gregory8101

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Polecane posty

LTZ55a    118

A jaki silnik drugi masz?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

pytanie - spocił się dziś mtz 952.3 (silnik D-245.5S2) niby olej bo na diesel to nie wygląda, nie kopci itp. Umyty i wychodzi że między blokiem a głowicą gdzieś idzie olej. Ciągnik latem przyczepy  ze zbożem, a poza tym to siewnik, rozsiewacz i opryskiwacz więc się nie przemęcza. 

Uszczelka? Tak wiem, rozkręcać to się dowiem ale drugim orzemy pod rzepak a to może jutro/pojutrze dopiero zaczniemy rozkładać.
Na coś trzeba uważać rozkładając czy składając?
Uszczelka jakaś konkretna?
Teflonowe podkładki?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O ile ten wynalazek jest podobny do tych starych 82, to robota prosta. W moim składałem z uszczelką z silikonową ścieżką i oczywiście teflonami. Podobno po prawej stronie w rogu od kabiny często wycieka olej, bo idzie tam kanał i niektórzy wkładają tam oring, Ja smaruję trochę silikonem i jest sucho.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19920    69
Dnia 17.08.2020 o 18:28, Nikita_Bennet napisał:

pytanie - spocił się dziś mtz 952.3 (silnik D-245.5S2) niby olej bo na diesel to nie wygląda, nie kopci itp. Umyty i wychodzi że między blokiem a głowicą gdzieś idzie olej. Ciągnik latem przyczepy  ze zbożem, a poza tym to siewnik, rozsiewacz i opryskiwacz więc się nie przemęcza. 

Uszczelka? Tak wiem, rozkręcać to się dowiem ale drugim orzemy pod rzepak a to może jutro/pojutrze dopiero zaczniemy rozkładać.
Na coś trzeba uważać rozkładając czy składając?
Uszczelka jakaś konkretna?
Teflonowe podkładki?

Noi jak sprawa z tym olejem? Pytam bo u mnie w 1025.4 ta sama historia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

byśmy rozkręcali ale .... przewód paliwowy od nadmiaru brudził. Umyte, przewód wymieniony i chodzi, przy okazji wymieniliśmy uszczelki pod pokrywą zaworów bo słabo wyglądały. Obejrzyj czy aby napewno jest to spod uszczelki pod głowicą. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19920    69
Dnia 27.10.2020 o 21:22, Nikita_Bennet napisał:

byśmy rozkręcali ale .... przewód paliwowy od nadmiaru brudził. Umyte, przewód wymieniony i chodzi, przy okazji wymieniliśmy uszczelki pod pokrywą zaworów bo słabo wyglądały. Obejrzyj czy aby napewno jest to spod uszczelki pod głowicą. 

Na ON to mi nie wygląda. Jest jeszcze sprawa że jak dostanie w dupe to przestaje się sączyć, a jakby jakiś przewód był czy coś to by lało cały czas. A tak pewnie pod wpływem temperatury trochę uszczelka spuchnie i przestaje kapać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Jak demontowaliście głowicę w 1025? Bo muszę wymienić uszczelkę bo i dymi strasznie przy odpalaniu i ciężko pali i ubywa płynu w chłodnicy  i przybywa oleju. Da się zdemontować głowicę i zaworami razem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, ale raczej normalną sprawą jest, że demontujesz głowicę z zaworami. Chyba, że w 1025 jest jakaś dziwaczna konstrukcja w co wątpię.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Chodzi mi o to czy da się zdemontować głowicę z klawiaturą razem ale z tego co teraz mam rozkręcone to widzę że klawiaturę trzeba oddzielnie rozkręcić popychacze bo pod nimi są śruby od głowicy jeszcze a inaczej do nich nie dojdzie. Trzeba na nowo ustawiać luzy zaworowe? 0_0_productGfx_778ec16d6a89c749b8af142dc czy wystarczy 4 nakrętki odkręcić o to zejdzie? może dziwne pytania zadaje ale o mechanika ciężko a sam coś się znam ale mechanikiem przez duże M nie jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Z tego co widać to odkręcasz śruby mocujące i powinno wyskakiwać. Dla mnie naturalną rzeczą jest, że jak to zdejmiesz i ponownie zamontujesz to regulujesz luzy zaworowe. Niby jest to samo, a nie zawsze jednak. 20 minut roboty i masz pewność, że luzy prawidłowe. 

 

Dużo ludzi robi coś bez wiedzy i ucząc się na swoich błędach i wyciągniętych wnioskach.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

no wyciągnąłem już wszystko. Wypaliło uszczelkę między 2 a  3 cylindrem tylko ciekawe od czego..... Czy najlepiej wyczyścić blok i głowicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja jak już mam okazję ściągać głowicę to blok i głowicę wstępnie ze starej uszczelki czyszczę tapeciakiem lub szpachelką. Następnie na wiertarkę lub wkrętarkę zakładam taką szczotkę https://allegro.pl/oferta/szczotka-doczolowa-druciana-na-wiertarke-fi-80mm-8089220083 i doczyszczam aż robi się błysk na powierzchniach. Oczywiście przy samym czyszczeniu zasłaniam cylindry i kanały olejowe/wodne. Później wszystko wydmucham sprężonym powietrzem wyczyszczę nitro lub czymś podobnym(do momentu aż biała szmatka pozostaje biała) i skladam. Jeśli Ci się uszczelka wyjarała to pewnie jest tego jakiś powód i założenie nowej może pomóc, ale nie na długo. Mechanikiem nie jestem i zbytniego pojęcia o składaniu silników nie mam, ale pewnie krzywa lub źle przykręcona głowica, krzywy blok co chyba dość rzadko zdarza się, osiadanie tulei lub ujowa uszczelka.

Pierwsze co w takim wypadku to dałbym głowicę na szlifiernię żeby sprawdzili czy jest prosta. Znajdziesz powód to daj znać, pewnie kiedyś komuś przyda się to.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

wyczyściłem nożykiem do tapet i papierem ściernym 200 i poskręcałem na 200Nm, Jak znowu przedmucha to planowanie  będzie trzeba zrobić a niestety ciągnik codzienne potrzebny. Uszczelkę wypaliło w zimę jak samostarta mu dawałem ale nie wiem czy od tego by się to zrobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj