deere2140

John Deere 4055 opinie , uwagi, najczęstsze awarie .

Polecane posty

deere2140    21

Witam.

Jestem zainteresowany tym ciągnikiem , na co zwracać uwagę przy kupnie i proszę jakieś opinie o tym ciągniku .


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Chyba jedyną rzeczą, która w tym ciągniku może przysporzyć kłopotów i sporych kosztów to skrzynia biegów. Ta skrzynia wytrzyma wszystko poza olejem nie zmienianym od lat lub złej jakości lub częstym domieszkom z innych maszyn. Warto więc szukać bardzo zadbanego egzemplarza bo wtedy jest większa szansa na to,że był starannie i na czas serwisowany. Ogólnie to super ciągniki. W tym modelu masz stosunkowo małą moc z dużego silnika, dużą masę i gabaryty a przy tym zwrotność jaką dziś oferują ciągniki czterocylindrowe w zakresie mocy 70-100 KM. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

No właśnie ta skrzynia mnie bardzo martwi . A biegi zmieniane są bez sprzęgła ? 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Tak, to jest pełen PoweShift więc wszystkie biegi zmieniasz bez sprzęgła.przesuwając tylko małą dźwignię do przodu zwiększając kolejne przełożenia a cofając dźwignię do siebie redukujesz w dół. Masz tam 15 biegów do przodu i 4 do tyłu. Prosta i pancerna skrzynia skonstruowana z myślą o mało rozgarniętych pracownikach na farmach w USA, która podbiła też farmy w Europie.

Jak we wszystkich tego typu skrzyniach ważny jest serwis czyli terminowe wymiany odpowiedniego oleju i filtrów oraz kalibracja skrzyni. Ważne jest też rozgrzewanie oleju na postoju przed ruszeniem a zwłaszcza w niskich temperaturach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

A jak wygląda spalanie w tych starych JD?

To prawda że tak jak Zetory są oszczędne w ciężkich pracach a w lekkich palą dużo więcej niż inne marki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Co do spalania w starych JD mam 2140 i powiem Ci , że robi robote ale przy lekkich pracach właśnie spali sporo paliwa , ale robotę robi :D W sumie ile wlejesz tyle spali :D 

@extrabyk 

Możesz coś więcej powiedzieć o tych ciągnikach ? 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

No tak...akurat to jest cecha,która łączy wszystkie marki bo każdy spali tyle ile się wleje no chyba,że się zepsuje :D

Co do serii 4xxx to są ciągniki do ciężkiej pracy w polu i to najlepiej z maszynami pół zawieszanymi. Wieloskibowy pług, brona talerzowa, szeroki agregat lub kultywator to maszyny idealne do tych ciągników jeśli są właśnie w systemie pół zawieszanym. Udźwig podnośnika nie jest imponujący w stosunku do klasy i gabarytów ciągnika podobnie zresztą jak w ciągnikach pierwszej serii Magnum ze stajni Case. Po prostu te ciągniki powstały z myślą o amerykańskich i kanadyjskich farmerach a tam zawsze królowały maszyny pół zawieszane. Oczywiście jeśli ktoś ma taką glebę gdzie do 4 skibowego pługa potrzeba 200 KM to może śmigać z zawieszaną obrotówką.

Wracając do JD z poruszanej serii to nie tylko podnośnik ogranicza pracę z ciężkimi maszynami ale również półosie, które potrafią pękać przy pracach transportowych z dużymi przyczepami na tandemie gdzie nacisk na zaczep wynosi 3 tony lub nawet więcej. Na dzisiejsze realia z transportu wyklucza też niska prędkość maksymalna.

Co do spalania to z opinii użytkowników wszystkich starszych serii czyli 2xxx, 3xxx i 4xxx to w porównaniu do nowszych konstrukcji były bardzo ekonomiczne. Proste i nie wysilone silniki nie obciążone super wydajnymi pompami hydraulicznymi przekładają się na bardzo dużą żywotność silników i niskie spalanie i to właśnie w ciężkich pracach ale również przy lekkich palą mniej niż dzisiejsze silniki obłożone wszystkim co tylko potrafi obciążać i dławić silnik w ciągniku i to już na postoju.

Nie miałem nigdy takiego ciągnika ale paroma się przejechałem bo kiedyś szukając czegoś dużego "pomacałem" kilka ciekawych sprzętów a w tym właśnie z serii 4xxx i wrażenie robił rewelacyjny skręt, piękna praca silnika oraz to,że w kabinie wszystko było pod ręką i było cicho. Taką trochę ciekawostką jest to,że te ciągniki były produkowane również bez przedniego napędu, które miały promień skrętu dużo większy niż wersja z przednim napędem. Co do sensu zakupu dziś tego ciągnika to po pierwsze musi być super zadbany a co za tym idzie drogi. Te ciągniki są nadal bardzo drogie na zachodzie i nie ma co wierzyć ani tym bardziej pakować się w jakieś "super okazje". To właśnie spowodowało,że dałem sobie spokój z szukaniem czegoś z serii 4xxx JD lub Magnum od Case. Kolega napalił się na 3050. Podał mi link do ogłoszenia i już po otwarciu wiedziałem,że to szrot. Długo z nim gadałem żeby sobie darował bo za tani i będzie miał problemy. Widać też było trochę polskich "patentów". Kolega jednak nie posłuchał i kupił. Zapłacił 30 parę tysięcy i....włożył już ponad 60 tysięcy (!) w remont chyba wszystkiego. W efekcie wpakował w tego JD prawie 100 tysięcy i tak naprawdę nadal nie ma się z czego cieszyć...komentarz do tego dopiszcie sobie sami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Kurde , ale to elegancko opisałeś , dzięki :D Aa jeszcze pytanie na co zawracać uwagę przy oględzinach tego ciągnika ?


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Będę się powtarzał ale zwracaj uwagę na ogólny stan. Wiadomo,że już taki ciągnik ma swoje lata bo ostatnie chyba w 94 wychodziły ale jak ktoś dbał to ma wszystko w oryginale. To nie jest ciągnik do codziennej pracy w obejściu więc łatwiej trafić na w miarę zadbany. Oglądaj wszystkie filtry bo widać czy były zmieniane w miarę niedawno czy kilka lat temu. Tak jak w każdym ciągniku musi łatwo i szybko odpalić a silnik ma pracować równo. Niestety silnik 6 cylindrowy ma tak równą pracę,że musi być naprawdę tragiczny żeby było słychać,że coś jest nie tak. W 4 cylindrowym wszystko słychać od razu. Wiadomo,że opony są drogie więc albo muszą być super albo do wymiany i wtedy cena w dół na opony. Niestety ceny wyjściowe są takie same bez względu na stan ogumienia a to nie 330 i za 1500 nie obujesz bestyjki...na to trzeba przy dobrym markowym ogumieniu nawet 35 tysięcy a przy tańszym może zmieścisz się w 15 tysiącach ale trzeba pamiętać,że to opona przenosi moc i decyduje o uciągu a przy tej klasie ciągnika miedzy dobrym a gównianym ogumieniem jest przepaść w cenie i uciągu. Wszystko w kabinie powinno być kompletne i działać od włączników po kontrolki i wskaźniki, które w modelu jaki podałeś są już ciekłokrystaliczne. Trzeba sprawdzić wszystkie luzy przedniej osi i do tego trzeba unieść przód ciągnika a na to nie każdy handlarz się zgodzi. Tu kolejna zasada...jeśli handlarz nie chce czegoś pokazać czy ułatwić sprawdzenia czegoś tam w ciągniku to daj sobie spokój i niech szuka dalej frajera. Najlepiej jak się kupuje od rolnika bo wtedy można popracować z jakąś maszyną jeśli pora roku na to pozwala. Dobrze jest mieć możliwość podłączenia manometru pod gniazdo hydrauliki zewnętrznej i sprawdzenia jakie daje ciśnienie pompa na zimno i na ciepło. Kolor i zapach oleju w silniku i skrzyni biegów też dużo Ci powie. Silnikowy aby nie był czarny jak smoła i smołą nie śmierdział a w skrzyni musi być czysty jak łza i musi mieć zapach oleju hydraulicznego. Jeśli wyczujesz zapach spalenizny to żeby nie wiem jak pięknie ciągnik wyglądał daj sobie z nim spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3822

Ja też chciałem kupić coś w ten deseń ale kolega pracował takim i według niego czy ma lekko czy ma ciężko tyle samo pali a ja potrzebuję czegoś uniwersalnego i ekonomicznego więc zrezygnowałem i wpadł Fendt 615 lsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Dzięki wielkie za rady :) 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Ok , już czyszczę :D 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj