala bez problemu

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

a z trzpienia jakiegoś w pompie wtryskowej nie sączy się paliwo?
wogóle to świeca jest płomieniowa - jakie tam masz teraz temperatury? Olej niezgęstniał? akumulator daje radę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Tak jak pisałem aku nowe długo kreci i go rozładowuje wtedy mu prostownik z rozruchem. Nigdzie sie nie leje na pompie; ze 2h sie meczyłem zeby zapalił, jak zapalił zgasiłem to później juz zapala. Temprerature mam na plusie.

 

Jak byl mróz ostatnio tez miałem problem z jego odpaleniem, zapalil to hydraulika stała tak olej zgestniał 

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Nie pomoze bo daje z prostownikiem na rozruchu włączonym na max, kreci nie malo silnik wyskoczy z ramy


Jak konkretnie rozpoznać ze pompka zasilajaca sie wysrała>/ ? gibam dzwigienka to czuc ze pompuje, oleju nie przybywa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na mój nos to powodem jest cofające się paliwo. Samo przepompowanie pompką niewiele pomaga bo się układ zapowietrza. Następnym razem poluźnij przewód wysokiego ciś. na pierwszym wtrysku, wtedy się szybko sam odpowietrzy, oczywiście najpierw pompnij też pompką.

Przerabiałem ten sam problem, winna była pompka a raczej zaworek zwrotny w niej. Perkins jest paskudny do odpowietrzania i jak sie zapowietrza to są takie jazdy. Poluzowanie przewodu na wtrysku daje najlepszy efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

https://e-ursus.pl/pl/i/Pompa-wtryskowa-DPA-MF-255-elementy-sterowania,-zawor-zasilajacy-i-przestawiacz-kata-wtrysku-2643B/158   jest tu zawór zwrotny?


Szlag mnie juz bierze z tym perkinsem. Mam małego 255 pyk i pali w najwieksze mrozy.   Gdzie w pompie wtryskowej jest zawór zwrotu? Planuje spróbowac dac zaworek na przewodzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie ma nigdzie zaworka zwrotnego, w pompce zasilającej są dwa zaworki, ssący i tłoczący, jeden z nich zamyka ruch wsteczny paliwa, gdy będzie nieszczelny to paliwo będzie się cofać. To jego umownie nazwałem zwrotnym. Jak chcesz założyć zaworek na wężyku to załóż przed pompką zasilającą i będzie dobrze. Ale często pomaga wyjęcie, rozebranie i dokładne wyczyszczenie (wymyć w benzynie) i przedmuchanie pompki a głównie tych zaworków.

 

Można też założyć w zbiorniku wężyk na rurkę powrotną paliwa (w środku jest króciec), tak żeby wężyk zwisał do dna, wtedy nie będzie możliwości zaciągnięcia powietrza. Bo działa to tak, że paliwo się cofa zaciągając powietrze powrotem i wtedy układ się zapowietrza. Ale łatwiej założyć zaworek przed pompką a najlepiej ją wyczyścić. Dobrze też wypłukać zbiornik żeby nie było syfu, wtedy pompka nie będzie się zabrudzać. W zbiorniku jest korek spustowy do tego celu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Nie dawno płukałem zbiornik bo tez miałem problemy z zapalniem. Nie dawno z miesiac temu filterek w pompce sprawdzany, czysty był tylko w kanałach pompki jakiś kisiel był. 

 

No teraz odpalałem i zapalił, zobacze jak wieczorem bedzie gdy dłużej postoi. 

próbowałem tez odkrecic pompe, jedna szpilke odkreciłem reszta ni chu chu, nie chce na siłe ciągnać bo łebki przekręce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabasco    73

Wyczyść pompkę tak jak kolega wyżej piszę, jak to nie pomoże to może być większy problem i brak kompresji - na zimno nie może odpalić a na ciepło pali bez problemu, była wymieniana głowica w nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Też biore pod uwage kompresję; oby nie  :wacko:  :wacko:  My nic nie robiliśmy jeszcze przy silniku od kupna a juz 4lata jest. Widac ze cały w oryginale. nalepki,tabliczki ma na silniku. Silnik nie dymi nawet przy dużym obciązeniu, nic sie nie dzieje w pracy. 

 

Poczekam jak postoi i spróbuje odpalić. Jak cos zacznę od pompki zasilajace, wymontuje i gruntowne czyszczenie. 

 

jak cos z pompką nie teges, taka nowa bedzie juz dobra? -> http://www.bima.pl/pl/p/POMPKA-PALIWOWA%2CZASILAJACA-MASSEY-FERGUSON/76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabasco    73

Tak, taka będzie dobra, nie kupuj chińszczyzny, bo te chińskie pompki są do niczego,
Spróbuj sprawdzić kranik paliwa - choć skoro czyściłeś zbiornik to wątpię żeby się nagle zapchał,

Jak już zapalisz to wyrzuca z tłumika jakieś resztki paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

YYYY jaki kranik??

 

sprawdź wąż między pompką a bakiem. Znajomemu złamał się na kroćcu wychodzącym z baku

A pompka jako tako powietrza nie powinna złapać  bo jest znacznie niżej od baku chyba że masz bak pusty albo wspomniany wąż dziurawy

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabasco    73

Kolega wyżej dobrze pisze, sprawdź czy ten wąż nie ma pęknięć zwłaszcza przy końvówkach, możesz też odkręcić tłumik i sprawdzić chociaż pobieżnie czy to nie głowica, przyłóż rękę - jeśli w którymś z otworów nie wyrzuca spalin a zasysa powietrze to prawdopodobnie problem z głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Jeśli kręci, puszcza z wydechu biały dymek i nie łapie to dostaje za mało paliwa na start.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Rozbieralem pompke, byly syfki i na jednym zaworku jakas slomka malutka. Wymylem dokladnie, zalozylem, odpowietrzylem i zatrybil. Pozniej juz na dotyk praktycznie zapalal. Zobacze po nocy czy zapali tak jak powinien. Jak cos mam zestaw naprawczy pompki tj zaworki i sprzezynki, zostaly z mf 255

Kolega wyżej dobrze pisze, sprawdź czy ten wąż nie ma pęknięć zwłaszcza przy końvówkach, możesz też odkręcić tłumik i sprawdzić chociaż pobieżnie czy to nie głowica, przyłóż rękę - jeśli w którymś z otworów nie wyrzuca spalin a zasysa powietrze to prawdopodobnie problem z głowicą

Weże dobre pod ciśnieniem sprawdzane, nigdzie nie syczy. Z tłumika nic nie wyrzuca, nawet dymka nie puści, jedynie przy odpaleniu pusci i nic wiecej. 

 

Zbiornik jest z tylu pod kabina.... mniej wiecej na jednakowej wysokości z pompą wtryskową

 

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Na tym Twoim rysunku pompy wtryskowej cały element 15 jest jakimś zaworkiem... sprężynki, tłoczek w cylindrze... ciekawe za co jest odpowiedzialny i co się stanie jak tłoczek się zatnie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

No właśnie o to pytałem, sprawdzałem czysto w srodku. zobacze jutro jak bedzie zapalal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 3060mm
      Proszę o informację o świecach żarowych. Jak się je uruchamia, jeżeli są wgl tym traktorku ???
    • Przez lorakw
      Witam! kupiłem niedawno mf 3060. Gdy jest zimny strasznie słabo pali. Trzeba bardzo długo kręcić żeby zagadał. Czasami muszę ponownie ładować akumulator bo padnie podczas tego rozruchu. Akumulator jest nowy, wiec to raczej nie jego wina. Wydaje mi się ze za wolno rozrusznik kręci. Tak jak by prąd gdzieś gubił. Świeca płomieniowa jest nowa i działa bo sprawdzałem. Jak już raz odpali to później nie ma problemu. Nawet jak przez parę godzin jest nieodpalany. Najgorzej jest rano. Co może być tego przyczyną? Może miał ktoś podobny problem? z góry dziękuje za odp i pozdrawiam
    • Przez dany1234
      Witam wszystkich mam taki problem ,a mianowicie w mojim mf 3060 coś sie stało ze sprzegłem bo gdy go wcisnełem wpadło w podłogie bez żadnego oporu i nie można ruszyć .Pare dni temu było wszystko ok co to może być czy to pompka czy może soś innego prosze o pomoc za pomoc zgóry dzieki.
    • Przez pniznikow
      Witam, mam problem w swoim MF 3050. Gdy wrzucam wsteczny na lewarku z zakresem A i B to ciągnik w ogóle nie jedzie. Na zakresie B działa prawidłowo lecz na A w ogóle nie działa. Wsteczny da sie normalnie wrzucić ale ciągnik po prostu stoi w miejscu. Mam skrzynie 16x16. W ogóle lewarek jakoś dziwnie działa, nie chodzi lekko jak ten ze zmianą biegów tylko jakoś ciężko i jakby miał jakiś opór, czasem ciężko jest wrzucić zakres B w przód.
    • Przez damianXXL
      Witam. Mam w planach zrobic samodzielnie pług do odsnieżania do MF 3060 podobnie jak w załaczniku. Mam juz duzo materiałów.... oprócz siłownika hydr. Pług głowny po krótce zrobiony prowizorystycznie Potrzebuje jakieś wymiary ramy nośnej pługa i długość siłowniką jaką zastosować żeby była odpowiednia, mam na oku takie coś http://olx.pl/oferta/dwa-silowniki-hydrauliczne-jednostronne-stan-bardzo-dobry-regenerowane-CID757-ID5YYRZ.html#deb9db3d86. Czy bedzie wystarczajacy? Potrzebuje równiez wymiary długości ramy ile dać od ciągnika do pługa....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj