KacperMaksalon

Przelotowy wydech Belarus 952.4

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Faktycznie, nie ma o czym dyskutować skoro nie rozróżniasz układów sterujących od wykonawczych. Widać jakie masz pojęcie, skoro piszesz, że dla ciebie nie ma różnicy czy będzie to prąd 100µA, czy 25A...

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Elektrotechnik idziesz w zaparte ,a nie tędy droga ,moze i jestem w Twoich oczach prostym rolnikiem który się na niczym nie zna (a może i nie),lecz przyznasz że elektronika w maszynach rolniczych to zło dla uzytkownika (dobra wiem wpływa na komfort jest dla wygodnych ,no i trzeba iść z postępem ),ale do rzeczy im prostsza instalacja tym lepiej ,maszyny sa narażone na kurz wilgoć itp.  wystarczy ze styki zaśniedzieją i to juz jest powód do przegrzewania się obwodów, czy tak? W 60tce jest to do ogarnięcia a w nowych szukasz po kostkach zabezpieczonych niby dobrymi" chińskimi "izolatorami"w których piny nieraz są nie do odratowania .

Pożary nie są powodowane przez iskry z tłumików ,mam sąsiada który przy 30tce ma rure  i pracując w cięzkich warunkach iskrzy na potęgę , aż faktycznie strach jak przejeżdża na polu obok mojego ,jednak odpukac nigdy nic od niego sie nie zapalilo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu nie chodzi o pojęcie i fachowe nazewnictwo tylko o fakt  ogólny elektronika  w mniejszym lub większym procencie jest przyczyną  pożarów i twoje mądrości tego nie zmienią. Proste. 

Zaprzeczanie temu  przy tylu przykładach  jeszcze wiedząc czym jest prąd, znając jakie stwarza zagrożenia jest niczym innym jak robieniem z siebie idioty. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Pożary  maszyn  rolniczych  najczęściej  sa  powodowane uszkodzeniem łożysk, ocieraniem elementów metalowych .Są  to  przyczyny mechaniczne .

 

 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Mariusz racja  jak w powiedzeniu nie smarujesz nie jedziesz ;) ale to podczas pracy wynikające z niedbalstwa ,u mnie bizon  od hamulców po wymianie sie  zaczął tlić,szczęście że na łące zostawiony w przerwie na posiłek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Elektronika to nie jest zło dla użytkownika, to raz. A dwa to powszechnie wiadomo, że jak czegoś nie ma to nie może się zepsuć.

 

I nie chodzi tu o żadne nazewnictwo. Bo jeżeli w układzie płyną  prądy rzędu 100µA (podałem to jako przykład, mogą to być pojedyncze µA, lub nawet mA) to nie ma fizycznej możliwości nagrzania czegokolwiek takim prądem. Ale jak ktoś miesza np. prąd wyjściowy czujnika położenia wału z (rzędu µA) z np. prądem wtryskiwaczy rzędu dziesiątek A w impulsie no to rzeczywiście dyskusja nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Elektronika to wygoda i wolę pracować ciągnikiem wyposażonym w te bajery
Im bardziej skomplikowane układy to więcej miejsc gdzie może się coś.......
W moim przypadku ktoś podłączy dodatkowe oświetlenie i większy bezpiecznik co przeciążało kable i kostki. W innym przypadku uszkodzona została mechanicznie wiązka do modułu ogrzewania niby maksymalnie prąd do sterowania przekaźników jest niewielki, ale w wyniku zwarcia elementy elektroniczne spłonęły i się zaczęło....... Nie wspomnę o myciu szczególnie po sianiu nawozu
U kolegi spalił się 3512 podczas postoju, zwarcie. Niby prosty?
W nowszych maszynach wszystko jest na styk obciążenia wytrzymałość czas pracy małe zaniedbanie i..........
Niestety nie każdy się zna, lub jest kolejnym właścicielem, a w krajach Europy Zachodniej druciarstwo jest straszne jeszcze jak tanim kosztem chandlarze poprawią.........

Kiedyś sprzęgło pompy wtryskowej w kombajnie się rozleciało ogień ledwo rurą się mieścił na szczęście udało się ugasić ściernie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie jeszcze jedno pytanko :D

gdy ciągnik troche pochodzi to rura robi sie ciepła od spalin to oczywista sprawa

i teraz jest problem

gdy zgasi sie ciagnik i troche bedzie stał na dworze to strasznie sie skrapla woda w tej kwasówce

po odpaleniu cała woda wylatuje razem z sadzą i tym sposobem cała czarna maska

jak mozna temu zaradzić

w c-360 jest taka mała dziutka pod tłumikiem na kolanie i tam cała woda ucieka 

a co mozna poradzic na ten problem w belarusie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

 na końcu wydechu kolanko.

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli jest podcięte jak należy to skąd w nim woda?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znaczy sie woda nie wlatuje do rury jak np pada deszcz 

chodzi o to ze gdy rura jest ciepła to wlatujące do niej zimne powietrze skrapla sie w niej i w tym jest problem bo pozniej mam całą maske czarną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem mam też kwasówkę i nic takiego nie zauważyłem. Jedynie gdy deszcz zasieka czasem naleci tylko tyle. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

U mnie jakoś  sie  nie  skrapla ... szukaj innej przyczyny tej  czarnej maski , bo to nie  to ...


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie było juz podejrzenie ze turbo bierze olej i wypluwa przy odpalaniu ale to cos wylatujące z rury nie jest ani lepkie, śliskie jak olej 

to co wylatuje to takie małe krople wody (chyba) z czarnym punktem w środku (sadzą) 

jeżeli to nie to, to co to może byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie wilgoć skrapla się na zimnych elementach a nie ciepłych tym bardziej zamkniętych ja k rura. tak że nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Jeszcze na ściankach tłustych od sadzy? Nie wiem może jest jakiś inny powód a przeoczyłeś.

Na koniec roboty zatkaj komin szczelnie. Jeśli pojawi się wilgoć to na pewno nie będzie ona z powietrza.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie tu nie musi byc duzej roboty wystarczy ze ciagnik stanie chwile do czasu az rura wystygnie 20-30 minut i po odpaleniu jest ten problem

a gdy zgasze go rozgrzanego i odpale za 5-15 minut gdy jeszcze jest ciepła to nic takiego nie ma

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Masz raczej   problem  z  turbina  , nie  ze  skraplaniem .

A nie  ubywa  ci  troche  wody  - płynu  chłodniczego ? 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jakby ubywało płynu to po dłuższym postoju fontanna byłaby z tłumika,  z turbiny to olej, a kolega twierdzi ,że to nie jest olej.

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I wygląda na to że tak jest. Nie trzeba wiele żeby wyleciało tłumikiem po pierwszym odpaleniu. Płynu do cylindra też naleje się tylko trochę póki ciśnienie w chłodnicy. Gdy spada temp. silnika robi się podciśnienie i płyn przestaje przeciekać. Musi szukać ale możliwe że ma przeciek.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tylko seweryn to się dzieje po pół godziny a po 15 minutach nie , a płyn zaraz po zgaszeniu ma największe ciśnienie jak jeszcze elementy oddają temperaturę. I jeszcze pytanie czy jak to wylatuje po odpaleniu to pierwszy dym jest biały , bo to by znaczyło , że leje do cylindra.

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam chęć zmienić w moim c-355M tłumik z płaskiego na jakiś który ładnie brzmi . Myślałem nad założeniem krótkiego z mocowaniem pionowym od c-385. Gdybym ściął flansze od mocowania to czy dało by się nałożyć go na kolanko czy trzeba będzie rzeźbić (jest opcja dorobienia i dospawania flanszy do kolanka) . Może macie takie modyfikacje albo doradzicie jakieś ładnie brzmiące tłumiczki bez niepotrzebnej rzeźby 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam wszystkich. Jak w temacie szukam i szukam książki z insukcją napraw do ZETORA 10145 turbo. Znalazłem książkę do URSUSa 1014 ale nie jestem pewny czy to bliźniaczy model. Proszę o pomoc
    • Przez michalc123
      Witam, szukam z jakim momentem trzeba dokręcić głowice w 2140 turbo oraz kolejność dokręcania.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam wszystkich na forum. chcial bym sie dowiedziec od posiadaczy i tych ktozy posiadali taki ciagnik o tym modelu jaki jest tam montowany silnik ??? jego wady zalety jak skrzynia biegow czy w kabinie jest cicho itd
      i czy warto tali cignik kupic jest z rocznika 90
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj