Skocz do zawartości

Zdjęcie

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.


77 odpowiedzi na ten temat

#21 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 23 styczeń 2017 - 00:19

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Połóż uszczelkę na stole i zamontuj teflon zobaczysz że układa się on tak lekko pod kontem i w zależności jak go założysz albo będzie się wychylał w stronę głowicy albo cylindra.Sam zobaczysz że w jednej pozycji będzie tak że jak będziesz dociskał  to teflon zacznie zaciskać kryzę tulei. Nie wiem jak ci to wytłumaczyć, większość użytkowników montuje jak popadnie. Ja jak zamontuje to ten teflon przy dokręcaniu głowicy  uszczelnia do o koła kryzę cylindra i nie wchodzi między płaszczyznę głowicy i kryzy.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 9500.00 PLN
  • 22 wrz 2017
Ciagnik MTZ 82+ przyczepa leśna FAO-FAR 7t, zestaw zrywkowy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 51000.00 PLN
  • 29 wrz 2017
Ciągnik Belarus 952.2 wersja leśna


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 92878.00 PLN
  • 17 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj, 12:15
  •  

#22 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2017 - 16:55

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie czy ten silnik był przełożony w całości, czy jakieś podzespoły były podbierane z poprzedniego?!



#23 Share MrRolnik4011

MrRolnik4011

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2017 - 21:58

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Ja bym jednak sie uczepił tego że albo jest przeciążany zbyt wysoką liczbą obrotów lub złego dokręcania zrób tak zdejmij głowicę i stara uszczelkę załóż nową wsadź głowicę i dokręcaj na ,,krzyż" czyli (nie wiem na ile śrub jest przykręcona tam głowica) podajac na przykładzie Ursusa C-360 najpierw przykręcasz do oporu (ręcznie oczywiście) śruby następnie dokręcasz sobie po pół obrotu 1 śrubę potem 3 (po przekątnej) następnie 2 i 4 i tak powtarzasz to aż do końca ale tylko po pół obrotu to zagwarantuje równe dociśnięcie całej uszczelki i równe położenie głowicy takie coś na prawdę jest dobrą sprawą jeżeli jest przykręcana ta głowica np. na 6 śrub to dokręcasz ręcznie najpierw śruby do oporu a następnie kluczem 1 śrubę potem 3 potem 2 a następnie 4 a potem 5 i 6 tak samo po pół obrotu powtarzasz musisz to tam sobie jakos logicznie poukłądać i przyjąć jakis odpowiedni schemat ten mój jest na pewno sprawdzony (,,na krzyż"). Pozdrawiam
                                                                                                                                                                                                      



#24 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 23 styczeń 2017 - 23:27

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Chodzi ci o obroty silnika? Jeśli tak to myślę że to nie ma wpływu bo mój miał 2950 obr i tak jezdziłem długo i ostro i nic się nie stało. 



#25 Share gregory8101

gregory8101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 26 styczeń 2017 - 20:52

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Ze starego silnika nic nie przekładałem kupiłem kompletny inny silnik który chodził 1,5 roku a pożniej po odkreceniu głowicy zaczelo dmuchac te uszczelki.

Robilismy własnie go w piatek tydzien temu i dzisiaj znowu wydmuchało uszczelke tylko ze na innym cylindrze. Jak zakładam teflony to przy dokręcaniu glowicy rozchodzą sie na kołnierz tuleji, czy to dobrze?

Dzisiaj wyszło tez ze jedna tuleja jest troszeczkę wyzej może to jest przyczyną.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.



#26 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9331 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 styczeń 2017 - 20:57

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Podaj średnicę w uszczelce jutro zmierzę ile jest w tej co ja mam. Możliwe że to właśnie na te teflony jest średnica większa. Kilka razy było pisane że bez nich lubi dmuchnąć uszczelkę.


KPK Kumurun Team

#27 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 26 styczeń 2017 - 20:58

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Coś źle robicie skoro nic się nie działo do czasu kiedy zdemontowaliście głowicę. Po waszym montażu powtarza się historia jak w poprzednim silniku. A teflony idealnie zakrywały całą powierzchnie cylindrów? Myślę że za słabo dokręcasz głowicę lub kolejność dokręcania śrub nie prawidłowa. Ktoś już ci wcześniej o tym pisał 



#28 Share gregory8101

gregory8101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 26 styczeń 2017 - 21:07

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Sruby sa dokręcane od srodka


Otwory w uszczelce maja po 122 mm



#29 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 styczeń 2017 - 09:26

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Śruby mają być dokręcane w koklejności takiej jak zaleca producent, a nie jak ty sobie to wymyślisz.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.

Zmień  od razu tego "mechanika" i powiedz mu, żeby więcej się tak nie nazywał, bo obraża tym innych. Lepiej niech każe na siebie mówić: "uczę się naprawiać silniki".

 

A ty splanuj głowicę, bo przez te twoje wymyślne sposoby dokręcania już ją skrzywiłeś, załóż nową uszczelkę, dokręć jak fabryka przykazała i będzie dobrze.



#30 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2017 - 14:37

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Ze starego silnika nic nie przekładałem kupiłem kompletny inny silnik który chodził 1,5 roku a pożniej po odkreceniu głowicy zaczelo dmuchac te uszczelki.

Robilismy własnie go w piatek tydzien temu i dzisiaj znowu wydmuchało uszczelke tylko ze na innym cylindrze. Jak zakładam teflony to przy dokręcaniu glowicy rozchodzą sie na kołnierz tuleji, czy to dobrze?

Dzisiaj wyszło tez ze jedna tuleja jest troszeczkę wyzej może to jest przyczyną.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.

I wszystko jasne... zmień tego " mechanika"



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj, 12:15
  •  

#31 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2017 - 18:00

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Sruby sa dokręcane od srodka


Otwory w uszczelce maja po 122 mm

Nie wystarczy dokręcać od środka ,to że od środka to jedno i po drugie kolejność dokręcania musi być zachowana inaczej z skrzywisz głowicę, nieraz jest do uszczelki załączona ulotka z kolejnością dokręcanie a jak nie ma to w necie można znależć.



#32 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2017 - 00:17

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

A wgl dobra uszczelke dostajesz ? ja do swojego dwa powiaty zjezdziłem zanim odpowiednia uszczelke dostałem dziury cylindrów na niby nowej uszczelce byly przesuniete o 1-2mm niz cylindy i mi mówili ze te pierscienie trzeba skrobac z jednej strony dopiero w jednym sklepie podszedłem zrezygnowany, prosze o uszczelke i bam kobieta przynosi dwie i który typ mam pomierzyłem popatrzyłem i wybrałem ta sama co była fabryczna i działała do jesieni teraz trzeba znowu ja zmieniac ale działała z jakiej nie wiem 8 -10 lat ? cos takiego, wydmuchało przez swoja głupote bo była dziura w chłodnicy ( ja nie zauwazyłem i przygrzałem go) i leci taka mgiełka w strone zbiornika oleju hydrauliki



#33 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 29 styczeń 2017 - 09:20

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Zapytała który typ czy którego producenta? Bo nie słyszałem żeby były dwa rodzaje uszczelek z przesunięciami pod tuleje.  :blink:



#34 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2017 - 11:44

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

To dla mnie tez było dziwne. Pamietam ze otwór do oleju niby w tym nowym typie był mniejszy od tego mojego.To gołym okiem tak nie widac od razu tylko gdy kładłem uszczelke na bloku cos mi sie nie zgadzało bo ta uszczelka nie pokrywała sie całkiem z tulejami i inyymi otworami tak na 100% tak jakby cała była przesunieta o te 1-2 mm. problemów było co nie miara ale udało sie w koncu to zrobic.Cały czas prosiłem o uszczelke do d-240 w sklepach i dawali mi jedna ta zła az wkoncu natrafiłem na sklep  http://www.zumi.pl/4...nska,firma.html. Wszystkie czesci do rusina maja od ręki. I w miare po rozsadnych cenach nawet myslałem zakładac ta zła z tymi rzeźbeniami bo miałem zwiazane rece juz robota w polu co bedzie to bedzie ale jak kładłem pomału głowice to ona sie rwała przy skrecaniu i sprezynowała i zrezygnowałem i przeciez dziadostwa nie bede robił.



#35 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 542 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2017 - 08:29

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Ja stosuję uszczelki MOR-PAK ze ścieżką silikonową i oczywiście teflony są. Głowica owszem, dociska je, ale nie miażdży. One mają być umocowane sztywno w uszczelce. Kolejność przykręcania i siła są niesamowicie ważne. Ja przykręcałem głowice na trzy etapy. Jak już dociśniesz ostatnią śrubę, to okazuje się, że pierwsza jest luźna - Więc ma prawo wydmuchać.

http://www.eht-tript...e_manual.pdf   

Strona 42 - jest rysunek z kolejnością. Siła przykręcania to [(147.5 +- 7.4 lb.ft   (20+-1) kgfm]

W googlach można sobie to przeliczyć na jednostkę na polskich kluczach ( Nm ).

 

Daj znać wogóle co z tym remontem.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#36 Share 19seba

19seba

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisany 15 luty 2017 - 13:09

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu a chciałem zapytać czy zbyt duża dawka paliwa może być powodem wybijania uszczelki pod głowicą ? Posiadam zetora 8245 z dołozonym turbem i przez ostatni rok wybija uszczelke 2-3 razy. Głowica była planowana, tuleje równo ustawione, a problem zaczął sie odkąd zwieźliśmy pompe do sprawdzenia , ponieważ nie było zbyt dużej różnicy w mocy po założeniu turbo i okazało się że nie było ustawionej dawki na turbo ? nie znam się na tym za bardzo ale odkąd dawka została zwiększona co chwile trzeba robić uszczelke a wiadomo nie psuje sie jak stoi :) 



#37 Share wiesiek63zmc

wiesiek63zmc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. zamojski

Napisany 15 luty 2017 - 16:49

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Post wcześniej kolega pisał o  uszczelkach W instr. obsługi znajdż kolejność dokrencania i z jaką siłą  Siłę podziel na trzy etapy i kreć oczywiśćie kluczem dynamometrycznym Może kup uszczelkę innego producenta Jeżeli głowica była plantowana to może blok też zechce tego samego

 

po zwiekszeniu dawki ciś. wzrosło



#38 Share LTZ55a

LTZ55a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 542 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2017 - 19:37

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

I to zetorcyna, a nie emtezecina. Na początek złożyć jeszcze raz ściśle trzymając się instrukcji. Coś nie tak, ale okazało się po zwiększeniu ciśnienia. Jeszcze istotne w jaki sposób wywala uszczelkę. Miałem taki przypadek, że z powodu pękniętej głowicy uszczelka była wypalana i woda na 110.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52

- Pompę paliwa rotacyjną od LTZ 55A.


#39 Share 19seba

19seba

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisany 15 luty 2017 - 23:14

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Spróbujemy jeszcze z tym dokręceniem głowicy, pęknięta nie jest na pewno ale ciągle coś z nim nie tak i właśnie zaczeło sie to wtedy kiedy dawka paliwa została zwiększona. Czyli od samego zwiększenia dawki uszczelki nie moze wybijać ? Jest taka możliwość że uszczelka nie wytrzymuje z powodu tego zbyt wysokiego ciśnienia ? 2 razy zdarzyło się tak że wydmuchało uszczelke do kanału wodnego ale nie wyglądało to na przepalenie 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj, 12:15
  •  

#40 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9331 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 luty 2017 - 11:18

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Jeśli z turbo w oryginale wytrzymuje to dla czego teraz nie powinno? Chyba że jest inna. 

Wymień szpilki, nakrętki czy co tam jest na nowe tak by dokręcanie kluczem  dynamometrycznym było wiarygodne a po kilkunastu czy kilkudziesięciu godzinach pracy dokręć głowicę jeszcze raz.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy